17 Reacties

4 jaar geleden

Slaapt hij wel in de kinderwagen?

4 jaar geleden

Misschien de pick up put down methode proberen ? Of put down put down methode ? Wij hebben veel gehad aan slaaptipsvoorbabys

4 jaar geleden

Hier was het ook altijd drama met slaapjes overdag moest me dochtertje altijd in slaap wiegen. Heb het boek snuggles and dreams gekocht. Echt een aanrader! Ze slaapt nu smorgens een uur en smiddags anderhalf. Terwijl dit soms niks of half uurtje was. Succes!!

4 jaar geleden

Aahhh wat vervelend hè! Ik kon ook erg slecht tegen het huilen van mijn dochtertje. Die sliep erg slecht in s avonds, overdag gaat wel goed. Nu precies 8 maanden. Je zoontje moet gaan leren zelf in slaap te vallen. Heeft hij een speentje? Als je zeker weet dat hij verder nergens last van heeft kan huilen echt geen kwaad. Hij moet het echt zelf gaan doen. Slaapritueel, lekker op bedje leggen, muziekje aan, speentje in, kamer zo donker mogelijk en weg lopen. Wij gaan alleen terug als haar speentje uit is. Ze huilt soms hartverscheurend, het duurt nu maximaal een half uur en dan gaat ze lekker slapen. Ik loop wel continu heen en weer als haar speen veel uit gaat. Laatste 4 avonden geen gehuil meer... het is even doorbijten en het kan een week duren voordat je verbetering merkt. Dus het is even investeren en dat bij elk slaapje. Belangrijk is niet oppakken zodat je baby leert wat hij aan jou heeft op dat moment. Je bent er wel voor hem, komt zijn speentje in doen en aai over de bol en gaat dan weer weg. Wij hebben ook een muziekje aan bij onze dochter, die zit in de babyfoon. Misschien kan je je vinden in deze methode, bij ons heeft het gewerkt. Het hielp mij heel erg dat ik zeker wist dat ze nergens anders last van heeft en slaap echt heel belangrijk is voor haar, en dat ze moet gaan leren het zelf te doen. Daar zijn ze nu ook echt oud genoeg voor. Heel veel succes!

4 jaar geleden

Ons zoontje doet ook maar 1 dutje op heel de dag. Dit net na de groentenpap rond de middag. We leggen hem dan in bed met slaapzak aan en geven hem in bed een klein flesje van 90ml melk. Zo valt hij in bed in slaap en hoeven we hem niet meer te verplaatsen.

4 jaar geleden

Je kan veel leren van de slaapgidsen van Snuggles and Dreams. Persoonlijk vond ik deze iets te strikt. Vind de app van Little ones beter. Hier heb je meer slaapmethodes om uit te kiezen. Ook de voedingsadviezen vind ik beter.

4 jaar geleden

Hey als eerste wat een schatje super cute baby. Ten tweede als ze oververmoeid raken dan is het juist lastig voor een baby om in slaap te vallen wanneer je eerste signalen ziet moet je eigenlijk hem voorbereiden dat hij gaat slapen voorbeeld je ziet dat hij zijn ogen wrijft neem hem mee naar zijn kamer en doe 10 minuten massage over zijn heel lichaam vervolgens doe hem in zijn slaapzak en knuffel en geef kusjes op zijn hoofd doe dit ongeveer 2/3 minuten en vervolgens leg hem in zijn wieg/ledikant een baby heeft 20 minuten nodig om in slaap te vallen en laat hem niet in slaap vallen in je armen of tijdens fles geven want je moet zo zien als jij op bank in slaap valt en vervolgens je gaat naar bed om verder te slapen dat lukt niet zo zijn baby’s ook Tot slot wees zeker dat hij geen honger/vieze luier heeft voordat je hem in zijn bedje legt. ik hoop dat je wat heb aan mijn informatie succes

4 jaar geleden

Ik heb het hier net zo.... de mijne huilt dan ook regelmatig maar vertikt het om te slapen ik voed hem vaak in bed met melk, maar zelfs dat werkt momenteel niet ... hij slaapt wel overdag gemiddeld 2,5 tot 3 uur maar de nacht blijft hij bezig . Of het slaap regressie is met de warmte ik weet het echt niet van slaap coach tot alle trucjes die je maar bedenken kan geprobeerd .... nu maar weer wandelen

4 jaar geleden

Als mijn zoontje (8 mnd) oververmoeid raakt dan slaapt hij ook niet meer. Als ik hem bij de eerste vermoeidheidsignalen in bed leg dan valt hij rustig zelf in slaap. Dit moet jou zoontje nog leren. Zoek eens op internet, er zijn zoveel verschillende methodes. Als het niet goed voelt om hem te laten huilen dan moet je dat zeker niet doen. Volg je gevoel.

4 jaar geleden

Ik zou vooral je gevoel volgen, want jij als mama van jouw kindje weet wat goed is voor hem en kent hem het beste. Als je het huilen niet aan kan horen en het jou het gevoel geeft een slechte moeder te zijn, waarom zou je hem dan laten huilen? "Omdat je van alles gehoord of gelezen hebt, omdat ze zo zelfstandig in slaap kunnen vallen, ..." ? Volg je dan je gevoel? Ik hield me in het begin ook vast aan al deze adviezen, maar dit heb ik nu losgelaten en probeer naar mijn moedergevoel te luisteren, naar wat ik denk dat goed is voor mijn kind. Dan is het wel nog wat zoeken naar wat voor jullie werkt, zonder dat dat stemmetje in je hoofd oppopt van "zo verwen je hem, zo zal hij nooit alleen leren inslapen, zo slaapt hij nooit door,..." Ieder zijn manier natuurlijk, dit is zeker geen verwijt naar mama's die een andere mening hierover hebben. You do you.. Maar door je gevoel te volgen doe je altijd het juiste..

4 jaar geleden

Wat een schatje zeg! Knap dat hij zo vrolijk is op zo weinig overdag slaap! Elke baby is anders he, wij zijn hier ook nog steeds bezig om de gebruiksaanwijzing van onze dochter te leren ;) wat bij ons het laatste redmiddel is, is rondjes rijden met de auto. Dan lukt het haar om te slapen. Ik heb er al aardig wat kms op zitten! Ik probeer het alleen in te zetten als ze echt heel oververmoeid is omdat het natuurlijk zonde van het milieu en de portemonnee is, maarja soms is het gewoon even nodig:) Veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op Shanadr

Ik zou vooral je gevoel volgen, want jij als mama van jouw kindje weet wat ...
Indd ik volg ook mijn gevoel. Maar mijn moeder steekt het steeds in mijn hoofd dat ik mijn zoontje te veel verwen maar ik kan mijn zoontje moeilijk laten huilen in zijn bedje dus volg ik mijn moedergevoel en hou ik hem zoveel mogelijk bij mij omdat ik merk dat hij dat wel nodig heeft

4 jaar geleden

Reactie op ilayda_

Hey als eerste wat een schatje super cute baby. Ten tweede als ze oververm ...
Hyee. Indd vanaf dat ik merk dat hij moe begint te worden ga ik al met hem naar zijn kamer. Dan leg ik hem kusjes in zijn bedje met zijn knuffeltje. Ik blijf ook even bij hem en zing zachtjes wat liedjes voor hem. Ik wrijf over zijn rugje. Hij heeft ook een verse luier aan telkens voor hij naar zijn bedje ga en heeft altijd voldoende gegeten. Maar hij is redelijk actief waardoor hij soms vecht tegen de vermoeidheid. En ik wil hem wel in een slaapzakje steken maar ik ben dan bang dat het te warm zal zijn voor hem 😊

4 jaar geleden

Reactie op GemmavZ

Aahhh wat vervelend hè! Ik kon ook erg slecht tegen het huilen van mijn doc ...
Dankjewel voor jou raad ik zal die opvolgen

4 jaar geleden

Reactie op Aiden De Meersman

Hyee. Indd vanaf dat ik merk dat hij moe begint te worden ga ik al met hem ...
Ik heb een tetra slaapzak van Hema van 0,3 Tog. Met warm weer heeft ze alleen een pamper aan in dit slaapzakje. Zonder wil ze niet slapen.

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Slaapt hij wel in de kinderwagen?
Ja dat wel

4 jaar geleden

Hier maakte het verschil door te troosten in het bedje, ipv steeds uit bed te pakken bij huilen.