7 Reacties

2 jaar geleden

Heftig, sorry geen tips. Hier gaat hij de maandag naar de kinderopvang, 16.30 uur a 17.00 uur halen we hem op. Dan thuis even spelen tot het tijd is om te eten en gelijk na het eten (rond 18.00 a 18.30 uur) naar mijn ouders om daar te slapen, want dinsdag is het hun oppas dag. Fijner voor hem en mezelf. Dan hoef ik hem dinsdags niet vroeg wakker te maken en weg te brengen. Mijn schoonmoeder woont 1,5 uur verder en wil hem een weekendje laten logeren omdat wij dan familieweekend hebben zonder kids onder 4 jaar. Maar dat ziet mijn schoonmoeder niet zitten omdat hij daar in een "onbekende" omgeving zit volgens haar. Terwijl hij het daar, als we er zijn naar zijn zin heeft. Ze is zelf te onzeker en dat merkt me zoontje als ze haar ziet. Dat vind ik lastig. Ik kan je helaas geen goede tips geven🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Probleem is ook dat ik geen band heb met mijn schoonouders. Ik kan ze echt niet uit staan en ze laten ook nooit wat weten van die kleine. Nooit een foto of ff een appje hoe t gaat

2 jaar geleden

Hoi, als je band al niet lekker soepel is zou ik adviseren om een andere oppas te zoeken voor die dag. Jij relaxed, zij iets minder.. maar je laat duidelijk je grens zien.

2 jaar geleden

Reactie op cvds

Hoi, als je band al niet lekker soepel is zou ik adviseren om een andere op ...
Daar ben ik het wel mee eens. Als het niet goed voelt, moet je het niet doen. Levert waarschijnlijk alleen maar stress op en dat voelt en merkt je kindje ook. Je schoonouders zullen het er niet mee eens zijn en het niet leuk vinden, maar jij bent de moeder en wil het beste voor je kind.

2 jaar geleden

Ik heb wel een redelijk goede band met mn schoonouders, maar wel een schoonmoeder die kan pushen. Ik heb het logeren uitgesteld tot ik er klaar voor was. En toen heb ik de halve avond gejankt omdat ik mn dochter zo miste. In eerste instantie gewoon doordeweeks. Nu alleen in het weekend omdat mn oudste (van 5) naar school gaat. En ik kan nu ook genieten van uitslapen als ze allebei logeren zijn.. ik raad aan om het een keer te proberen als het jou uitkomt. Niet omdat het je schoonmoeder leuk lijkt.

2 jaar geleden

Slapen bij mijn ouders vind ik ook absoluut geen probleem en heb ik geen moeite mee, maar dit is 2 straten verder. Als er dan wat is kan ik er zo naar toe. Schoonouders wonen 30 km verderop. Zeker nu de 2e eraan komt eind van t jaar zit ik er wel over na te denken om bij de kinder opvang te vragen of hij een extra dag kan komen zodat hij niet meer naar mn schoonouders hoef, maar dan zit hij wel 4 dagen in de week op de opvang 😬

2 jaar geleden

Hi! Tja herkenbaar, mijn schoonouders zijn ook zeer koppig en band kan beter :) Ze hebben geen oppasdagen, kleine slaapt vanaf dat ze ca 1,5 is af en toe 1 a 2 nachtjes bij hen. Maar elke keer als ze terugkomt is ze uit haar ritme (ze laten haar slapen op de bank smiddags, skippen haar middag dutje of nemen dr snachts in bed). We zoeken hierin nog steeds een modus.. Nu de 2de op komst en weten zeker dat we ze nodig gaan hebben, maar de kleine zal zeker niet voor haar 1,5 jaar bij opa en oma slapen :)