33 Reacties

4 jaar geleden

Hier beide, potjes is makkelijk en er zitten dingen in die wijzelf nauwelijks of niet eten. Hier eens in de zoveel tijd zin om een dag te koken en dan gooi ik de vriezer vol met bakjes voor hem.

4 jaar geleden

Reactie op Justme1

Mag ik vragen hoe je het maakt dan? Wij hebben een stomer, doet de groenten ...
Ik maak het in de Avent steamer. Maar als ik dat ding prop vol heb, heb ik exact 1 maaltijd klaar. En als je fruit meerekent moet ik 14 maaltijden maken. Weet niet hoeveel joun kindje eet, maar mijne eet zeker 250 gram van fruit en groente en met ijsblokjes moet ik dan zeker 12 ijsblokjes eruit halen

4 jaar geleden

Reactie op lisa486

Ik maak het in de Avent steamer. Maar als ik dat ding prop vol heb, heb ik ...
Dus inclusief elke keer die steamer schoonmaken tussendoor en alle groentes en fruit snijden. Ik haal dan wel een zoete aardappel die je dan nog moet snijden bijv. Dan ben je zeker 3/4 uur bezig

4 jaar geleden

Reactie op lisa486

Dus inclusief elke keer die steamer schoonmaken tussendoor en alle groentes ...
Maar mocht je dus tips hebben hoe het sneller kan dan hoor ik het graag haha😅

4 jaar geleden

Mijn zoon eet 1 x per maand een potje ofzo. De rest alles vers gewoon met pot mee. En als hij iets niet mag krijgt hij 2 dagen achter elkaar hetzelfde. En bij macaroni en dat soort dingen haal ik het voor het kruiden eruit (groente, pasta en gehakt). Iedereen moet het zelf weten maar ik heb geen goed gevoel bij potjes. Hoe kan daar vlees inzitten zonder het in de koeling moet? En al die toegevoegde dingen want anders kan het niet zolang houdbaar.

4 jaar geleden

Mijn zoon eet 1 x per maand een potje ofzo. De rest alles vers gewoon met p ...
Geef jij de kleine al prei en ui? Dat zit er bij mij tenminste in macaroni. Zomaar even nieuwsgierig.

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Geef jij de kleine al prei en ui? Dat zit er bij mij tenminste in macaroni. ...
Nee niet los maar haal de groente eruit en daar zit heus wel eens een verdwaalde ui of stukje prei in.

4 jaar geleden

Ik volg met mijn dochter de Kleintjes-methode. Ze eet dus gewoon wat wij eten. Het wordt alleen in een voor haar aangepaste vorm gesneden. Dat bespaart veel tijd en energie.

4 jaar geleden

Reactie op lisa486

Ik maak het in de Avent steamer. Maar als ik dat ding prop vol heb, heb ik ...
Ja ik heb ook van philips maar dan de 4 in 1. Ideaal vind ik. Maak jij ze per maaltijd of per soort? Ik reken de stoomtijd niet mee he dan doe ik mooi wat anders natuurlijk 😜. Snijd/schil alles in 1 keer terwijl t eerste staat te stomen zodat ik erna dat ding alleen ff snel om hoef te spoelen en t volgende erin. Ik maak per soort, alleen rijst/pasta maak ik de dag zelf klaar. Ja ons kindje eet 2 klontjes aardappel, 2 klontjes groente en 1 klontje vlees of bijv. 1 visstick maar die bak ik dan. Maar fruit stoom ik niet dat maak ik wanneer ze het krijgt dus dat scheelt al in tijd. Geen idee hoe het sneller zou kunnen 😋 maar wel ideaal he die aparaten? 😁

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Ik volg met mijn dochter de Kleintjes-methode. Ze eet dus gewoon wat wij et ...
Awh super! Eet ze dan ook al zout en kruiden en vetten etc? Ons eten is altijd flink op smaak, ik vind dat nog wat spannend om te geven merk ik...

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Awh super! Eet ze dan ook al zout en kruiden en vetten etc? Ons eten is alt ...
Ze krijgt geen zout en toegevoegde suikers. Voor andere voedingsmiddelen volg ik een schema uitgewerkt door Kleintjes dat bij de leeftijd past. Ze eet momenteel nog geen kruiden, koolsoorten, honing, citrus, etc. Ze eet dus mee met ons, maar zorgen dat voor haar ze geen kruiden e.d. bijzitten. 👍 Heel leuke methode.

4 jaar geleden

Wij geven potjes wanneer we iets eten wat ze niet mee kan eten zoals pizza ofzo.. Maar ik ben wel een "makkelijke" kook mama...Ik ga echt niet een week voorbereiden voor haar... En doe ook niets in de vriezer.. Als we aardappels met groente en een vleesje eten dan kook ik haar aardappels en groente in een apart pannetje zodat er geen zout in zit. En als het een vleesje is wat ik vind dat ze mag hebben snij ik een halfje af...dat in de blender en klaar.. Als het een vleesje is wat ze niet echt kan hebben ligt er kiphaasjes in de vriezer voor haar die kook ik gewoon met haar groente en aardappelen. Als we pasta eten eet zei ook pasta maar houd ik een beetje apart zodat er ook weer geen (toegevoegd) zout in zit.

4 jaar geleden

Reactie op Merel87

Hier ook potjes. Ik heb zelf verse groente gemaakt en gepureerd, maar dat w ...
Hier hetzelfde! De oefenhapjes met 4 maanden heb ik gekookt, gepureerd, ingevoren in ijsblokjesvormen....at ze het? Neuh. Helaas. Fruit gaat er wel in als een malle. Nu met 8 maanden krijgt ze potjes, op het kdv eet ze met de pot mee. Maak ik thuis iets klaar, laatst spinazie champignons en kip gemaakt....wilde ze niet. Potje gemengde groenten opgewarmd: hap hap op.