31 Reacties

4 jaar geleden

maizena helpt erg goed. Gebruikten ze ook op de opvang

4 jaar geleden

Wij gebruiken daktarin en zinkolie Op advies van de huisarts. De sudocreme en bepanthen hielpen hier op een gegeven niks meer.

4 jaar geleden

Als t van de spruw komt kan je t best een zalfje via de huisarts vragen

4 jaar geleden

Probeer eens zo natuurlijk mogelijke vochtige doekjes te gebruiken. Ik heb altijd gehoord dat rode billetjes het minst voorkomen bij wasbare luiers en dito doekjes. Zoiets als cheeky wipes of waterwipes of zo.

4 jaar geleden

Hey, Gebruik talk poeder en geen crème tot het helemaal weggaat

4 jaar geleden

Wij gebruiken cicaplast baume b5 van La roche posay, soms van weleda

4 jaar geleden

Vsm luier/billenzalf! Of van weleda calendulan

4 jaar geleden

Reactie op Simoneflikflak

Als t van de spruw komt kan je t best een zalfje via de huisarts vragen
Heeft geen spruw zover we zien.

4 jaar geleden

Billencrème van Naïf en waterwipes als vochtig doekje

4 jaar geleden

Ik heb nog nooit sudocreme gebruikt bij onze baby. Heel af en toe eens weleda calendulan billenzalf bij de eerste zichtbare roodheid en dat helpt tot nu toe heel goed. Is nooit erg rood geworden in ieder geval.. Ik was hem zo min mogelijk met zeep en gebruik alleen billendoekjes voor de gevoelige huid. Misschien scheelt dat ook al.

4 jaar geleden

Reactie op Mamaatje87

Ik heb nog nooit sudocreme gebruikt bij onze baby. Heel af en toe eens wele ...
Ja wij gebruiken vanaf t begin al sensitive doekjes en speciale badolie die extra vettend is 2x per week maar anders krijgt ze eczeem. Zit helaas in de familie. Dat ging tot nu toe heel goed, ik denk toch dat het ook met tandjes te maken heeft.

4 jaar geleden

Wij hadden sudocreme want dat raadden ze in het ziekenhuis aan maar bij de echte rode billetjes werkte bepanthen. En dan niet de crème maar de zalf, die doet echt wonderen!

4 jaar geleden

Hier helpt het om dagelijks met de billen in het water te gaan. Gewoon in badje zonder zeep, heel af en toe badolie. Hebben ook bepanthenzalf vanuit het ziekenhuis, maar zwitsal 2-in-1 gevoelige huid werkt ook heel fijn (verzorgend en klein beetje zink). 1 a 2x per dag bij roodheid een heel dun laagje maar (geld trouwens voor alles met zink/sudo anders wordt het alleen maar erger), anders alleen insmeren met zachte crème of vette zalf

4 jaar geleden

Met elke verschoning de billen ff laten luchten zorgen dat de billen echt droog zijn en bij elke luier wissel smeren met bepanthen en alleen waterdoekjes gebruiken ook ff geen producten in bad gebruiken en als het open is met zinkoli smeren

4 jaar geleden

Wij gebruiken waterwipes als vochtige doekjes. Bij rode billetjes inotyol en bij een schimmeltje is daktozin heel goed. Zijn de twee beste zalven voor de billetjes vind ik.

4 jaar geleden

Onze baby had daar laatst ook heel veel last van. Bleken ook tandjes te zijn, hoewel hij daar de eerste keer geen last van had. De eerste 2 dagen leek niets te helpen (sudocreme, bepanthen, vsm billencreme etc). Uiteindelijk door blijven smeren met sudocreme en na dag 3 werd het echt beter. We gebruiken ook sensitive doekjes en heb die dagen ook veel met alleen water gewassen. Als het tandjes zijn, dan duurt het gewoon even een paar dagen. Wordt vanzelf beter

4 jaar geleden

Weet niet welke doekjes je gebruikt. Maar bij ons maakte het een groot verschil om waterwipes te gebruiken in plaats van de doekjes van mustela.. Indien het toch wat rood is gebruiken we dermacreme of even zonder pamper en wikkel ik hem in een badcape.

4 jaar geleden

Oldschool Inotyol zalf: werkt echt bij alles!

4 jaar geleden

Zinkzalf van DR Swaab, bij kruidvat te koop. Mijn huisarts raadde het aan en mijn zoontje zijn luieruitslag was binnen 2 dagen helemaal weg. Nu smeer ik het bij elke veschoonbeurt en ik merk dat die helemaal geen rood billetje meer krijgt 😊

4 jaar geleden

Ik gebruik zelf deze en het helpt!! En er zit geen rotzooi in!