87 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter is 4,5 maand.. 7.30 fles 180cc Rond 9.00 kan ze in slaap vallen in de box voor half uurtje/uurtje 10.00 fruithapje 11.30 fles 180cc 12.30 naar bed tot ongeveer 14.30 15.30 fles 180cc 17.00/17.30 groente hapje 18.30/19.00 fles 180cc En dan tot de volgende ochtend

4 jaar geleden

Reactie op December2019

Onze dochter is 4,5 maand.. 7.30 fles 180cc Rond 9.00 kan ze in slaap valle ...
Oh en rond 18.00 kan ze vaak ff in slaap vallen in het wippertje

4 jaar geleden

Dochter van 4 maanden 7.00 uur fles 180+6 8.30-10.30 slapen 11.00 uur fles 180+6 12.30-14.45 slapen 15.00 uur fles 180+6 16.00 groente hapje 16.45- 18 slapen 19.00 fles 180+6 20.30 slapen en 22.00 wakker maken voor de laatste fles van 120+4 Dan gaat ze om 23.00 uur naar bed en slaapt ze door tot ongeveer 6.30. Ze slaapt nog best veel maar ze heeft het echt nog nodig

4 jaar geleden

Reactie op 34lin

Mag ik vragen met hoeveel weken je bent begonnen met fruit,groente en de ha ...
Met de haver toen ze net iets ouders was dan 3 mnd. Had het cb gebeld en die zei dat k 2x per dag een fles rijstepap moest geven. Vervolgens kreeg ik van iedereen het advies dat juist niet elke dag te gebruiken en ook omdat het weinig voedingsvezels bevat dus ongeveer hetzelfde effect is als jhbpm. Na de haverfles is ze echt meer voldaan dus dat werkt hier iig erruggg goed! Met fruit en groente ben ik nu zo'n 2 weken bezig

4 jaar geleden

Reactie op MamaJake

Wat je kan proberen is de fles van 4 uur steeds met een half uurtje eerder ...
Ik hoop eerder dat ze m zelf een keer uit der systeem gooit 😁 ben er inmiddels wel aan gewend haha

4 jaar geleden

Dat lijkt wel te weinig slaap overdag?! Babies zouden toch maar max 2 uur wakker moeten zijn en dan weer lekker slapen? Wij zijn met 3 maanden begonnen met Regelmaat brengt rust methode van Ria Blom (kun je op internet ook wel vinden). En met een puckababy slaapzak hebben we nu een fijn ritme. Goede slaapjes van 2 tot 3 uur overdag. Succes!

4 jaar geleden

Mijn zoon is 5mnd (18nov) Ochtend 8.00 a 8.15 voeding 210+7 In de box en vaak slaapt hij dan van 9 tot 9.45 10.00 fruit 11.30 voeding 210+7 12.00 tot +- 1500 slapen 15.30 voeding 210+7 17:00 groente( lukt nog niet zo) 18.45 a 19.00 laatste voeding en dan slaapt hij dus tot 8.00 soms iets langer.

4 jaar geleden

Reactie op mamavanFemm

04:00 fles > slapen tot 8 08:00 fles > slapen tot 10 11:00 fruit 12:0 ...
Haha dat met het verplaatsen van de fles trapt ons zoontje ook niet in 🤦🏼‍♀️ is gewoon een extra voeding dan 😜

4 jaar geleden

Bij ons doet ons zoontje ook hazenslaapjes overdag. Ik begreep dat baby’s van 4 maanden gemiddeld 12 uur snachts en 3 uur overdag slaapt Nu slaapt ons kindje snachts zo’n 13 á 14 uur dus maak me over overdag niet zo’n zorgen. Maar die van jou lijkt snachts ook wel minder te slapen 🤔

4 jaar geleden

Reactie op mamavanFemm

Met de haver toen ze net iets ouders was dan 3 mnd. Had het cb gebeld en di ...
Ik vind het echt apart dat het CB zoveel verschillende adviezen geeft.. hier al sinds het begin een hongerige baby en mochten echt maar max 1 keer een rijstebloemfles gaan geven vanaf 4 mnd.. en idd het liefst niet elke dag.. dus daar heb je ook niet zoveel aan. (Nu op forte en dat gaat goed) Maar hoor zovaak andere adviezen.. En bedoel je met haverfles van die fijne granen? Welke gebruik je daarvoor?

4 jaar geleden

Reactie op famvv

Ik vind het echt apart dat het CB zoveel verschillende adviezen geeft.. hie ...
Precies het CB geeft zoveel verschillende adviezen. Papfles werd mij geadviseerd vanaf 6 maanden.

4 jaar geleden

Ik wil even inhaken op iets wat ik veel lees: waarom geeft het consultatiebureau zo veel verschillende adviezen? Nou, omdat ze naar jouw PERSOONLIJKE situatie en JOUW kind kijken. Advies online en advies aan anderen vragen is prima, maar dames, dat advies wat je krijgt was geschikt een andere baby. Misschien werkt het, probeer dingen gerust uit, maar zodra je merkt dat het niks geeft... Dan is er NIETS mis met je kindje, het is gewoon niets voor hem/haar. Kortom, je hebt mensen die ananas op de pizza eten en je hebt mensen die correct pizza's eten. 😜❤️

4 jaar geleden

Wij hetzelfde met onze dochter. Slaapt ook klokje rond van 20u tot 8u en ov ...
Meestal ongeveer zo, hoewel meneer zeker niet altijd overdag wil slapen. 'S avonds gelukkig wel :-) 6.15-6.30 wakker en 1e fles 8.30-8.45 slapen 10.30 2e fles 11.00-13.30 slapen 14.30 3e fles 15.00-15.45 slapen (deze wil hij vaak niet) 17.45 hapje 18.30 4e fles en naar bed tot de volgende dag maar maak hem dan nog wel wakker om 22.30 voor een fles. Vraag voor de mama's waar de kindjes klokje rondslapen: wanneer zijn jullie gestopt met de late avond fles? Vind het wakker maken namelijk maar zielig, maar hij drinkt wel heel de fles leeg en heb ook geen zin in een nachtvoeding ;-)

4 jaar geleden

Hier hetzelfde hoor. Ze slaapt niet veel 🤷🏼‍♀️. We starten de dag om 06.30u met een rijstebloempapfles Rond 09.00u weer op bed en dan slaapt ze ongeveer een uurtje tot 10.00u Dan een beetje fruit en een fles En dan is ze gewoon wakker tot 13u dan slaapt ze 2 uurtjes ongeveer en krijgt rond 15u weer een fles. Dan nog een klein uurtje slapen en rond 16.30 een hapje groente dan slaapt ze niet meer tot 19/19.30 . 18.30 laatste papfles en dan slaapt ze tot 23u ongeveer dan maken we der nog wakker voor een laatste voeding voor de nacht en slaapt ze weer tot 06.30 Denk dat het toch per baby dan verschilt ofzo hoeveel slaap ze nodig zijn.. Was me zorgen aan t maken maar cb zei dat t per baby verschillend was, zolang ze der niet chagrijnig onder is of slecht drinkt oid dan moest ik me geen zorgen maken zeiden ze 🤓.

4 jaar geleden

Reactie op Michelle0087

Meestal ongeveer zo, hoewel meneer zeker niet altijd overdag wil slapen. 'S ...
Ik denk dat het gewoon uitproberen wordt .. heb hetzelfde ‘probleem’ . Wakker maken is inderdaad sneu.. maar wat anders is is dat mijn dochter maar 90cc drinkt om 23/00u . Ik denk dat ik t gewoon nog maar even doe.. blijkbaar heeft ze het wel nodig.. Ik denk dat ik het pas ga proberen wanneer ze overdag al voldoende heeft gedronken.

4 jaar geleden

Reactie op Michelle0087

Meestal ongeveer zo, hoewel meneer zeker niet altijd overdag wil slapen. 'S ...
Onze zoon slaapt al vanaf een maand of 2 door. Ik volg hem gewoon en nu is elke keer de laatste fles rond 20.00-21.00, wij voeden op verzoek dus op een gegeven moment waren de nachtvoedingen er ineens vanaf. Wanneer hij overdag gewoon tevreden is en genoeg drinkt is het prima.

4 jaar geleden

Fijn om zoveel reacties te zien ! Handig om wat meer vergelijkingsmateriaal te hebben, ook al is elk kind anders... 😊

4 jaar geleden

Reactie op Maudvp

Dochter van 4 maanden 7.00 uur fles 180+6 8.30-10.30 slapen 11.00 uur fles ...
Hallo, Hier ook zoontje van 4 maanden ik lees dat men al haverpap geeft naast fruithapje of groente hapje.. doe jij dat ook? En welke zou je dan kunnen geven?

4 jaar geleden

Reactie op Michelle0087

Meestal ongeveer zo, hoewel meneer zeker niet altijd overdag wil slapen. 'S ...
Onze zoontje is 4maande en toen die 2 en halve maand was moesten wij hem wakker maken rond 23 uur voor de fles. Op een dag niet meer gedaan we dachten laten we het gewoon proberen anders s nachts maar er uit. En hij heeft van 19 tot 7 uur gewoon geslapen. En sinds dien slaap die s nachts door.

4 jaar geleden

Reactie op famvv

Ik vind het echt apart dat het CB zoveel verschillende adviezen geeft.. hie ...
Ja zo raar he! Wij gebruiken voor Femm al vanaf 6 weken forte, kleine hongerwolf. De haver heb ik van Biobim van de natuurwinkel. Wel f een tip als je het wil geven, maak je fles zoals gewend, en giet het daarna in een maatbeker, en roer daarna de haver beetje bij beetje in de maatbeker. Zo voorkom je dikke klonten. En wij gebruiken de Y speen van dr brown