52 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter gaat vrij makkelijknaar bed savonds, alleen ze wordt soms heel hard huilde wakker, dan is ze helemaal in paniek ik pak haar dan uit bed, zing liedjes en dan wieg ik haar langzaam weer in slaap, ze wordt dan 2x wakker vaak (ik denk dag ze dan een nachtmerrie heb of iets?) Alleen vannacht was het drama als ik haar in bed legde, dus ze heb vannacht , voor het eerst in haar hele leventje bij ons in bed slapen een uurtje daarna had ik haar weer overgelegd.

3 jaar geleden

Reactie op Vera_2019

Hoe weet je dit? Lijkt niet alsof ze pijn heeft, maar wel altijd veeel oors ...
Onze dochter gaf ook geen pijn signalen, behalve dus het vele wakker worden en heel verdrietig zijn als ze wakker werd. Makkelijkste om te checken is gewoon even naar de huisarts te gaan, die kijkt in de oortjes, doet geen pijn en dan weet je meteen of je dat kan uitsluiten:)

3 jaar geleden

Reactie op Vera_2019

Ik hoop het zo, maar had niet verwacht dat deze fase zo lang zou duren. We ...
Wij hebben dit ook gehad. Duurde wel korter dan jij omschrijft, maar opeens was het over. Hij slaapt nu al 3 weken zonder een kik te geven. Nog nooit gedaan. Na deze rare weken zo rond de 12 a13 maanden is t opeens over. Wees niet te streng voor jezelf, zo snel wennen ze niet aan t in bed liggen bij jou. Als dat af en toe een nachtje moet, gewoon doen! Ook dat stopt dan weer

3 jaar geleden

Mijn zoontje is nu ook 13 maanden. Sinds een paar dagen kan hij zelfstandig lopen en dat oefent hij nu uit de kunst!! Sindsdien word hij savonds ook weer een keer huilend wakker. Niks leek te helpen, gisteren maar weer een flesje geprobeerd omdat we t ook niet meer wisten. Die dronk hij heerlijk leeg en ging tevreden slapen. Ook vanavond lekker een flesje gehad. Zag toevallig ook dat er een kiesje door is gekomen, bij het vorige kiesje had hij er ook last van een paar dagen. Je kunt ook overwegen iets van dentinox te smeren? Uiteraard goed observeren of je iets ziet aan je kindje of die bijvoorbeeld aan zn oortjes trekt ofzo... Blijft zoeken en je gevoel volgen!

3 jaar geleden

Reactie op Lins13

Onze dochter gaf ook geen pijn signalen, behalve dus het vele wakker worden ...
Ik ga morgen meteen de huisarts bellen, inderdaad goed om even uit te sluiten!

3 jaar geleden

Reactie op Mamaa1990

Mijn zoontje is nu ook 13 maanden. Sinds een paar dagen kan hij zelfstandig ...
Ah fijn dat je dan in ieder geval de oorzaak weet! Ik kan me niet voorstellen dat er meteen een kies doorkomt hier, ze heeft pas 4 tandjes. Dan zouden toch eerst andere tandjes door moeten komen...

3 jaar geleden

Reactie op Vera_2019

Ah fijn dat je dan in ieder geval de oorzaak weet! Ik kan me niet voorstell ...
Dat is waar. Hoektandjes kunnen ook een boosdoener zijn... maar t kan ook altijd ook iets anders zijn! Laten huilen kan ik ook nooit :( soms echter wel eventjes nodig om weer in slaap te kunnen vallen, maar je hoort aan het huiltje wanneer je dat wel of niet kunt maken. Een hysterisch kindje word niemand gelukkig van :(

3 jaar geleden

Hi Vera, wat vervelend om te lezen, ik snap heel goed hoe je je voelt. Ik heb ook een dochtertje van zelfde leeftijd en al afgelopen 6 weken drama nachts. Overdag slapen gaat heel goed, in eigen bedje maar ook op de opvang. Inslapen in de avond rond 19:30 uur, gaat ook goed, maar ze begint rond 02:00 uur te huilen, gillen, rechtop in haar bedje staan. Sinds vorige week (omdat ze koorts had twee dagen) toch langs de huisarts geweest, bleek ze wederom een oorontsteking te hebben. We zitten al 5 dagen aan de antibiotica, klachten lijken weg te zijn. Echter totaal geen effect op haar slaap snachts... :( Begrijp het niet helemaal, waar dit nou aan ligt en waarom het al zo lang duurt. Hoop ook op een fase, al duurt het echt lang. Veel sterkte ook voor jullie.

3 jaar geleden

Reactie op Vera_2019

Nee, ze heeft nu 2 boven en 2 ondertanden en voel niet dat er iets aankomt. ...
Misschien toch een sprongetje of slaapregressie je zou misschien ff kunnen kijken op de Facebook, insta of YouTube kanaal van liefde van een moeder misschien dat je daar iets tegen komt wat je herkent

3 jaar geleden

Reactie op Vera_2019

Nee, ze heeft nu 2 boven en 2 ondertanden en voel niet dat er iets aankomt. ...
Bij ons heeft het wel geduurd tot ze los kon lopen. En bij kindje van vrienden van ons ook... Echt slaapregressie. Wij kunnen sinds deze week eindelijk weer normaal slapen als we gewend zijn. 14 maandjes is lieke nu. Bij ons was wel, het werd iets beter zodra ze stapjes ging doen maar toen kreeg ze kiezen.... Dus toen daar weer wakker van Met haar tanden merkte we behalve kwijlen niet zoveel, nu was het haar allemaal iets teveel denk ik haha.

3 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Bij ons heeft het wel geduurd tot ze los kon lopen. En bij kindje van vrien ...
Ah fijn dat het weer normaal is! En sliep ze voorheen ook altijd goed? Hoe lang heeft het slecht slapen uiteindelijk geduurd?

3 jaar geleden

Reactie op Mamavantwee🌸🌸

Hi Vera, wat vervelend om te lezen, ik snap heel goed hoe je je voelt. Ik h ...
Wat vervelend zeg, denk je de oorzaak gevonden te hebben en zijn de nachten nog steeds slecht! Hopelijk is de fase snel voorbij. Zo lastig he, dat je niet weet wat er aan de hand is, hoe je kan helpen en wanneer dit voorbij is.

3 jaar geleden

Ik ga vanmiddag naar de huisarts met haar voor haar oortjes. Ben benieuwd of dat het toch kan zijn. Hoop het aan de ene kant niet voor haar, want weet hoe vervelend dat is. Van de andere kant weten we dan tenminste wat er aan de hand is en kunnen we er iets aan doen.

3 jaar geleden

Reactie op Vera_2019

Ik ga vanmiddag naar de huisarts met haar voor haar oortjes. Ben benieuwd o ...
Goedzo! Laten nakijken kan nooit geen kwaad!

3 jaar geleden

Het waren niet haar oortjes gelukkig.. maar wat dan wel 🤔 op de opvang sliep ze overdag prima, nacht weer drama..

3 jaar geleden

Wauw precies dit hebben wij ook. Ik ben ook ten einde raad. Ik zit nu aan de olien voor het slapen. Maar merk nog niet heel veel. Bij de omas en opas slaaps ze super goed. Als die oliën niet werken dan weet ik het echt niet meer

3 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Wauw precies dit hebben wij ook. Ik ben ook ten einde raad. Ik zit nu aan d ...
Hier is het doorbroken, we hebben haar een nachtje gecontroleerd laten huilen (wat verschrikkelijk was), maar sindsdien slaapt ze zowel overdag als de nacht weer goed!

3 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Wauw precies dit hebben wij ook. Ik ben ook ten einde raad. Ik zit nu aan d ...
Etherische oliën worden afgeraden voor kindjes onder de 5 jaar..

3 jaar geleden

Reactie op Vera_2019

Het waren niet haar oortjes gelukkig.. maar wat dan wel 🤔 op de opvang sli ...
Hoi, hoe zijn haar dutjes overdag? Ik bedoel tijden?

3 jaar geleden

Dit heb ik al 13 maanden 😅 en dan doe ik het alleen... ene gaat het super maar de andere nacht is het elk uur feest ... snap er echt niks van