34 Reacties

4 jaar geleden

Geen tips, volgens mij kan je alleen wachten? 🤷.. Weet wel dat je productie kan stilvallen eens je zwanger bent..

4 jaar geleden

Idem. Ik wil ook zeker niet stoppen. Geef momenteel nog een 7 tal keer per dag bv (volg de Kleintjes-methode). Ik hoop dat ze met 1 jaar zelf minder gaat drinken. Indien niet, ga ik combineren. Kv tussen 8u en 17u en bv buiten deze uren. Hoop dat er op die manier wel een cyclus is. Indien dit ook niet lukt, zal er meer tijd tussen 2 kindjes zijn. Stoppen is voor mij geen optie. Ik ben te gehecht aan borstvoeding geven en mijn dochter heeft koemelkeiwit- en soja-allergie.

4 jaar geleden

Het is bij iedereen verschillend. Ik geef ook nog vol bv. Maar heb wel een (beetje onregelmatige) cyclus. Wij willen niet voor een derde gaan, dus maakt niet zo veel uit. Ik zou het nog even afwachten.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 9 maand. Ik gaf nog borstvoeding. En was nog niet ongesteld geworden. En opeens was ik zwanger. Jens was 8.5 maand. Alleen hebben helaas een miskraam gehad. Maar je kan wel degelijk zwanger worden dus

4 jaar geleden

Haa ik meld me hier ook even! 😊 Hier een dochter van 9 maanden die nog zo'n 6-8x per dag drinkt, en we doen een combinatie van gepureerd en kleintjes, maar er gaat nog niet heel veel in. Ze vindt het veel leuker om alles fijn te knijpen in dr vingers 🙈. Ik zou graag zo lang mogelijk bv willen geven, iig tot 1 jaar, maar ik zou ook zsm weer zwanger willen raken... Echt heel lastig...

4 jaar geleden

Reactie op Laurence-24

Geen tips, volgens mij kan je alleen wachten? 🤷.. Weet wel dat je producti ...
Hier ook geen tips want ik geef geen bv maar weet dat je ook ineens veel kan produceren tijdens je 2e zwangerschap. Mijn zusje was net zwanger toen Lieke geboren was en bij elk huiltje produceerde ze dus al melk 🤭

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Idem. Ik wil ook zeker niet stoppen. Geef momenteel nog een 7 tal keer per ...
Ik geef alleen 's avonds, 's Nachts en in de ochtend nog bv sinds 2 maanden (daarvoor volledig) maar mijn cyclus is nog niet op gang gekomen...

4 jaar geleden

Ik geef nog bv aan 9 maanden oude dochter en ben nu 15 weken zwanger. Kan je gewoon mee doorgaan hoor! Ik ga zo lang mogelijk door:)

4 jaar geleden

Reactie op FlyLady

Ik geef nog bv aan 9 maanden oude dochter en ben nu 15 weken zwanger. Kan j ...
Had je ook echt bewust een cyclus gehad?

4 jaar geleden

Mijn dochter is 8 maanden oud op dit moment. Ik geef in de ochtend en avond borstvoeding, soms ook overdag als ze er behoefte aan heeft. Deze week mijn spiraaltje er uit laten halen, aangezien ik de eerste maand na de bevalling al meteen ongesteld was geworden😅

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Had je ook echt bewust een cyclus gehad?
Ja 2 keer

4 jaar geleden

Door een paar dagen te kolven in plaats van voeden, kan je cyclus weer op gang komen.. Of een paar voedingen per dag te kolven en die te geven. Doordat mijn zoontje niet meteen na de geboorte aan de borst kon drinken, heb ik de melk gekolfd en pas na dag 4 of 5 kon ik hem aan de borst leggen. Vervolgens 8 weken na de geboorte ongesteld, terwijl ik volledig borstvoeding op verzoek gaf.. Bij mij was 't juist niet bewust gegaan, maar vandaar wel deze ervaring. Door de Rapley-methode blijft ongesteldheid trouwens vaak langer uit..

4 jaar geleden

Reactie op Lovemyson

Door een paar dagen te kolven in plaats van voeden, kan je cyclus weer op g ...
Trouwens, dat kolven hoeft dus maar tijdelijk..

4 jaar geleden

Reactie op Lovemyson

Trouwens, dat kolven hoeft dus maar tijdelijk..
Ik heb 8 dagen achter elkaar gekolfd maar nog steeds niks (paar weken geleden) 😁

4 jaar geleden

Ben bijna jaloers op iedereen doe haar cyclus weer terug heeft 🙈 Wat ik nu ga proberen om zsm weer een cyclus te krijgenzonder te stoppen: *supplementen slikken (agnus castus, inositol, visolie/DHA) * 1 voeding per dag kolven *ipv 100% rapley, 50/50 ook potjes met puree zodat ze wat meer vast voedsel eet *bedje naar eigen kamer zodat ze hopelijk nachtvoedingen gaat overslaan 🤞

4 jaar geleden

Haha idem! Misschien ga ik dat dan ook eens proberen om een tijdje te kolven, maar ik haat dat echt en had die machine eig al terug in de kast gestoken 🙈 Ik geef ook nog maar twee voedingen op een dag, maar dat is voor mijn lieve hormonen duidelijk nog te veel 😅

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Ik heb 8 dagen achter elkaar gekolfd maar nog steeds niks (paar weken geled ...
O echt, dan heb je 't wel heel goed gedaan zeker? Als in, veel gekolfd? Want in principe is de zuigkracht van de kolf minder sterk dan die van je kind, waardoor er ook wat minder melk wordt afgenomen en lichaam dat signaal oppikt. Bij mij was het wel pas 8 weken na dat kolven, dus je moet er alsnog wel op letten..

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Ben bijna jaloers op iedereen doe haar cyclus weer terug heeft 🙈 Wat ik nu ...
Zou ik maar niet jaloers op zijn ;), want voeden tijdens ongesteldheid en rond eisprong geeft ook vaak struggles: melk minder lekker waardoor je kind minder drinkt, minder toeschietreflex waardoor je terugloop krijgt of juist harde plekken.. Hoeft niet bij iedereen zo te zijn, maar kan dus wel..

4 jaar geleden

Reactie op Lovemyson

O echt, dan heb je 't wel heel goed gedaan zeker? Als in, veel gekolfd? Wan ...
Ik heb de voedingen gekolfd die ik normaal gesproken nog geef, 1x in de avond en 1x 's ochtends... Overdag geef ik geen borstvoeding meer. Ik merk al wel dat ik minder melk heb dus het verbaast me wel dat er nog niks op gang komt, maar kan natuurlijk ook pas komen als ik helemaal gestopt ben. Ach ja :)

4 jaar geleden

Ben nu bijna 3 weken visolie met DHA, agnus castus en inositol aant slikken, en nu al een paar dagen gerommel in mn onderbuik + ovulatietesten hebben weer een duidelijk tweede streepje! (eerst was er gewoon niks te zien) 🤞🤞 Hoop zo dat mn cyclus nu op gang aan het komen is! 😊