7 Reacties

3 jaar geleden

Herkenbaar! Ik probeer mijn zoontje te leren wat hij dan wél mag doen.. aaien over de wang, bijvoorbeeld. Ipv slaan. Soms helpt het, en soms blijft hij vrolijk doorgaan met slaan. Ik merk wel dat hij nu echt in een uittest-fase zit. Testen hoe ver hij kan gaan, mijn grenzen opzoeken, deugniet gezichtjes trekken voordat hij iets gaat doen wat niet mag. 😅 Ik denk dat je met consequent zijn sowieso niets verkeerd kunt doen. Maar ik lees mee, want ik hoop ook op een super tip! 😊

3 jaar geleden

Het is een fase, en wat jij doet door haar te zeggen dat het pijn doet en daarna op de grond te zetten en/of weg te lopen. Doe je super goed. Het is vooral blijven herhalen hoe moeilijk dat ook soms kan zijn. Bij ons duurde bij de oudste die fase een paar maanden, de middelste moet nog beginnen dus ik ben benieuwd hoelang hij het gaat volhouden

3 jaar geleden

Hier ook, en ze doet het al best wel een tijdje. Ik hoop echt dat t een keer klaar is met deze fase.. Blijven zeggen van nee en de nageltjes maar kort houden.. 🥴

3 jaar geleden

Hier was dat tijdens sprong 9, maar is daar nu ook gewoon terug mee gestopt. Hopelijk is het bij jullie ook gewoon een fase.

3 jaar geleden

Hier ook heel herkenbaar. Duidelijkheid is wel belangrijk. Soms 'nee' zeggen en daarbij boos/streng kijken (helpt hier meer dan streng praten) maar vooral het gewenste bedrag noemen, werkt bij ons zoontje 't beste. Ze onthouden 't laatste woord, dus als je alleen:' nee, niet slaan', zegt, gaan ze dat slaan juist doen. Wij zeggen meestal dat hij mag 'aaien', doen dat voor en dan neemt hij dat over. En als dat niet helpt, kun je je kind 'n keer even apart zetten na zulk gedrag, bijv kinderstoel achterstevoren of even in de box (minuutje of nog korter).

3 jaar geleden

Wat je al doet doe je super goed, het is idd een fase, onze jongste is ook byna anderhalf en doet dit ook. Ik schreeuwde het uit toen die me hard kneep, ik zag de actie nog niet eens aankomen of het was al gebeurt en hy schreeuwde terug (om me na te doen) en begon te lachen. Hij vond de reactie ook echt heel grappig. Dit is ook echt heel anders dan van een peuter dat al 2 jaar of ouder is, dan gaan ze dit al veel bewuster doen en dan praat je over angsten/frustratie. Het gaat echt wel over want het is voor een kind niet meer interessant als je zegt dat het niet leuk is en het neer zet en wegloopt. Dat moeten ze alleen even door krijgen, duurt bij de een langer dan bij het andere, maar houd vol! 🤭

3 jaar geleden

Ja hoor hier ook een kleine die af en toe slaat, knijpt, haren trekt en zelfs soms bijt. Het bijten is al bijna gestopt, maar heel af en toe komt ze bij mij staan en bijt ze zo in mijn been. Het komt soms totaal uit het niets en soms als ze moe is of aandacht wilt. Ik laat ook duidelijk weten dat het niet goed is of pijn doet en negeer haar dan even. Nagels kort houden helpt inderdaad ook iets😅 dit doe ik sws ook voor haar zelf, die nagels zijn nog zo dun en scherp, snel krasjes.