202 Reacties

4 jaar geleden

Hoi! Hier is sprongetje nummer 4 ook aan.. en die is inderdaad best heftig haha! Hetzelfde eigenlijk als wat je beschrijft, huilen voor de fles of tussendoor ook nog wel eens. Slapen is helemaal chaotisch. Voorheen sliep ze van 19.00 tot 06.00 maar nu is ze niet voor 21.00u op bed te leggen en overdag slaapt ze ook veel minder. Wel is het hier zo dat als ze dan slaapt de avonds/ ‘s nachts dat ze dan gelukkig wel blijft doorslapen tot 07.00u Merk ook dat ze veel meer ‘moppert’ en dat ik der bijna niet weg kan leggen of in der stoel kan zetten. Morgen is ze 19 weken. We zullen zien hoe lang dit aanhoudt 😴😅.

4 jaar geleden

Reactie op NikkiHuitink

Hoi! Hier is sprongetje nummer 4 ook aan.. en die is inderdaad best heftig ...
Hoi Nikki, ons dochtertje van 18 weken slaapt ook op een fles van 210cc van 19.00 zonder wakker te maken tot 07.00.. Maar ons consultatie bureau geeft aan dat dit te lang is zonder voeding zou zijn, We maken haar nu wakker om 03.00 daarna slaapt ze tot 08.00. Zijn jullie van mening dat deze lange tijd zonder voeding geen probleem is?

4 jaar geleden

Ja. Ik herken het. Heel hard huilen/krijsen voor en tijdens de fles. Gelukkig slaapt ze snachts wel goed door. Vanmorgen weer half 8. Dus het is gewoon een sprongetje? Ik dacht dat er iets anders aan de hand was 😇😢. Overdag is het hier ook heel weinig slapen. Gelukkig zijn er nog meer😘

4 jaar geleden

Reactie op 34lin

Hoi Nikki, ons dochtertje van 18 weken slaapt ook op een fles van 210cc van ...
Hoi Linda, ik snap het dat je het advies volgt van t cb maar als je dochtertje de fles snachts niet nodig heeft (wat blijkt anders slaapt ze niet door) en gewoon goed groeit en op gewicht is, zou ik niet meer wakker maken. Ze krijgen vaak maar 1 keer hun hele diepe slaap, als je ze dan wakker maakt, vallen ze wel weer in slaap maar waarschijnlijk niet meer zo diep als die slaap ervoor. Soms moet je minder naar de regeltjes leven en meer kijken naar je kindje hoe die het doet. Je weet als ouders echt wel wat goed is voor je kindje 😉

4 jaar geleden

Reactie op 34lin

Hoi Nikki, ons dochtertje van 18 weken slaapt ook op een fles van 210cc van ...
Hoi Linda, nee wij maken der rond 23/00u altijd nog wel eventjes een soort van wakker om nog wel een flesje aan te bieden. Ze drinkt dan niet veel.. zo’n 70a90 . Maar idd cb zei dat we dit wel moesten blijven doen tot 6 maanden sowieso.

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Ja. Ik herken het. Heel hard huilen/krijsen voor en tijdens de fles. Gelukk ...
Ja dat zou inderdaad goed kunnen. Al kan het natuurlijk ook een combinatie zijn, maar zo lang ik geen andere signalen zie dat er meer aan de hand zou zijn, maak ik me daar maar niet te druk over.

4 jaar geleden

Reactie op 34lin

Hoi Nikki, ons dochtertje van 18 weken slaapt ook op een fles van 210cc van ...
Nee ik denk niet dat het nodig is om haar in de nacht wakker te maken. Als jullie dochter het verder goed doet is 12 uur tussen de voedingen toch prima. Desnoods maak je haar s ochtends wakker als je het te lang vindt duren. Ik maak onze dochter meestal wel wakker als er 12 uur verstreken is.

4 jaar geleden

Reactie op 34lin

Hoi Nikki, ons dochtertje van 18 weken slaapt ook op een fles van 210cc van ...
Ons zoontje is 15 weken en heeft maar een paar nachten volledig doorgeslapen, ook dit doorgegeven bij het cb. Maar bij mij zei ze dat het prima is als hij doorslaapt en geen voeding krijgt, zolang hij goed blijft groeien. Ik denk dat het vooral belangrijk is, het ritme van je dochtertje aan te houden en kijken wat ze nodig heeft. Als ze in de nacht lekker doorslaapt en geen voeding nodig heeft, lekker laten slapen dan 🥰

4 jaar geleden

Goeiemorgen, Mijn dochter is nu 16 weken en ik merk ook dat het sprongetje wel bezig is . Alleen voed ik haar nog wel vijf keer ze drinkt nu ook echt heel verschillend ene keer 130 en de andere keer 180 of toch de hele fles van 210 cc. . Ik geef haar ook al proef hapjes. Ze slaapt wel erg goed na de fles van 23 uur slaapt ze door tot 8 sochtends! Ik heb een vraagje? Zal ik de laatste fles om 23.00 eraf halen of haar dat toch nog geven omdat ze nog niet alles drinkt??😁 Alvast bedankt voor de hulp! Groetjes Lani

4 jaar geleden

Hoi, mijn zoontje (gister 16 weken) heeft afgelopen dinsdag zijn vaccinaties gehad. Opzich heeft hij daar niet echt veel last van gehad. Alleen de dag erna een beetje verhoging. Maar nu sinds gister ook huilen/krijsen en volgens mij heeft hij ook veel meer behoefte aan de fles?! Ik had op internet gekeken maar kon geen sprongetje vinden in deze periode rond de 16 weken.. ook niet te doen om hem alleen in te laten slapen savonds. En overdag is slapen ook een ramp inderdaad. Soms is hij bijna de hele dag wakker 😓

4 jaar geleden

Femm is vabdaag 18 weken en merk dat het sprongetje nog in volle gang is. Drinkt ook niet al der flessen leeg. Las net een reactie van iemand ook, soms 210 soms 180 en soms maar 100. Das hier ook. Ben ook al een tijdje hapjes aan het geven en merk dat ze daar ook steeds meer behoefte aan heeft. Ook slaapt ze slechter dan voorheen.. vannacht allebei wel 4x eruit geweest voor de speen ☹dus hij duurt indd wel lang. Succes allemaal nog!

4 jaar geleden

Hier ook wel signalen dat die uot zijn hum is.. Snachts slaapt die goed na zijn fles van 1930.

4 jaar geleden

Reactie op Lani

Goeiemorgen, Mijn dochter is nu 16 weken en ik merk ook dat het sprongetje ...
Ik zou die fles van 23 u alleen weghalen als je merkt dat je dochter dan bijvoorbeeld lastig wakker is te krijgen of je het idee hebt dat ze er echt geen behoefte aan heeft. Ik ben sinds paar weken nog maar vijf flessen gaan geven maar merkte dat mijn dochter wel om de 3 uur wilde drinken, dus dan kwam ik vanzelf uit rond 20u in de avond voor de laatste.

4 jaar geleden

Reactie op Emma101

Hoi, mijn zoontje (gister 16 weken) heeft afgelopen dinsdag zijn vaccinatie ...
In het boek staat dat ze rond 14-17 weken hangerig kunnen worden, dat ze het sprongetje voelen aankomen. Onze dochter is meestal wat eerder dan wat ze beschrijven met sprongetjes, ze is nu echt een ander kind. Maar ik weet niet hoe dat bij jou bij de vorige keren was. En die vaccinaties moet je zoontje misschien inderdaad even verwerken, kan ook natuurlijk.

4 jaar geleden

Reactie op mamavanFemm

Femm is vabdaag 18 weken en merk dat het sprongetje nog in volle gang is. D ...
Bedankt, jij ook succes! We kijken uit naar het einde en dat ze allemaal nieuwe dingen kunnen :)

4 jaar geleden

Hoi, 4 maanden sprong of slaapregressie? Het is beiden heftig!! Wat gisteren (vrijdag 10/4) overdag begon met opeens niet meer willen slapen vanaf 15:00 uur, ondanks vermoeidheidssignalen, eindigde na 8 uur wakker te zijn geweest in eindelijk slapen waarna om 23:40 uur wakker worden en echt keihard hysterisch en ontroostbaar schreeuwen/huilen en dit enkele minuten lang. We maakten ons zo'n zorgen omdat ze dit nog nooit had gedaan en het leek alsof ze pijn had gezien ze vuurrood aanliep en de tranen niet stopte dus in de nacht op de Huisartsenpost wat niet wees op lichamelijke issues (gelukkig). Bizarre ervaring deze rond 4 mnd fase. Lees me het boek en werkboek 'Baby in Droomritme' suf van babyslaapcoach Stephanie Molenaar. Jeetje wat is deze fase zwaar en geen wonder dat veel ouders deze 4 mnd slaapregressie het pittigst vinden. En nee, slaapregressie is niet hetzelfde als sprong maar vallen wel vaak samen in bepaalde periodes. Ons dochtertje (16 weken) is altijd een goede nachtslaper geweest. Helemaal laatste 3,5 wk waarbij nachtvoeding niet meer nodig is en kan ze vaak van 2100 tot 0700 slapen. En nu is ze duidelijk meer gefocust op het onder de knie krijgen van omrollen dan op goed slapen. Super schattig wat ze probeert en bijna kan maar het gaat bij ons als ouders niet zonder slag en stoot oftewel slopende dagen en nachten.

4 jaar geleden

Wij zitten er ook middenin (dochter nu 16 weken, maar "omgerekend" vanaf de uitgerekende datum 17,5 week)... Sinds een paar weken ineens overdag slechter slapen, meer huilen, korte slaapjes, en ook wisselend weer nachtvoedingen terwijl ze eerst al lekker 7 uurtjes doorsliep. We proberen met strakkere regelmaat (max 90 minuten wakker en dan naar bed), slaapritueel en geduld het maar uit te zitten 😉 de ene dag gaat het best goed en de andere is zwaar vermoeiend. Maar ik ga er vanuit dat het echt een fase is 😄

4 jaar geleden

Reactie op 34lin

Hoi Nikki, ons dochtertje van 18 weken slaapt ook op een fles van 210cc van ...
Welnee op die leeftijd kunnen ze het zelf aangeven. Mijn dochter is nu 14 weken en slaapt klokje rond. Krijgt rond 22u de borst nog en slaapt dan tot jawel, 10 uur. Ze ligt nu nog te slapen 🤭

4 jaar geleden

Hier ook in de 4e sprong, maar moet zeggen dat het lijkt alsof het aan het overgaan is. Naar mijn idee zat ze ook veel eerder in de 4e sprong. Ze is iets te vroeg geboren.

4 jaar geleden

Hier is ook 4e sprong begonnen (13 weken) gecorrigeerd 14 en ik ervaar precies hetzelfde als jij.... ineens slaapt ze slechter en word ze snachts wakker! Speentje wilt ze hier dan niet maar valt ook op schoot weer in slaap 🤐 Hoop idd dat het niet tot week 20 gaat duren 😰😰😰 hahah