39 Reacties

4 jaar geleden

Die van mij is ook 21 weken en het verschilt per dag. De ene dag slaapt hij om de anderhalf uur (en dan ongeveer anderhalf tot 2 uur) gisteren waren het hazenslaapjes van elke keer 3 kwartier en dan met anderhalf tot 2 uur ertussen . Hij slaapt de nacht wel door van half 9 tot half 8

4 jaar geleden

Mijn zoon is 22 weken hihi. Gemiddeld slaaptie 3 kwartier tot een uur smorgens en smiddags hoop ik altijd op 1.5 tot 2 uur maar dat lukt niet altijd hoor! Vaak ook een uurtje helaas.. vaak 2.5 uur wakker soms 2 uur en 3 kwartier

4 jaar geleden

Ons meisje is 21 weken ook. Ze is telkens max 90 minuten wakker tussen dutjes. En ze doet er drie à vier per dag van minimum 45 minuutjes, maximum 2 uur. Vaak wisselt ze een dag met een lang dutje af met een dag zonder lang dutje. S avonds blijft ze wel vrij lang wakker, en ook langer dan 90 minuten. Dan laat ik haar als het ware op eigen tempo wat uitbollen, nog een droomvoeding , en dan is ze vertrokken voor een aantal uurtjes. S nachts slaapt ze ongeveer 10 uur (in 2 blokjes meestal).

4 jaar geleden

Onze kleine man is ook niet zo'n slaper overdag. Kan uren wakker zijn en dan als we geluk hebben een half uurtje slapen en op andere momenten slaapt hij soms wel 2 uur achter elkaar. Savonds slaapt hij regelmatig tussen 20.30-21.15/21.30u en dan na de laatste fles weer om 23.00/23.30u

4 jaar geleden

Slaap slecht, overdag of in het algemeen? Onze dochter slaapt meestal van 20.00 uur tot 07.00 uur de volgende ochtend. Na de fles leggen wij haar terug in bed. Vaak slaapt ze dan tot 10/10.30 uur. Omdat mevrouw het vertikt om overdag te slapen. Wil alles zien en meekrijgen 🤔. Alleen dat slaapje na de 1e fles word de laatste tijd ook steeds korter helaas..

4 jaar geleden

Mijn zoon is 24 weken en slaapt in de ochtend van kwart voor 10 tot 11 ongeveer. 11.30 fled,uitbuiken en dan naar bed tot 14.30 dan vaak wakker tot 18.30 fles tussen 18.30 en 19.00 en slaapt tot 8.00 in de ochtend.

4 jaar geleden

Reactie op Mariska90

Onze kleine man is ook niet zo'n slaper overdag. Kan uren wakker zijn en da ...
24 weken

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 23 weken oud en slaapt overdag maar een half uurtje per dutje. We wiegen hem in slaap (gaat vrij snel) en 30 min later is hij terug wakker. Vaak gaat hij om de twee uur slapen, maar we letten wat op zijn vermoeidheidsssignalen. Als we een wandeling maken, slaapt hij wel langer. S nachts slaapt hij meestal van acht tot half zes (soms vraagt hij om een nachtvoeding). Zolang hij goed groeit, goed eet en vrolijk is, moet je je niet teveel zorgen maken volgens vroedvrouw. Elk kind heeft een ander ritme..

4 jaar geleden

Onze kleine vriend is nu 23 weken oud. Hij slaapt overdag standaard niet heel goed. Hazen slaapjes van 30 min max. Maar als hij bij ons ligt dan slaapt hij gerust 2 uur lang in onze armen. Snachts slaapt hij helaas niet door en wordt hij af en toe wakker en minimaal 1x voor de (borst) voeding.

4 jaar geleden

Onze man is 20 weken en doet drie slaapjes overdag. Wij hebben echt een slaapkopje 🙈. Zijn wakkertijd is 1 tot 1,5 uur en dan gaat hij weer op bed. Ochtenddutje duurt ongeveer 1,5 uur, middagdutje 2 tot 3 uren en late middagdutje duurt ongeveer 1 uur. Rond 18:00 uur gaan we naar boven voor de laatste voeding, bedritueel e.d. en dan slaapt hij rond 18:45 uur. We hebben 1 nachtvoeding en tussen 6:30 en 7:00 uur ‘s ochtends is hij wakker en gaan we uit bed. We hebben echt een hele goeie slaper 🙈 (op paar onrustige nachten na dan. Iets met de speen 10x uitspugen en hem dan weer willen 😅. En hij slaapt sinds hij 4 weken is al op z’n eigen kamer dus dan is het wel even vermoeiend om steeds z’n speen weer in te doen haha). Slaapt je zoontje altijd al slecht of is dat iets van de laatste tijd? Het kan weer zo’n fase zijn misschien..

4 jaar geleden

Slaapgidsvoorbaby even volgen op instagram of haar website bekijken! Geeft hele goede tips. Hebben wij veel aangehad. Succes! Ons ritme is 09.15 - 10.00, 12.00 - 14.00, 16.15 - 17.00 om 19.00 uur naar bed tot ongeveer 07.00. Volgende week is hij 5 maanden.

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Onze man is 20 weken en doet drie slaapjes overdag. Wij hebben echt een sla ...
Helaas is het een slechte slaper. Zomaar wakker ook. Het liefst slaapt hij bij mij. Vooral in de nacht. Ook nog steeds om de 3 uren wakker. Ik moet hem nu laten huilen of troosten maar niet meer eruit halen voor voeding etc. En overdag slaapt hij vaak een half uurtje per keer.

4 jaar geleden

Dit is een overzicht van zijn slaapjes. Daar gebruik ik een app voor om zijn slaapjes in bij te houden. Super handig. Zo hou ik ook zijn wakkertijd bij en zijn we altijd op tijd om hem weer op bed te doen

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Dit is een overzicht van zijn slaapjes. Daar gebruik ik een app voor om zij ...
Wat handig. Welke app is dit?

4 jaar geleden

Reactie op Wendy05

Helaas is het een slechte slaper. Zomaar wakker ook. Het liefst slaapt hij ...
Mijn zoontje van 20 weken slaapt de laatste tijd ook slecht. Hij word ook nog in de nacht wakker na 3 uurtjes soms zelf eerder dan geef ik hem even de borst en leg ik hem weer op bed. Overdag slaapt hij ook niet veel en avonden is hij soms 3/4 uurtjes achterelkaar wakker 😰 lukt hem niet om in slaap te vallen ook niet bij mij. Ik hoop dat dit gauw over is.

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Dit is een overzicht van zijn slaapjes. Daar gebruik ik een app voor om zij ...
Heel handig, wat voor app gebruik je?

4 jaar geleden

Reactie op Ikram_

Mijn zoontje van 20 weken slaapt de laatste tijd ook slecht. Hij word ook n ...
Hier gaat het dus ook zo. Ik heb nu het advies gekregen om hem te laten huilen en niet meer te voeden in de nacht. Alleen troosten door even de hand op zijn buikje

4 jaar geleden

Femm is morgen 22 weken en slaapt smorgens van +/- 7 tot half 9. Daarna van +/- 11 tot half 1. Daarna van +/- 3 tot half 5. En dan van 19 tot 06:00/06:30

4 jaar geleden

Reactie op Ikram_

Mijn zoontje van 20 weken slaapt de laatste tijd ook slecht. Hij word ook n ...
Ik kreeg van een slaap coach de tip hem elke anderhalf uur op bed te leggen overdag , en het hielp wel ... deze week weer drama maar k blijf het aanhouden als k t niet doe krijst ie alles bij elkaar van vermoeidheid misschien ook een tip om eens te proberen ... hij slaapt ook vaak pas na een half uur , en ook na 30 of 45 minuten weer wakker haha maar toch iets ....

4 jaar geleden

Hier zijn de slaapjes overdag ook drama. Livia is nu 22 weken en de ochtend tuk gaat goed. Ze slaapt dan zo’n 1,5 uur. Alleen de laatste dagen niet..... Af en toe hebben we goede dagen en slaapt ze tussen de middag 2 a 3 uur. Die zijn helaas schaars. Eind van de middag dan vaak niet te genieten..