15 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter had afgelopen nacht zo'n nacht. Uiteindelijk viel ze pas in slaap toen het nachtlampje aan was. Soms helpt een muziekje aan (gisteren niet) Als je het idee hebt dat ze pijn heeft kan een zetpil werken. En proberen toch door te zetten! Ik denk door een paar nachten door te zetten je er uiteindelijk meer profijt van zult hebben. Succes! Hoop dat er meerdere goede tips voorbij zullen komen onder je berichtje!

3 jaar geleden

Zelf heb ik wat omgedraait eten spelen fles bad met zingen dan lezen bed en ze slaapt altijd nog door ze wordt rozig van het badje met volle buik

3 jaar geleden

Ja hoop het ook, had ik inderdaad allemaal geprobeerd helpt allemaal niet, krijst alles bij elkaar totdat iemand komt. Hopelijk maar een fase😅

3 jaar geleden

Oef, herkenbaar.. ons dochtertje sliep ook altijd goed.. Pittig he? Wij zijn toch weer begonnen met de good old slaaptraining. 1x uit bed halen en knuffelen en zo nodig luier checken (is nooit vies geweest haha) en daarna terug in bed, zij meteen weer krijsen, maar dan 10 minuten wachten. Dan naar haar terug en haar zonder uit bed te halen terug leggen en zeggen: slaap lekker schat, tot morgen! En dan 15 min weg blijven, daarna 20min... etcetera. Het is even super vervelend, de eerste keer zijn we bijna 2 uur met haar in de weet geweest. De tweede nacht een uurtje, de nacht daarna maar een kwartiertje en nu slaapt ze meestal gewoon weer door..

3 jaar geleden

Reactie op YEdB

Oef, herkenbaar.. ons dochtertje sliep ook altijd goed.. Pittig he? Wij zi ...
Ja haha vooral als je het niet meer gewend bent😅 tussen ons in slaapt ze maar wij niet zo goed🤣 ik laat haar idd lang huilen, miss dat eens probere ja! Thanks. Bij jullie alles goed nu?

3 jaar geleden

Misschien last van doorkomende kiezen of hoektanden? Mijn zoontje heeft ook momenten gehad dat hij niet te troosten was met een fles, afleiding of bij ons in bed (vanalles wat je dan probeert) Vaak viel hij dan uiteindelijk toch weer in slaap in zijn eigen bedje als we hem lieten liggen.. Mijn ervaring is dat t zoeken blijft maar dat je zelf je kindje t beste kent en je bent zelf de bewaker van je grenzen. Probeer uit waar je je goed bij voelt ;)

3 jaar geleden

Reactie op Trotse Mama Z

Ja haha vooral als je het niet meer gewend bent😅 tussen ons in slaapt ze m ...
Ja nu gaat het weer goed! En als ze nu huilend wakker wordt dan is even knuffelen bijna altijd genoeg, dan valt de daarna weer in slaap

3 jaar geleden

Wij hebben de slaaptraining van in het kamertje er naast zitten geprobeerd. Voor het slapen vast ritme. Na het eten geen tv meer aan ( ook niet voor onszelf) en dan spelen we of zingen we met hem. Dan verschonen en tijdens de fles een verhaaltje. Iedereen heeft vast zn eigen dingetjes. Als hij ging huilen (ook in de nacht) gaan we naast zijn bed zitten. Ik probeer zo min mogelijk te zeggen en hem af en toe weer neer te leggen met een aai over z'n bol. Inmiddels valt hij zelf weer in slaap zonder dat hij ons nodig heeft.

3 jaar geleden

Hebben wij ook last van gehad paar nachten maar toch door die zure appel heen gebeten en elke keer heen gegaan en knuffeltje en speentje gegeven en troosten en weer weglopen. Om het uur werd ze wakker.. 😅 Nu gaat het gelukkig weer goed

3 jaar geleden

Same here! Hij was een super goede slaper en ineens nacht na nacht wakker meerdere keren en volledig met krijsen...🥲 Zijn de andere kids er alweer doorheen? Zo ja, hoe lang hield dit aan?

3 jaar geleden

Reactie op MamavanOP

Same here! Hij was een super goede slaper en ineens nacht na nacht wakker m ...
Ohh pff, zwaar is dat he als je het niet meer gewend bent! Hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf😅

3 jaar geleden

Er is geen slaapregressie op 16 maanden, die komt pas op 18 maanden. Als het slapen in de nacht slecht gaat, zorg dan voor volgende de slaap overdag.nacht is de spiegel van de dag. Het kan ook zijn dat het ritme verkeerd is.

3 jaar geleden

Reactie op Wendy1979

Er is geen slaapregressie op 16 maanden, die komt pas op 18 maanden. Als h ...
Nathalie van de slaapgidsen Snuggles& Dreams noemt het de 15/18 maanden slaapregressie. Lijkt me dus wel wat variatie in te zitten. Lijkt me ook logisch want ieder kindje ontwikkelt anders en hoe ouder hoe groter de verschillen.

3 jaar geleden

Hier is hij ook begonnen. We hadden een perfecte slaper maar sinds 4 dagen vroeg wakker, vannacht 2 uur lang staan en krijsen in bed, overdag huilen bij wegleggen (deed ze nooit). Heeel vermoeiend. Met 12 maanden ook zo'n fase gehad, toen duurde het 3 weken. Hoe lang heeft het geduurd bij de mama's die er al doorheen zijn? 😅

3 jaar geleden

Reactie op Vera_2019

Hier is hij ook begonnen. We hadden een perfecte slaper maar sinds 4 dagen ...
Nooit doorheen gekomen, zoontje slaapt nu tussen ons in 😅 Ik was zo moe dat ik door het huilen van mijn zoontje heen sliep en mijn vriend is niet zo van het lange volhouden dus die legde hem steeds tussen ons in.