5 Reacties

2 jaar geleden

Het huilen weet ik niet, maar onze slaapcoach zei dat een kindje van net 2 nog 2 uur moet slapen overdag. Omdat mijn zoontje ook altijd moe leek, deed ik zn middagdutje vaak eerder, rond half 12 maar dat is juist niet goed. Toen we dat om 13u gingen doen, werd hij na een week ook opeens minder vroeg wakker. Hopelijk helpt t jou ook! Ook niet later dan 7u naar bed was de tip.

2 jaar geleden

Mijn dochter is niet vroeg wakker (gelukkig maar 😅), maar wordt 's nachts ook altijd huilend wakker en soms blijft ze dan ook wakker en gaat ze liggen woelen en klieren. Ze wil dan alleen bij mij in bed verder slapen. We hebben ook al van alles geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden.. ze doet overdag wel een dutje normaal,meestal zo'n 1.5/2 uur. Ik vind ook dat ze wakker wordt niet zo'n ramp,maar hysterisch huilen is echt vervelend voor iedereen. M'n man slaapt heel licht dus die kampeert al maanden in de woonkamer door haar gehuil 's nachts 🙄

2 jaar geleden

Heel herkenbaar, hier het zelfde vanaf klein af aan gaat ze al vroeg naar bed anders word ze oververmoeid en heeft ze ze veel last van. Ze. (Ook al eerder gevraag bij kinderarts ) hun ware van advies verlengen van tijd naar bed brengen. uiteindelijk geprobeerd maar werkte afrecht en de arts was mee eens dat je dan maar mee moet gaan met de vlo Gaat om 17:30 uiterlijk 18:15 naar bed als ze later gaat merk ik aan haar dat ze dat niet aan kan en heeft ze hier last van. Ik heb toen met de huisarts besproken en hun zeggen mee gaan en hun vlo en merk dat bij haar werkt. Ze is hier ook elke dag om 5:00 of 05:30 wakker ook als later na bed breng. Als ze later gaat slaap ze onrustiger. Ik weet echt niet wat dit is of wat je aan kan doen de artsen bij ons weten het ook niet erg vervelend ook nu met corona. Ik doe de smorgens om 10 uur word ze wakker om 11:30 en dan even spelen daarna eten smiddag misschien kan je de wat mee?

2 jaar geleden

Onze man is met uitzondering zo vroeg wakker. Gaat standaard rond 19.00 uur naar bed. Slaapt smiddags ook nog ongeveer 1,5 uur. Soms langer soms korter. Timing van het middagslaapje lijkt wel invloed te hebben, slaapt hij laat en lang dan is hij de ochtend erna vroeg wakker. Soms kan het ook honger of dorst zijn waardoor een kindje vroeg wakker word. Weet je waarom hij zo vaak huilt snachts? Gaat hij weer slapen als je hem alleen laat of moet je er steeds heen?

2 jaar geleden

In heb in het boek Slaap! het volgende gelezen: Het is belangrijk om aan te sluiten bij de natuurlijke slaaptijd van je kindje. Dus let goed op de signalen en op tijd naar bed. kindjes later naar bed brengen “zodat ze later wakker worden” werkt averechts. Dat zorg voor stres en stres juist voor slechte slaap.