87 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben het "probleem" dat onze dochter nu alleen bij mij in slaap valt... Ze slaapt voldoende (ongeveer 4 slaapjes overdag en 's nachts ca 10 uur met 1 of 2 nachtvoedingen), maar het in slaap vallen is drama. We proberen haar eerst in eigen bedje etc maar uiteindelijk moeten we haar nu bijna elke keer in slaap wiegen, anders gaat ze niet slapen. Maar nu dus ook niet meer bij mijn vriend, ze blijft huilen, en als ik kom en haar overneem wordt ze wel stil en valt in slaap. Dat kan nu wel nu ik thuis werk maar ideaal is het niet... Herkennen jullie dit? Iemand tips? (Ritueeltje doen we al, regelmaat ook, max 1,5 uur wakker etc).
4 jaar geleden
Reactie op MamaC_81
Wij hebben het "probleem" dat onze dochter nu alleen bij mij in slaap valt. ...
Ik heb voor de 'hangdagen' dan een dun doekje wat ik in mn beha draag... Zo ruikt het naar mama én melk (als je bv geeft dan) Als ze dan niet wil/kan slapen dan leg ik dat naast dr hoofd neer. Merk dat ze dan een stuk beter slaapt! 😊
4 jaar geleden
Meer baby's die in de ochtend echt nog veel slapen? Hij word rond 07.15 wakker krijgt dan een fles, knuffelen en spelen en is dan rond 08.30 echt alweer dood op. Als ik hem dan naar bed breng en hem laat liggen totdat hij uit zichzelf wakker word dan is het dus 12.00. Vraag me dus af of dit normaal is?
Dan slaapt ie rond 14.00 tot 15.00 weer en dan is ie rond 17.00 alweer moe maar dan is het meestal een powernapje van max 30min meestal bij mij op schoot. En tussen 19.00 en 20.00 naar tot de volgende ochtend. (Om 22.30 nog een voeding maar die drinkt hij meestal slapend)
4 jaar geleden
Reactie op Mommy_2020
Meer baby's die in de ochtend echt nog veel slapen? Hij word rond 07.15 wak ...
Bij ons krijgt ze rond 7uur de fles( vorige avond rond 19uur laatste fles) en dan leg ik haar direct terug in bed. Ze slaapt dan vaak nog door tot een uur of 11. Verder op de dag slaapt ze 2keer een half uurtje.
4 jaar geleden
Ons zoontje is 4,5 maand. Krijgt nog 5 flessen van 180 cc 6 schepjes en 930 fruit en 1730 groente. En laatste fles 2 schepjes rijstenbloem. Slaapt van 1930 tot7 ong als moet werken dan maak hem wakker. Maar wil geaag kijken of die jet met 4 flessen red. Hij groeit goed dus zal ondertussen wel 8 kg zijn ofzo haha ik heb hem lang niet gewogen. Hoe ziet schema met 4 flessen eruit bij jullie en doen jullie bij de 1ste fles rijstebloem?
4 jaar geleden
Reactie op Wendy05
Ons zoontje wordt de laatste weken s'nachts weer om de 3 /4 uren wakker. Hi ...
Geef je als laatste fles al een pap fles? Misschien dat ie daar wat langer op gaat slapen?
4 jaar geleden
Reactie op samanthaa19
Ons zoontje is 4,5 maand. Krijgt nog 5 flessen van 180 cc 6 schepjes en 930 ...
Tussen 8 en 9 de eerste fles 210/7. Rond 11.30 fruit, tussen 12 en 12.30 fles 210/7, tussen 16.30 en 17u fles 210/7, rond 19uur groente en tussen 20.30 en 21.00 de laatste fles ook 210/7.
Ik gebruik geen pap, omdat mijn zoontje prima slaapt, af en toe in de nacht zijn speentje maar slaapt dan prima verder. Wel gebruik ik jbp 2 schepjes in iedere voeding, maar dat krijgt hij al een hele tijd. Zoontje is nu 20 weken.
4 jaar geleden
Reactie op Oem Daawoed
Hallo,
Hier ook zoontje van 4 maanden ik lees dat men al haverpap geeft na ...
Nee ik geef geen pap, ze doet het hier goed op en ik vind dat dan onnodig. Wel ben ik zoekende om de laatste fles eraf te halen omdag we haar altijd wakker moeten maken helaas. Ze slaapt nu alleen zo goed snachts en vind dat eigenlijk wel lekker haha. Ben bang dat ze wakker word als we de laatste fles niet geven
4 jaar geleden
Reactie op Maudvp
Nee ik geef geen pap, ze doet het hier goed op en ik vind dat dan onnodig. ...
Heb ik ook! Ik heb besloten om hem dit weekend niet wakker te maken en kijken wat er gebeurt, ben benieuwd...
4 jaar geleden
Reactie op samanthaa19
Ons zoontje is 4,5 maand. Krijgt nog 5 flessen van 180 cc 6 schepjes en 930 ...
Mijn dochtertje is ook 4,5 maand. En deed het tot een week geleden op 4 flesjes van 180cc met 6 schepjes. En sliep dan van 7 uur savonds tot 7 uur sochtends door. Nu de afgelopen 7 dagen slaapt ze opeens niet meer door.
Maar las ik wel in het oei ik groei boek dat ze nu in een sprongetje kan zitten en daardoor niet meer doorslaapt en vaker om voeding kan vragen.
Ik ben toen begonnen als ze snachts wakker werd om haar eerst de speen te geven ( hoefde ik toen maar 2x voor uit)
Bij de derde keer had ik me dan zelf voorgenomen een flesje klaar te maken.
4 jaar geleden
06:00/06:30 eerste fles 180/6, dan wassen en kleren aan, spelen
07:30-08:30 dutje
09:00 fles 180/6
10:00 fruithapje
10:30-11:30/12:00 dutje
12:00 fles 18/6
13:30-15:00 dutje
15:00 fles 180/6
16:30-17:00 dutje
17:00 groentehapje
18:00 laatste fles 18/6
18:30/18:45 op bed voor de nacht
4 jaar geleden
7:00u wakker en voeding
8:30u naar bed
10:30u wakker en voeding
12:00u naar bed
14:00-14:30u wakker en voeding
16:00u naar bed
18:00u voeding en naar bed (om de dag in bad of douchen)
23:00 voeding
En in de nacht nog een voeding vaak rond 3u.
We houden een wakker tijd aan van 90 min soms word hij eerder moe en dan leggen we hem op bed en valt hij zo in slaap voor de dutjes!
We gebruiken het schema uit het boek droomritme en werkt goed!
Soms komt hij wel een halfuur eerder voor de voeding maar dat proberen we later recht te trekken😊
4 jaar geleden
Reactie op A87
Wij wiegen onze zoon ook altijd in slaap, omdat hij anders niet slaapt. Som ...
Boek droomritme!
4 jaar geleden
Reactie op Mommy_2020
Meer baby's die in de ochtend echt nog veel slapen? Hij word rond 07.15 wak ...
Hier is het ochtendslaapje ook rustig 3 uur achter elkaar. Ik laat hem lekker slapen, smiddags is het vaak lastig voor hem. Hij gaat bij ons wel max. 1900u naar bed. Hij krijgt nog 2x voeding snachts
4 jaar geleden
Wij hebben hier niet echt een ritme.. ze slaapt sinds 6 weken oud 12 uur lang aan 1 stuk door. Overdag nog wel een paar slaapjes van ongeveer een uur, maar niet op vaste tijden. Wel wilt ze savonds in slaap gewiegd worden. Dat is het enige wat nadelig kan zijn voor de toekomst.
4 jaar geleden
Onze dochter bijna 5 maanden slaapt nu elke nacht door zonder nachtvoeding. Laatste voeding tussen 19-20 uur. In de avond standaard ritueeltje. Dan wordt ze in de ochtend meestal tussen 7-8 wakker voor de eerste voeding. (ze komt ongeveer 6 keer per dag voor de voeding). Hapjes krijgt ze tussen voedingen door (1 of 2 keer per dag oefenhapjes) meestal als wij ook wat eten.
Overdag doet ze alleen Hazenslaapjes. Dit wilt ze dan ook niet in bed. Wij proberen vaak in te spelen op signalen van moeheid, maar helaas werkt dit niet altijd. We gaan overdag nu vaker in bed proberen. Tot nu toe slaapt ze overdag liever in de draagdoek, maxi cosi of in onze armen.
Verder houd ik geen strikte schema's bij. Ik let op bepaalde signalen en de duur van de tijd dat ze wakker is. Zodat ik toch een soort van ritme kan creëren. Ik geef nog borstvoeding op verzoek.