65 Reacties

4 jaar geleden

Dit is onze richtlijn qua slaap 😊. We fixeren ons er wel niet te hard op

4 jaar geleden

Wakkertijd bij een baby van 5 maanden zit rond de 2 uur tot 2,5 uur. En zoals ik al vaker voorbij zag komen. Ochtend dutje van een uur en niet langer zodat er genoeg slaap ik voor het middagedutje.

4 jaar geleden

Ik heb geen schema, ik volg mn dochter. Vaste hapjes hebben e nog niet. Alleen nog maar borstvoeding en dit gaat op verzoek. Qua slapen ook. Ik ga uit van de 1.5 uur, maar mijn dochter red dat soms niet. Met een uur loopt ze dan al te wrijven. Ze slaapt meestal ook maar 45 minuten (vandaag wenochtend creche en ze slaapt nu al zo'n 2 uur) en doet dan dus 4 slaapjes ofzo op een dag. Ik kijk gewoon naar haar signalen. Als ze moe is gaat ze naar bed

4 jaar geleden

Reactie op Soof-24

Ik heb geen schema, ik volg mn dochter. Vaste hapjes hebben e nog niet. All ...
Zo doe ik het inderdaad ook hij geeft zelf goed aan wanneer hij toe is aan een dutje of als die honger heeft

4 jaar geleden

Reactie op Soof-24

Ik heb geen schema, ik volg mn dochter. Vaste hapjes hebben e nog niet. All ...
Dat doe ik inderdaad ook! Flesvoeding op verzoek, en qua slaap kijk ik naar zijn signalen. Gister hier een schema erop gezet wat hij al een paar dagen aanhield, vandaag weer totaaaal anders 😂

4 jaar geleden

Hier met 5.5 maand geen vaste tijden maar meestal word ze rond 8 a 9 wakker flesje 10 of 11 slapen 11 12 hapjes 13 14 slapen 14 15 flesje 15 16 slapen 16 17 flesje 18 19 slapen 19 klein hapje groente 20 badje 21 flesje naar bed Ze slaapt hier ook meestal maar 30 a 40 min een uur is zeldzaam. Wel heeft ze nog echt hulp nodig om in slaap te komen, anders kan ze nog 1 uur liggen spelen in bed en met van alles bezig zijn. Als ze langer dan 2.5 uur wakker is raakt ze oververmoeid en dan is het echt drama om haar in slaap te krijgen houd dus altijd de 2 uur aan soms dan een ietsje later.

4 jaar geleden

Reactie op SimaAA

Ons kleine meid is 5,5 maand en onze schema is: 07u opstaan en papfles 210c ...
Ik maak zelf potjes met de Philips avent stomer blender, dus de potjes weeg ik af en maak 1x per week een voorraad voor de hele week 😊

4 jaar geleden

Reactie op QMvdM

Ik maak zelf potjes met de Philips avent stomer blender, dus de potjes weeg ...
Ah oke ik gebruik ook die stomer inderdaad, welke bewaarbakjes gebruik je? Dan kan ik weten wat de hoeveelheid is zegmaar :)

4 jaar geleden

Reactie op SimaAA

Ah oke ik gebruik ook die stomer inderdaad, welke bewaarbakjes gebruik je? ...
Die van difrax! En aardappelpuree doe ik in van die siliconen borst voeding dingen van de prenatal (een blok is dan 50gr ongeveer)

4 jaar geleden

Ben benieuwd hoe jullie het doen

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ben benieuwd hoe jullie het doen
Hier krijgt ze een potje fruit van 125ml en groente hetzelfde per dag, of zelf gepureerd met dezelfde hoeveelheid (5maanden en n week oud). Toevallig afgelopen donderdag bij CB geweest en zij had het erover dat ik ook langzaamaan in de ochtend ipv fles pap mag geven (dus rijstebloem toevoegen en dat dan op een bordje als pap geven ipv in de fles). Nog niet geprobeerd overigens. Laatste fles van 19u zit ook rijstebloem in en ze mocht ook 1/8e deel beschuit (aan sabbelen). Zitten gemiddeld op zo’n 4 a 5 flessen van 180+6. Slaapt van 19-6u gemiddeld. Soms eerder soms later en nu de tandjes gaan komen was ze om 1.30u ook weer wakker🤷🏼‍♀️. Misschien is dat iets voor jou ook dat papbordje en een stukje beschuit? Bij 6 maanden mag je geloof ik ook stukjes brood zonder korst?

4 jaar geleden

Hey allemaal, Ik heb een vraagje...vanaf deze week is de fles er van 5 uur af bij ons. Ze krijgt nu nog 3 flessen. Ze is 6 maandjes en als de standaard 1 op is gaan we over op 2....dat is nog 1 a 2 daagjes. Nou zit ik er een beetje mee dat de fles met nu nog 2 schepjes pap word vervangen voor pap. Hier wil ik volgende week mee beginnen.. Maar dan heeft ze ineens nog maar 2 flessen.... Ik zit er een beetje mee dat ze voor mijn gevoel dan te kort drinken binnen krijgt... Nou kan ik wel bedenken dat ik water moet gaan geven...Maar hoe doen jullie dit? Op gezette tijden? Na het broodje? En hoeveel dan?

4 jaar geleden

Dochter 5 maand. 07u wakker maken en fles 210ml en 7 schepjes 09u dutje tot 10u 11uur groentenpap 180 a 200 gram 12u tot 14u dutje (deetje hiervoor maar hazenslaapjes en nu slaapschema van snuggle en dreams aan vôlgen) 15u fruitpap 150 a 180 gram 16u15 dutje van max 30 min maar laatste tijd doet ze niet meer goed 18u30 fles 210ml en 7 schepjes en bedje in.

4 jaar geleden

Reactie op Dorien27

Dochter 5 maand. 07u wakker maken en fles 210ml en 7 schepjes 09u dutje tot ...
Maar drinkt ze dan tussen ochtend en avondfles verder helemaal niets meer? Ben zelf ook bang dat door de hapjes groter te maken m'n dochter te weinig vloeistof krijgt, zeker nu met het warme weer

4 jaar geleden

Reactie op Dorien27

Dochter 5 maand. 07u wakker maken en fles 210ml en 7 schepjes 09u dutje tot ...
2 flessen maar??

4 jaar geleden

Reactie op lisa486

2 flessen maar??
Groente en/of fruit vanaf 150 gram vervangt de fles.. En wat betreft vocht laat ik ze nog wat water drinken na deze hapjes. 😁

4 jaar geleden

Groente en/of fruit vanaf 150 gram vervangt de fles.. En wat betreft vocht ...
Wow mijn zoontje is 6 maand en eet ook zoveel groente en fruit maar drinkt ook nog 4 flessen van 210 en altijd alles op. Zou er echt nog geen 2 vanaf kunnen halen denk ik. Hij meld zich ook nog altijd voor de fles elke 4 uue

4 jaar geleden

8u30 a 9u flesje 195cc 11u - 11u30 a 12u slapen 12u30 120 gram groentepap & 90cc 13u15 -15u30 a 16u middagdutje 16u30 140 fruitpap en 60cc 17u45-18u30 klein dutje (niet altijd) 19u a 19u30 195cc 19u30 a 20u in bed tot 8u30 smorgens 5maand🥰

4 jaar geleden

Reactie op Melltne

8u30 a 9u flesje 195cc 11u - 11u30 a 12u slapen 12u30 120 gram groentepap & ...
8u30 👍 dat klinkt hemels.. hier is het 6u30 😔

4 jaar geleden

Reactie op GulerDH

Hier krijgt ze een potje fruit van 125ml en groente hetzelfde per dag, of z ...
Wat bedoelen jullie met " pap " ? Hoe maak je dit? In België niet echt bekend 😁