66 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Mijn dochter lust graag een boterham (in kleine stukjes gesneden), maar als ...
Ik ben van mening dat je enkel moet geven als de baby er om vraagt. Maar de mijne vraagt echt tussendoor niet naar eten dus denk dat dit wel ok is...

4 jaar geleden

Ik ben gestopt met bv en overgestapt naar vaste voeding en flesvoeding. Doordeweeks eet hij bij kdv en andere dagen thuis, dus verschilt wel van elkaar. 6:30 uit bed 7:00 pap 8:30 fruithapje Rond 12 1-1,5 boterham (verschilt met de dag) en soms daarna een kleine fles 15:00 snacks met avocado, ei of wat maiswafels 17:30/18:00 avondeten 19:30 fles 20:00 bed Tussendoor drinkt hij wel constant water of thee

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Mijn dochter lust graag een boterham (in kleine stukjes gesneden), maar als ...
Bij mijn zoontje verschilt dit ook heel erg. Hij zit nu in een fase met kruipen en beginnen op te staan/stappen dat hij wat meer eet. Pap maak ik op gevoel, fruit verschilt per dag maar minimaal 1 stuk en in de middag 1 tot max 1,5 boterhammen. Het avondeten eet hij met ons mee als dat kan, natuurlijk wel minder😂 Ik voed altijd wel op behoefte. Soms wil hij meer fruit dan hij opheeft en dan geef ik hem nog een paar stukjes van mij, maar soms is hij er ook al eerder klaar mee en dan stop ik gewoon.

4 jaar geleden

Reactie op Loes19

Ik ben van NL maar ook verbaasd over de uitgebreide voedingsschema’s die ik ...
Wij zijn, toen we begonnen met brood, heeeele kleine stukjes gaan scheuren om aan de structuur te wennen. Nu snij ik de boterham gewoon in kleine stukjes incl korstjes

4 jaar geleden

Hier een echte vreetkeesie. In de ochtend, tussen 6-7uur, papfles 180ml. Rond 9uur 200 gram fruit met drinken(roosvicee, thee of water). Rond 11-11.30uur 1-1,5 boterham met korstjes. Vaak 1 boterham die ik hem geef en halve leg ik in stukjes voor hem neer. Daarna nog een flesje van 100ml. Na zijn slaapje, vaak eerst wat fruit(kleine stukjes) en drinken. Tussendoor nog 2 maisstengels/koekjes/stukje soepstengel. Rond 1730uur warme hap. Eet met de pot mee, 1 aardappel, stuk gehakt en groente. Soms ook pasta, maar is ook maar net wat wij eten. Rond 18.30-19uur fles 180 ml en dan op bed.

4 jaar geleden

Reactie op alexandra1905

Mn menner is 7 maanden! 06.00 - wakker + fles 180ml (soms pap) 09.00 - fr ...
Wat voor toetje geef je?

4 jaar geleden

De fruit en groentehapjes die hier genoemd worden, hoeveel gram eten de kindjes dan? Dochter zit hier met 8 maanden op 4 ‘grotere’ maaltijden en doet het daar goed op... Vraag me af of ze misschien meer per maaltijd eet...

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Wat voor toetje geef je?
Ik geef yoghurt. Hij vindt het echt lekker. Je kan in de supermarkt yoghurt van Nestlé kopen, verschillende smaken

4 jaar geleden

Reactie op m126p

De fruit en groentehapjes die hier genoemd worden, hoeveel gram eten de kin ...
Hier fruit en groente beide 200 gram

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Wat voor toetje geef je?
Wij gewone Griekse yoghurt, is iets vetter

4 jaar geleden

Reactie op GemmavZ

Ons meisje is 7 maanden. Omdat ik nog steeds thuis werk en wij regelmatig s ...
Sinds wij het ochtend slaapje niet voor 9 uur doen en na een uur wakker maken gaat het heel goed !! Daardoor maken ze smiddags een langere dut en gebruiken ze de ochtend niet of de nacht te verlengen, misschien gaat je kindje dan ook beter snachts slapen 😁

4 jaar geleden

Reactie op Daphne123

Sinds wij het ochtend slaapje niet voor 9 uur doen en na een uur wakker mak ...
Dit heeft voor ons inderdaad wel gewerkt tussen 6 en 8 wakker dan 1,5 uur slapen en dan van 12:00 tot 14:00 weer slapen en smiddags nog tussen 16:00 en 17:00 uur. (Ze doet gemiddeld 20 minuten over om in slaap te komen) en sindsdien gaat het savonds echt heel goed.

4 jaar geleden

Reactie op QMvdM

Wij gewone Griekse yoghurt, is iets vetter
Ik dacht dat zuivel pas bij 1 jaar mocht? Of kan dat gewoob prima?

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Ik dacht dat zuivel pas bij 1 jaar mocht? Of kan dat gewoob prima?
Mag gewoon hoor! Ze mogen ook gewone yoghurt, maar dat is zo zuur 😂 in die baby toetjes van Nestlé zit ook gewoon zuivel

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Ik dacht dat zuivel pas bij 1 jaar mocht? Of kan dat gewoob prima?
Huttenkase en zuivelspread mag volgens de kaart van CB ook.. 🤗

4 jaar geleden

Reactie op QMvdM

Huttenkase en zuivelspread mag volgens de kaart van CB ook.. 🤗
Echt bizar hoe de Belgische variant van jullie CB hier iets totaal anders aanraadt 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op elketje

Echt bizar hoe de Belgische variant van jullie CB hier iets totaal anders a ...
Wat is in Belgie gebruikelijk voor een kindje van 7 maanden? Ben nu wel benieuwd!

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Wat is in Belgie gebruikelijk voor een kindje van 7 maanden? Ben nu wel ben ...
Advies bij ons in België is: minimaal 500 cc opvolgmelk per dag, daarnaast 250 gram groente en 250 gram fruit. Dit verdeeld over 4/5 maaltijden. Vanaf 8 maanden een droge (!) boterham zonder iets erop en vanaf 9 maanden mag je een beschuit in zoutloze soep geven. Soorten fruit en groente en vanaf welke leeftijd je deze mag geven verschillen ook nogal ben ik al achter gekomen.. vb doperwtjes zou pas vanaf 6 maanden mogen terwijl deze toch in de winkel al als 4 maanden potje verkocht worden...

4 jaar geleden

Reactie op QMvdM

Huttenkase en zuivelspread mag volgens de kaart van CB ook.. 🤗
Dankje voor het overzicht!

4 jaar geleden

7u. Fles 240 en granen 9u boterham met geplet fruit 9u30 slaap max 1u 11u groentepap 250g 13u30 13u45 slaap max 2u 15u45 fruit 200g 17u30 avondhapje of boterham 19u fles 240 en granen