16 Reacties

4 jaar geleden

Mijn litteken van de knip & scheur doet ook verschrikkelijk pijn aan de binnenkant dus lepeltje lepeltje gaat gewoon echt niet.. Ben ook aan het denken om eens raad te vragen aan de gynaecoloog. De rest van stadjes gaat op zich wel.. Maar het idee 'het gaat misschien pijn doen' maakt het natuurlijk ook elke keer lastiger 😢

4 jaar geleden

Ik zou hier zeker mee naar de dokter gaan, het is namelijk niet de bedoeling dat het pijn doet.

4 jaar geleden

jeetje wat een heftig verhaal. Wat dapper dat je het tóch deelt! Bij mij was de knip niet goed dicht gegroeid waardoor het pijnlijk bleef, alsof het stuk was, deed echt zeer. Nacontrole was bij mij ook prima, al voelde dit niet zo. Ik ben teruggegaan naar de gyn en bleek toch stukje niet goed geheeld. Dat hebben ze toen opgelost (met 19 weken was dat) en sindsdien is het stukken beter! niet meer als voorheen want tis een lelijke wond geweest maargoed 🤷🏼‍♀️ ik heb een prachtkindje én vrijen kan ook 😅 Ik snap dat het naar is! maak een afspraak bij je gyn. voor hetzelfde geld kunnen ze je prima helpen! anders sla je jezelf straks voor je hoofd dat je niet eerder gegaan bent (zoals ik deed)

4 jaar geleden

Een vriendin van mij had een litteken van de knip en deze deed blijkbaar pijn bij betrekkingen. Door toch regelmatig betrekkingen te hebben, werd het stilaan soepel. Maar normaal zou een gynae dit kunnen zien. Ikzelf heb een keizersnede gehad. Wat ook kan is dat er een verstoring is van je vaginale flora. Bij anaërobe vaginitis kan seks ook heel pijnlijk zijn. Dit gaat vaak samen met bevallingen en borstvoeding. Dan is er vaginale droogte. Ik zou alleszins een afspraak maken. Zoiets lijkt me niet ok om nog te voelen na 7 maanden. En op zich hebben heel veel vrouwen er last van en is het zeker geen gênante vraag ;).

4 jaar geleden

Mijn bevalling was heel gelijkaardig.. wel niet zo veel bloed verloren. Ik heb nu geen last meer. Zou je inderdaad niet terug naar de gynaecoloog gaan om het te laten nakijken?

4 jaar geleden

Misschien moet je het niet lichamelijk zoeken.. jouw bevalling heeft een enorme impact op je hele wezen gehad en onbewust kan het gebeuren dat je je bekkenbodem extreem spant als er maar iemand naar wijst.. dit is heel normaal en geeft niet aan dat je psychisch iets mankeert, maar is een natuurlijke beschermreactie van je lichaam.. Een bekkenbodem fysio kan je hier heel goed mee helpen! Heel veel succes ik weet wat het is.. liefs!

4 jaar geleden

Heel herkenbaar verhaal, bij mij heeft het met de bekkenbodemspieren te maken. Dacht voordat ik bekkenbodemtherapie kreeg ook dat het van de knip af kwam. Een snijdend, scherp gevoel. Volgens haar worden bekkenbodemklachten heel vaak verward met andere klachten en daardoor niet herkent, laat staan verholpen. Zij zegt dat bij pijn daaronder, je nooit door pijn heen moet gaan omdat je hersens dat registreren en de volgende keer meteen alles weer zal verkrampen. Ik heb zoveel baat bij die therapie! Ik kwam helaas door de Coronatijd én het laat herkennen van het probleem pas laat na de bevalling bij de bekkenbodemtherapie. Kleine is nu ruim 6 maanden en kom daar pas sinds een maand. Hersteltijd 6 maanden tot een jaar. Ik zeg niet dat het dit ook bij jou is, maar ik zou hier wel naar laten kijken.

4 jaar geleden

Ik heb in het verleden deze klachten gehad dit kwam door een zeer nare seksuele ervaring. Ik ben toen aan de slag gegaan met de bekkenbodemfysio wnt elke x deed het pijn omdat ik niet goed kon ontspannen. In combi met EMDR therapie ben ik nu klachten vrij. Ik zou langs een goede bekkenbodemfysio gaan. Succes

4 jaar geleden

Ik ben tijdens de bevalling uitgescheurd, alles is goed geheeld en mooi gemaakt. Maar ook ik heb last vooral het binnen dingen, daarna valt het wel mee. Maar het lijkt wel alsof het strakker is geworden dan voor de bevalling. Maar zo voelt het... soms twijfel ik ook of ik niet even terug moet naar de gynaecoloog..

4 jaar geleden

Hier helemaal hetzelfde verhaal, behalve de sterrenkijker. Ik voel aan de rechterkant van binnen iets van een zere plek ofzo die langs de hele zijkant zo voelt. Ik heb nu een doorverwijzing voor de gyneocoloog. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik ook 0 zin heb, terwijl er hiervoor niks met mn libido aan de hand was. Wel weer aan de pil. Dat helpt vast ook niet...

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Hier helemaal hetzelfde verhaal, behalve de sterrenkijker. Ik voel aan de r ...
Ja dat herken ik helemaal, aan de rechterkant van binnen. Net of dr een schaafplek zit ofzo.. zo voelt t een beetje.

4 jaar geleden

Reactie op Justme1

Ja dat herken ik helemaal, aan de rechterkant van binnen. Net of dr een sch ...
Ja!! Een schaafplek ja! Ik grap wel eens dat de kleine met zijn hand open en alle vingers langs dr rand eruit getrokken is met die stomme pomp! ;-)

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Ja!! Een schaafplek ja! Ik grap wel eens dat de kleine met zijn hand open e ...
Haha ja wie weet 😋. Ik ga ook een doorverwijzing vragen.. toch maar even laten nakijken. Ben jij snel aan de beurt?

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Hier helemaal hetzelfde verhaal, behalve de sterrenkijker. Ik voel aan de r ...
Ben jij al bij de gyn geweest voor de klachten? Ik moet de 27ste maar was benieuwd of je al wat weet.

4 jaar geleden

Reactie op Justme1

Ben jij al bij de gyn geweest voor de klachten? Ik moet de 27ste maar was b ...
Nee...lange wachtlijst hoor. Was ingepland bij de seksuoloog. Ik zei sorry maar dat hoef ik niet. Psychisch is er niks aan de hand. Dus weer wachten... succes!!

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Nee...lange wachtlijst hoor. Was ingepland bij de seksuoloog. Ik zei sorry ...
Hmmm dat is vervelend. Ik had de 15de de verwijzing en daar stond dat ze zelf zouden bellen. Gebeurde maar niet dus belde vandaag om te informeren, sta ik de 27ste ingepland blijkbaar. Hier ook een wachttijd van 41 werkdagen stond op de verwijzing. Heb wel dezelfde gyn die mijn controle na de bevalling heeft gedaan. Succes!