65 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op yamina
Wauw!! Slapen al jullie kinderen al om 19u??? Mijn dochter heeft echt nog e ...
Wordt ze echt wakker voor die fles? Ik dacht dat hij bij mij ook niet zonder kon maar toch een keer geprobeerd. Na drie nachten sliep hij door 🙂
4 jaar geleden
Ons schema; 5,5maand
7-8uur wakker en fles, 220cc.
Daarna dutje van 45-60 minuten.
Rond 9-9.30uur fruithap.
Tussen 10.30-11.00 fles 130cc
11.00uur op bed, slaapt vaak tot uur of 14-15.
Daarna fles van 190cc
Rond 16.30-17.00uur warme hap.
Of een dutje van 20-30minuten voor de warme hap of er na, hangt er vanaf hoelaat hij smiddags wakker is.
Rond 18.30-19.30uur papfles 220cc.
Schema is echt bijna iedere dag gelijk, natuurlijk wel eens een half uurtje verschil met de tijd maar verder super fijn.
4 jaar geleden
Reactie op 1251
Als jullie praten over een fruithapje of groentenhapje, hoeveel is dat dan? ...
Onze dochter is 5,5m. Zelf zit ik op 1x fruit en 1x groente van ieder 6 theelepels.
4 jaar geleden
Reactie op 1251
Ik ben ook begonnen met die oefenhapjes (aantal theelepeltjes) op 4 maanden.. Maar elke keer opgebouwd en intussen zit ik bij zowel fruit als groente aan 200 gram waardoor de flesvoeding weggelaten mag 😁 ik volg wel het Belgische consultatiebureau en ik merk dat daar toch best veel verschil in zit met Nederland. Zo lees ik dat jullie vaak pas 's avonds groentehapje doen. Bij ons raden ze dat net voor de middag aan. Mijn beste vriendin is Nederlandse en ook een baby van 4 maanden. We hebben het hier vaak over. Geen idee waar die verschillen vandaan komen.. Een baby blijft een baby lijkt me 😁 of die nu Belgisch of Nederlands is...
4 jaar geleden
Reactie op 1251
Wij zijn begonnen met 60gr per hapje en zitten nu op 125. Het consultatiebureau zei dat we in principe de hoeveelheden van de potjes aan mogen houden. Dat is dus 125gr voor 4+ maanden en 200gr voor 6+ maanden 😊
4 jaar geleden
Reactie op Maudvp
Wat bedoelen jullie met fruit en groente ‘papje’?
Is Vlaams voor groentehapje 😁 wij noemen dat groentenpap en fruitpap
4 jaar geleden
Reactie op 1251
Wij vriezen het gepureerde fruit in in zo'n ijsklontjes bakje, ik geef 1 per keer, een paar theelepels is dat ongeveer. Ze krijgt verder nog volledig borstvoeding, het is puur voor het proeven van de smaken en nog niet bedoeld om voeding te vervangen (bij ons dan :)). Het proberen van ei en pindakaas gaan we op advies van het CB onder begeleiding van een diëtist doen omdat onze dochter nu al fors eczeem heeft en wij beiden een sterk allergische aanleg hebben. Dus nu alleen nog groente/fruit.
4 jaar geleden
Reactie op BDK
200 g groenten en 150 g fruit.
En maak je dan elke dag verse fruit en groente? Of maak je alles klaar en vries je het in? Ik wil heel graag vers maken en doe dit nu in ijsblokjes maar als mijn Zoontje meer gaat eten dan wordt dat lastig in al die ijsblokjes.. en heb geen tijd om elke dag vers te maken..
4 jaar geleden
Reactie op yamina
Wauw!! Slapen al jullie kinderen al om 19u??? Mijn dochter heeft echt nog e ...
Mijn zoontje ook die slaapt helaas ook niet door. Wil ook nog in de avond laat een flesje. Mag ik vragen wat nan2 is?
4 jaar geleden
Ons kleine meid is 5,5 maand en onze schema is:
07u opstaan en papfles 210cc
08.45u fruithapje (2 ijsblokjes)
09u-10uslapen
11u fles 210cc
12u-14u slapen
15u 210cc
16-17u slapen
17u groentehap
19u slapen tot volgend ochtend
Bij 6 maanden de laatste fles afbouwen naar meer groente. Alleen zie ik bij jullie aantal gram, hoe wegen jullie dit? Ik koop groente en stoom en blend het. Ik weet niet hoeveel gr per ijsblokje is haha.
4 jaar geleden
Reactie op SimaAA
Ons kleine meid is 5,5 maand en onze schema is:
07u opstaan en papfles 210c ...
Ik heb ongeveer hetzelfde schema. Maar geef jij 3 flessen? Ik zit nu op 3 ijsblokjes voor groente en fruit en 4 flessen van 210/7. mijn zoontje is nu 23 weken en de 8 kg al gepasseerd. Ik geef alleen nog geen papfles. Hoeveel scheppen pap geef je dan door de melk heen? En doe je dit ook in de laatste fles? Alvast dank 😊
4 jaar geleden
Wakkertijd bij 5 maanden is toch al 1,5- 2 uur? Miss is de wakkertijd te kort nog?