27 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Maijelle

Onze dochter is de 14e 6 maandjes, maar ze krijgt nog wel boven de 700 ml m ...
O ik dacht dat de opvolgmelk gewoon voor vanaf 6 maanden is, ongeacht hoeveel ze drinken. Is toch pas richting 8 maanden dat ze minder flessen krijgen? (Nederland).

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Mijn dochter is bijna 6 maanden en ik heb geen zuigelingenvoeding meer. Kan ...
Kan prima; cb zei week eerder of later beginnen maakt niet uit

4 jaar geleden

O ik dacht dat de opvolgmelk gewoon voor vanaf 6 maanden is, ongeacht hoeve ...
Op de verpakking staat 3-4 flessen dus dat kan dan gewoon neem ik aan, ik zit ook nog op 4. En opvolgmelk is dacht ik ook vanwege leeftijd en andere voedingsstoffen behoefte dus vandaar wel gewoon overstappen neem ik aan. Ik ben ook overgestapt, hij wordt woensdag 6 maanden maar de nr 1 was net op dus vast begonnen. Merk niks aan hem qua andere smaak ofzo.

4 jaar geleden

Op de verpakking staat 3-4 flessen dus dat kan dan gewoon neem ik aan, ik z ...
Oké ja onze dochter is nu 5 maanden dus nog een tijdje nr 1 hier. Ze drinkt nog 5 flessen maar op de nr 2 staat ook dat 5 flessen nog kan tot 8 maanden. We zien het wel, gewoon even kijken hoe het uitkomt ;)

4 jaar geleden

Op de verpakking staat 3-4 flessen dus dat kan dan gewoon neem ik aan, ik z ...
De juiste voedingsstoffen in opvolgmelk Een goede groei en ontwikkeling zijn belangrijk voor je kind en daarvoor heeft hij de juiste voedingsstoffen nodig. Die zijn precies in de gewenste dosering aanwezig in opvolgmelk. Opvolgmelk bevat namelijk ijzer voor weerstand en vitamine D voor sterke botten. Als je baby meer dan 700 ml drinkt is het verstandig om nog even door te gaan met de volledige zuigelingenvoeding, anders krijgt je baby een te hoge dosis vitaminen en mineralen binnen. Op het moment dat je baby meer bijvoeding gaat eten en minder flesjes gaat drinken kun je alsnog overstapen op opvolgmelk. (Dit is wat ik gelezen heb....?)

4 jaar geleden

Ja ik vind ook dit schema van Nutricia (wij gebruiken Nutrilon) Wist ik niet, dat wordt overgaan naar 4 flessen dan. En wat grotere hapjes.

4 jaar geleden

.mijn zoontje wordt volg. Week 6 maanden. Hij krijgt 3 flessen van 180cc en 6 schepjes, maar daarnaast ook sochtends en savonds laat nog een borst. En zelfs snachts als hij komt. Moet je het totaal dan afbouwen of gewoon zorgen dat de fles niet boven de 3 flessen komt? Graag jullie ervaring