39 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Wendy05

Helaas is het een slechte slaper. Zomaar wakker ook. Het liefst slaapt hij ...
Oh dat is wel lastig. Dan slaap je zelf ook niet echt lekker. Ik heb trouwens het boek “droomritme”. Daar bespreken ze ook in wat de reden kan zijn dat je baby huilt en hoe je dat aan kan pakken. Ik heb vooral veel aan de voorbeeldritme’s gehad die erin staan. Daardoor hadden wij al snel een lekker ritme te pakken. De app die ik gebruik voor zijn slaapjes is Baby+. En een vast bedritueel hebben we ook veel aan

4 jaar geleden

Reactie op Ikram_

Heel handig, wat voor app gebruik je?
Ik gebruik de app Baby+

4 jaar geleden

Reactie op cynjace

Ik kreeg van een slaap coach de tip hem elke anderhalf uur op bed te leggen ...
Ja id daar ben ik nu ook maar mee begonnen. Thanks

4 jaar geleden

Reactie op Wendy05

Hier gaat het dus ook zo. Ik heb nu het advies gekregen om hem te laten hui ...
Ik heb gehoord dat laten niet goed is voor de babys want zo worden ze meer overstuur het beste wat je kan doen op pakken troosten en dan weer neer leggen tot hij weet dat ie veilig is in zijn/haar bedje het is even bikkelen maar is beste methodes voor babys weet niet of dat klopt maar dat is mij gezegt

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Ik heb gehoord dat laten niet goed is voor de babys want zo worden ze meer ...
Huilen*

4 jaar geleden

Reactie op Josefien Tondeleir

Ons meisje is 21 weken ook. Ze is telkens max 90 minuten wakker tussen dutj ...
Hier ook zo een zelfde leeftijd. Slaapt wel alleen in draagzak/doek

4 jaar geleden

Reactie op Meeden

Hier ook zo een zelfde leeftijd. Slaapt wel alleen in draagzak/doek
Oh dat lijkt me zwaar! Ik ben vanaf 8 weken toch begonnen met ze in bed te leggen want hele tijd ronddragen of in de buggy in slaap wiegen zag ik niet zitten. Nu lukt het wel vrij goed om ze in slaap te laten vallen alleen. Zolang ik ze er maar op tijd (binnen het anderhalf uur) in stop...

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Ik heb gehoord dat laten niet goed is voor de babys want zo worden ze meer ...
Inderdaad! Heb wij hier nu 10-dagen gedaan en ze leert stilletjes aan zelfstandig in slaap te vallen. Ze is gisteren nacht maar 1x wakker geworden. We hebben haar nooit alleen gelaten met haar verdriet. Wat een stress moet dat niet zijn voor een baby.

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Inderdaad! Heb wij hier nu 10-dagen gedaan en ze leert stilletjes aan zelfs ...
Ik ga er na het weekend ook werk van maken. Doe je dit bij elk slaapje? Hoe lang dan bij elk slaapje? Want als hij na halfuurtje nog niet slaapt en telkens moet getroost worden dan raakt die toch oververmoeid? Toch maar in de armen in slaap laten vallen na een tijd als het echt niet lukt? Ach die onzekerheid 🤔

4 jaar geleden

Onze dochter is nu 4,5 maand en slaapt overdag volgens haar ritme. Ochtend 08.30 1 uur, middag 12.30 1/1,5 uur, einde dag verschillend qua tijd 30/45 min. De tip die ik kreeg was; kijk naar de slaap signalen, als je die leert herkennen weet je wanneer je je kindje in bed moet leggen. Slaapsignalen kunnen zijn; in de ogen wrijven, gapen, naar de oren grijpen enz. Soms mis ik die signalen ook, maar omdat ze al een behoorlijk ritme heeft wanneer ze wat wilt, leg ik haar rond die tijden soms ook gewoon in bed. De regelmaat zorgt ervoor dat ze toch in slaap valt. Succes meid! En iedere mama is onzeker hoor!!

4 jaar geleden

Reactie op Maureen1989

Ik ga er na het weekend ook werk van maken. Doe je dit bij elk slaapje? Hoe ...
Ik doe dit bij ieder slaapje, maar initieel is voornamelijk de avond/nacht het belangrijkste. Je wil inderdaad niet dat ze te weinig slapen overdag want dan slapen ze s nachts zeker niet. Ik merk zelf ook wel dat ik na een half uur niet meer goed kan troosten. Dan kan je overdag beter tijdelijk "hervallen" naar oude gewoontes. S nachts laat ik nu min. 4 uur tussen voedingen. Op begin heb ik dus veel moeten troosten. Ze had namelijk geen dorst maar dronk om in slaap te vallen. Voorafgaande aan in het bedje leggen doe ik steeds een ritueeltje waarbij ik rondwandel in de kamer met een muziekje en wat vertel (verhaaltje, wat ik in de kamer zie, wat er gaat gebeuren, enz.). Samen met slaapzakje aandoen etc ben ik hier ook zeker 10min mee bezig. Daarnaast houd ik voor mijn dochter van 21 weken een wakkertijd van rond de 2uur ( s ochtends korter en namiddag langer). Ik doe dit systeem ivm een slaapproject waarbij we baby nooit alleen laten wenen. Het is dus niet zelf verzonnen 😂. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Ik doe dit bij ieder slaapje, maar initieel is voornamelijk de avond/nacht ...
Lijkt mij een geweldige aanpak. Ik ben geen voorstander van laten huilen! Mijn hart breekt al als hij huilt en ik hem maar niet getroost krijg, laat staan dat ik hem gewoon in zijn eentje zou laten uithuilen. Brrr verschrikkelijk! Bedankt voor de uitleg! Ik maak er werk van 😉

4 jaar geleden

Reactie op cynjace

Ik kreeg van een slaap coach de tip hem elke anderhalf uur op bed te leggen ...
Oh bedankt!! Ik ga het zeker uitproberen, inderdaad de mijne krijst ook alles bij terwijl die zo moe is. Uiteindelijk geef ik het op en til ik hem op. Maar zal dit zeker gaan uitproberen.

4 jaar geleden

Ons zoontje is 18 wkn. Wij hebben best een ritme te pakken sinds een aantal weken. We proberen goed op slaapsignalen te letten, zijn die er niet maar zijn er 1,5 ongeveer voorbij gaat hij zijn bedje in. Eind vd dag is hij vaker richting 2 uur wakker. Hij slaapt heel goed eigenlijk.. Natuurlijk m.u.v. regeldagen/sprongetje. Dit is ons ritme.... 7.00 uit bed, gezicht wassen en aankleden. 7.15 a 7.30 uur voeding. (ik geef nog volledig borstvoeding). Rond 8.30 naar bed (eerder als hij eerder slaapsignalen toont) Slaapt tot ongeveer 10.30, uit bed, 11.00 uur voeding. Rond 12uur naar bed. Slaapt tot ongeveer 14.30, uit bed, 15.00 uur voeding. Rond 16.00/16.15 uur naar bed. Slaapt dan een kort slaapje vaak van 45 minuten. Uit bed. Oefenhapje. Rond 18.00 uur voeding, rond 18.30 a 19.00 uur, soms in bad, naar bed. Maak hem wakker om 22.00 uur, voeding, slaapt direct verder... En slaapt ie door tot de ochtend en beginnen we weer van voor af aan ;) We zijn heel blij dat hij t al zo goed doet! Soms heeft hij ook weleens een mindere dag. Dan slaapt ie overdag kortere slaapjes, en probeer ik wel in een soort ritme verder te gaan, wordt hij bijv na een uurtje alweer wakker maar is dat nog ver voor de voeding, dan laat ik hem of even jengelen/speentje geven/troosten en valt ie weer in slaap, of als hij gewoon echt wakker is uit bed, en als hij weer moe is laat ik hem nog een powernapje doen voor de voeding zodat ik toch in het ritme van voeden na t wakker worden blijf, of ik schuif de voeding ietsjes eerder. Zo een beetje aanrommelen op onrustige dagen 😅

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Dit is een overzicht van zijn slaapjes. Daar gebruik ik een app voor om zij ...
Bedankt nog voor je tip. De 90 min regel helpt echt. En die app is super handig. Hij slaapt eindelijk heerlik in zijn eigen bedje

4 jaar geleden

Onze zoon is nu 20 weken en wij geven hem 07.00 uur de fles, dan gaat hij daarna nog ff naar bed. Meestal slaapt hij dan nog 1 1/2 uur. Om 09.00 krijgt hij een fruithapje en om 11.00 uur nog een fles. Dan gaat hij rond 12.00 uur naar bed en slaapt dan vaak 2 uur. Om 15.00 uur flesje en dan probeer ik hem nog rond 16.00 uur te laten slapen, maar dit gaat vaak niet of veel later. Dan rond 17.00 uur en groente hapje. Daarna rond 18.30 uur in bad en om 19.00 uur fles en daarna zijn bed in. Hij slaapt dan door tot de volgende ochtend 07.00 uur

4 jaar geleden

Die van mij slaapt ook erg slecht overdag. Als hij na de voeding in slaap valt en ik hem in bed leg, slaapt hij maximaal 3 kwartier. Als ik hem bij mij laat slapen soms nog wel een uur. Heb me er maar bij neergelegd. Volgens mijn schoonmoeder was mijn vriend overdag ook zo’n slechte slaper. Gelukkig slaapt hij s nachts door!

4 jaar geleden

Mijn zoontjes slaapt overdag in totaal 3,5 u. Van 9-10, van 12-14u en dan rond 4 u nog 30 min.

4 jaar geleden

Mijn zoon is 23 weken en slaapt 3-3,5 uit overdag 9.00-1030 30-45 min, 1230-1500 2 uur en 1600-1730 30 min