27 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb dit toevallig vorige week op het CB besproken. Als het dezelfde melk is (dus standaard 1 naar standaard 2 of omneo 1 naar omneo 2 bijvoorbeeld) kun je zo overstappen. Het verschil zijn maar een paar toevoegingen.

4 jaar geleden

Goh... Onze pediater zei dat als vaste voeding goed gaat we gewoon mogen overschakelen.. Hier heeft dit geen enkel probleem gegeven!

4 jaar geleden

Ik lees even mee 👀

4 jaar geleden

Ik lees ook even mee!

4 jaar geleden

Sommige baby's proeven verschil, dan kun je het langzaam introduceren. Maar als je baby het prima vind kun je zo overstappen.

4 jaar geleden

Moet dit eigenlijk in overleg met cb of mag je dit zelf doen??

4 jaar geleden

Ik ben in 1 keer overgegaan, ik had gelezen dat je het juist niet mocht mixen met elkaar! (Weet niet of het waar is..) maar ik heb het niet gedaan ingeval.. bij ons ging de overgang goed, ze drinkt nu alleen minder dan eerst

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Moet dit eigenlijk in overleg met cb of mag je dit zelf doen??
Wanneer ie kindje 6 maanden is mag je gewoon overgaan zonder overleg

4 jaar geleden

Wij zijn in 1 keer over gegaan, zonder problemen!

4 jaar geleden

Thx voor de reacties.. Hebben nog een beetje van nr 1.. Dus net in de fles 5 scheppen van nr 1 en 1 schepje nr 2.. Kan ze er langzaam aan wennen en als 1 op is dan volledig op 2 😅

4 jaar geleden

Ik had het cb gevraagd maar zij gaven aan dat ik in 1x over kan en kindjes niet hoeven te wennen aan het verschil dus mengen niet nodig is

4 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 6 maanden en ik heb geen zuigelingenvoeding meer. Kan ik nu al vast overgaan op nummertje 2? Of moet ik nog nummer 1 aanschaffen?

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Mijn dochter is bijna 6 maanden en ik heb geen zuigelingenvoeding meer. Kan ...
Als het nog een weekje is, lijkt me dat niet heel erg toch?

4 jaar geleden

Als het nog een weekje is, lijkt me dat niet heel erg toch?
Lijkt mij ook niet. Echt nog een weekje. Volgende week zondag zelfs.

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Lijkt mij ook niet. Echt nog een weekje. Volgende week zondag zelfs.
Ja lijkt me prima hoor, ik maak het hier ook op en dan ga ik over, zal nooit precies uitkomen ;)

4 jaar geleden

Hai hai. Wij zijn sinds gisteren over gegaan naar opvolgmelk maar elke keer na de fles moet ze hoesten, is dat een teken dat ze er aan moet wennen of moet ik aan iets anders denken??

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Hai hai. Wij zijn sinds gisteren over gegaan naar opvolgmelk maar elke keer ...
Geen idee ... doet ze het alleen na de fles?

4 jaar geleden

Onze dochter is de 14e 6 maandjes, maar ze krijgt nog wel boven de 700 ml melk...., 2X 180 ml en 2x 210. (Laatste papfles) ik begreep dat je dan nog niet met opvolgmelk moest beginnen...? 😕 ze eet daarnaast nog dagelijks 125 ml fruit en 125 (of 70) ml groente... Moeten we dan een fles eraf halen en overgaan op opvolgmelk of nog even door met zuigelingenmelk....? Wat zouden jullie doen ?

4 jaar geleden

Geen idee ... doet ze het alleen na de fles?
Het begint al minder te worden. Lijkt alsof ze het leuk vind om te hoesten. Ze moet er bij lachen namelijk hahah.

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Het begint al minder te worden. Lijkt alsof ze het leuk vind om te hoesten. ...
Haha nou dan zal het wel niet erg zijn. Onze dochter vindt het momenteel leuk om te smakken met haar mond/tong, zonder dat ze aan het eten is 😂