11 Reacties

4 jaar geleden

Volgens mij is dit redelijk normaal. Hou het in de gaten en vraag het nog bij het cb. Zou me geen zorgen maken!

4 jaar geleden

Heb je een foto?

4 jaar geleden

Reactie op Koost123

Heb je een foto?
Bedankt alvast voor jullie reacties!

4 jaar geleden

Mijn baby is op 6 december geboren en kijkt ook nog steeds een beetje scheel. Is niet erg, zeggen ze... ze heeft nog niet alle spieren onder controle! No worry moedertje!

4 jaar geleden

Is nu nog normaal in het begin,als.hij het met 4 á 5 maanden nog heeft dan heeft idd een lui oog (scheel zien). Wat je dan kan doen is dit bij de cb aangeven of bij je arts dit melden die kunnen je dan doorsturen naar het ziekenhuis/oogheelkunde. Heb ook 2 kinderen daar lopen die dat hebben gehad en een operatie moesten. Succes

4 jaar geleden

Vandaag bij oogarts geweest mag tot 6mnd

4 jaar geleden

Mijn dochter van 2 keek heel veel scheel eerste paar weken/maanden, maar niks aan de hand. Ging uiteindelijk over

4 jaar geleden

Reactie op SilvieV

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Mijn kindje kijkt ook nog scheel is 23 dec geboten is heel normaal spieren zijn nog nie optimaal no worry x

4 jaar geleden

Mijn zoontje (9 dec.) kijkt ook heel veel scheel. Schijnt vanzelf over te gaan.

4 jaar geleden

Hier ook! Onze kleine man is op 5 december geboren en keek al scheel in de kraamtijd. De kraamzorg vertelde dat het komt door de inspanning om te kijken. Rond de 6de week komt het meer voor omdat het zicht van 30 cm naar 75 cm gaat en dat kost een boel inspanning 👍😊

4 jaar geleden

Ondertussen eens naar de oogarts geweest... En zijn oogjes staan gelukkig recht, dit pseudoscheelkijken komt blijkbaar vaker voor, en heeft blijkbaar naast de onontwikkelde oogspieren ook het feit dat de neus nog wat naar voor moet komen als reden (bij het naar voor komen van de neus wordt dit dan gecorrigeerd :)) zorgen gemaakt voor niks dus...