87 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 4,5 maand en hebben dit schema; 8.30 wakker en eerste voeding 180ml met en 3 schepjes rijstenbloempap 10.15 fruithapje 10.30 maar bed en dan slaapt ze vaak tot 12 uur. 12.30 fles 180ml 14.15 naar bed slaapt ze vaak max een uurtje. Is per keer verschillend. 16.00 groentenhapje 16.30 powernap van soms 20 a 30min 17.00 fles 180ml 19.30 slapen 21.30 fles 180ml soms moet ik haar wakker maken. Wij zijn gestop met de 5e voeding omdat ik haar steeds wakker moest maken om 22.30. En nu met 4 voedingen kan ze ook lekker blijven slapen en zit er soms 5 uur tussen haar flessen. Straks als mijn zoontje weer naar school gaat wanneer dat ook zal zijn zal haar schema ook weer anders worden, want dat moeten we helaas weer vroeg ons bedje uit. Stay save allemaal!

4 jaar geleden

Dames, Welke fles gebruiken jullie voor de voeding met rijstebloem??

4 jaar geleden

Ik gebruik de Huckelberry app voor overdag. Dan moet ik niet naar de klok kijken want de app laat me weten wanneer ze moet slapen. Vermoeidheidsignalen zijn bij mijn dochter moeilijk te zien. Overdag slaapt ze 3,5 uur in 3 of 4 dutjes. S nachts slaapt ze 10 tot 12 uur afhankelijk van de dag.

4 jaar geleden

Reactie op --- Esra

Dames, Welke fles gebruiken jullie voor de voeding met rijstebloem??
Ik heb voor de gewone fles ook een difrax fles dus gebruik deze ook voor der ‘papfles’ alleen dan met een grotere speen. Heb nu de M en de L besteld.. maar eens even kijken welke het beste gaat. 🙃

4 jaar geleden

Reactie op NikkiHuitink

Ik heb voor de gewone fles ook een difrax fles dus gebruik deze ook voor de ...
Oke ja ik heb de dokter brown, en had al een speen vanaf 6 maanden geprobeerd en dat lukt niet, zonder ventiel lukt ook niet. Dus vroeg me af wat ik nu kon proberen?

4 jaar geleden

Reactie op --- Esra

Oke ja ik heb de dokter brown, en had al een speen vanaf 6 maanden geprobee ...
Uhhh, dr. Browns hebben volgens mij ook nog wel grotere spenen toch? Ik zou even googlen ofzo om te kijken of er misschien toch nog een een nog grotere speen op moet. Bij difrax is dat dus ook.. de M speen is vanaf 6 maanden maar is een te klein gaatje waardoor ze der amper iets uit krijgt.. dus nu de L maar eens proberen vanavond.

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Ik gebruik de Huckelberry app voor overdag. Dan moet ik niet naar de klok k ...
Ik heb de app ook gedownload, erg handig inderdaad! Hoe laat gaat jouw kindje 's avonds naar bed? Onze dochter pas vaak rond 20:30-21:00, maar lees veel dat andere kindjes al eerder gaan slapen...

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Ik heb de app ook gedownload, erg handig inderdaad! Hoe laat gaat jouw kind ...
De mijne slaapt ook vaak (pas) rond die tijd, komt zo uit qua voeden bij mij

4 jaar geleden

Reactie op --- Esra

Oke ja ik heb de dokter brown, en had al een speen vanaf 6 maanden geprobee ...
De Y speen van brown gebruiken wij en dat gaat super!

4 jaar geleden

En dan ook zonder ventiel

4 jaar geleden

Ons zoontje wordt de laatste weken s'nachts weer om de 3 /4 uren wakker. Hij is bijna 19 weken hij wil dan weer drinken. Hebben jullie tips?

4 jaar geleden

Reactie op Roxanne29

Onze dochter is van 11-12-2019 Haar schema is : Tussen 8:00-09:00 wakker ...
Wat leuk! Mijn dochter is ook van 11-12-2019 ❤️

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Ons zoontje van 16 weken gaat ook rond die tijd naar bed, maar hij word de volgende ochtend ook pas rond 8,30 wakker. Wij vinden de tijden zo fijn voor ons en met de loop zou dit wel gaan veranderen. Gewoon doen wat voor jullie handig/prettig is :)

4 jaar geleden

Reactie op Wendy05

Ons zoontje wordt de laatste weken s'nachts weer om de 3 /4 uren wakker. Hi ...
Hier precies even oud en hetzelfde.. geen tips hoort erbij bij sprongetje en gaat wel weer over ;)

4 jaar geleden

Reactie op MamaVanDantéKillian

Ons zoontje van 16 weken gaat ook rond die tijd naar bed, maar hij word de ...
Ze wordt nu 's Nachts nog wel 1 of 2x wakker voor de BV, maar voor ons is 20:30 wel fijner omdat wij niet heel goed zijn in vroeg eten 🙈 Maar dat klinkt goed zeg! Geef je FV of BV?

4 jaar geleden

Hier 4.5 maand 🤗 ze doet het super goed...wij zeggen wel eens tegen elkaar een 2e kan alleen maar tegenvallen. Ze slaapt al vanaf week 5 door...toen nog wel vanaf een fles van 11 uur. Onze dag ziet er als volgt uit: 7.00 wakker nog even half uurtje bij papa en mama in bed (of 1 van ons 2 als ik vroeg weg ben) 7.30 flesje met pap Na de fles meestal spelen in de box en ergens valt ze dan in slaap een uurtje... rond 10.30 fruithap daarna meestal echt wakker. 14.00 fles 1e keer slaapt ze dan rond 3 uur uurtje in haar bed..andere keer word dit helemaal niks of ze blijft wakker of ze slaapt bij mij of in haar box...of we gaan wandelen meestal valt ze dan wel in slaap in de wagen... Het ligt ook beetje aan wat ik smiddags in de planning heb. 17.30 weer flesje...18.30/19.00 oefenhapje groente... Dan valt ze in slaap tot 21.00 krijgt ze laatste fles daarna naar bed...En weg is ze...tot de volgende ochtend.

4 jaar geleden

Onze kleine dame is nu 4,5 maand en haar schema ziet er ongeveer zo uit. 0 ...
Onze zoon is ook 4.5 maand en we hebben bijna hetzelfde schema. Enige verschil is dat ik nog niet met het fruithapje ben begonnen (wel groente hapje maar dan om 1700/17.30) en dat ik de laatste fles om 22.30 nog maar 60+ 2 geef sinds een paar dagen omdat hij zijn fles niet meer op dronk en cb aan gaf dat deze voeding er nu af zou kunnen. Dus ben ik maar gaan afbouwen qua hoeveelheid

4 jaar geleden

Ze slaapt meestal van 19-7 en komt dan tussendoor hooguit voor één voeding. Overdag krijgt ze borstvoeding op verzoek en slaapt tussen de voedingen door wisselend. Zit zeker nog geen vast schema in.

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Ze wordt nu 's Nachts nog wel 1 of 2x wakker voor de BV, maar voor ons is 2 ...
Ik geef flesvoeding, ik geloof dat met borstvoeding inderdaad anders is. Maar lekker doen waar jullie je goed bij voelen, als je kindje tevreden is is t goed toch.

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Om 20u00 omdat ze zonder mij (naast de co-sleeper) niet wil slapen. Hoop het in de toekomst een uur te kunnen vervoegen als ze alleen in haar bedje wil liggen. Haar dutjes overdag kan ze wel alleen..