48 Reacties

4 jaar geleden

Bij alle maaltijden drinkt ze water,thee of diksap.

4 jaar geleden

Reactie op Bettie!#

Ons schema is anders dan hieronder :-( Twijfel of wij dan die enige zijn e ...
Ik heb de slaapjes langzaam met kwartiertjes afgebouwd, wel na 7.5 maand over gegaan op 3 flessen. Maar je moet doen wat jou gevoel zegt en vooral naar je moederhart luisteren. Jij weet wat het beste is voor jullie kindje

4 jaar geleden

Reactie op Bettie!#

Ons schema is anders dan hieronder :-( Twijfel of wij dan die enige zijn e ...
Fijn te zien dat er meer kindjes nog op 4 flessen zitten op deze leeftijd, al eet die van mij nog lang niet zoveel naast de fles. Mijn dochter is erg snel in haar ontwikkeling maar qua voeding trekt ze haar eigen plan, ik vind het prima. Tot nu toe neemt ze een maand extra de tijd om flessen te minderen etc, dus ik geef haar nog even de tijd. Ze doet 2 óf 3 slaapjes. Als ze heel vroeg wakker is of de slaapjes maar kort waren een derde (bijv 2x een uurtje, dan om 16.00 nog een dutje). Dit gaat prima.

4 jaar geleden

Reactie op Bettie!#

Ons schema is anders dan hieronder :-( Twijfel of wij dan die enige zijn e ...
Hier precies het zelfde! 8.30 wil ze ook weer slapen tot 10u/10.30 Ook nog 4 flessen maar probeer vanaf vandaag over te gaan op 3. Ook slaapt ze 4u overdag

4 jaar geleden

Ontbijt boterham met beleg + fles 180cc Tussendoor fruit + diksap Half12 boterham met beleg, cracker + fles 180cc Naar bed tot ong. Half4 Koekje + diksap 5uur warm eten + toetje 7uur fles 180cc Onze kleine man slaapt bijna nooit meer 's ochtends en pap lust hij niet. Hij is 8,5maand

4 jaar geleden

Hier een vroege vogel van bijna 9 maanden (hij weegt bijna 8,5 kg) 6 a 6:30 wakker en fles 180+6 7:30 pap, klein beetje 8:30 tot 9:30 slaapje (kan heel erg verschillen hoe lang) 9:30/10 200 g fruit (vindt hij echt heel erg lekker) 12u flesje 12:30 slapen (soms half uur, soms 2 uur) 13:30 of bij wakker lunch: groente en sinds kort ook pasta/rijst/quinoa 14:30 cracotte of fruit soms nog flesje 120+4 of anders water 15:30 (of later ligt aan andere slaapje) nog een kort slaapje 17:30 beetje brood (vindt hij niet zo lekker) met fruit (dat helpt) en water 19u fles 180+6 en slapen tot volgende ochtend.

4 jaar geleden

Reactie op Debb90

Hier precies het zelfde! 8.30 wil ze ook weer slapen tot 10u/10.30 Ook nog ...
Gelukkig is ons kindje niet de enige :-) wij laten haar gewoon naar bed gaan, ze heeft het blijkbaar nodig. Hoe ging de overstap naar 3 flessen?! Ben erg benieuwd. Ik ga maandag overleggen met opvang of zij ook 3 flessen willen gaan proberen en anders toch nog even wachten met minderen

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Fijn te zien dat er meer kindjes nog op 4 flessen zitten op deze leeftijd, ...
Fijn dat jij het ook hebt :-) elk kindje doet het anders idd en elk is goed zolang het goed gaat met het kindje. Wij hadden vandaag 2 slaapjes, ochtend 1 uur en middag 2 uur. In de namiddag heeft ze hem overgeslagen omdat ze de hornbach erg interessant vond haha. Maar ze hield het vol tot 19:00. Morgen even kijken hoe het gaat als we thuis blijven