202 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia馃挀

Hier is ook 4e sprong begonnen (13 weken) gecorrigeerd 14 en ik ervaar prec ...
Oja en overdag hazenslaapjes van Max 1 uurtje en dat dan mss 2x 馃ぃ

4 jaar geleden

Reactie op Snoopy

Hoi, 4 maanden sprong of slaapregressie? Het is beiden heftig!! Wat gister ...
Jeetje dat is inderdaad heftig. Wel goed om te weten van die slaapregressie, dat zou natuurlijk ook kunnen. Gelukkig is het niks lichamelijks en hopelijk is de fase snel voorbij :)

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Wij zitten er ook middenin (dochter nu 16 weken, maar "omgerekend" vanaf de ...
Ja ik probeer dat 1,5/2 uur wakker ook aan te houden. En daarna in bedje met de speen of anders op schoot met de speen en dan valt ze eigenlijk meestal wel in slaap, al is het maar een halfuurtje :)

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia馃挀

Oja en overdag hazenslaapjes van Max 1 uurtje en dat dan mss 2x 馃ぃ
Ja het is echt zo'n groot verschil. Ik heb nu nog paar weken vrij dus hoop dat ze er dan doorheen is, zou mooi zijn.

4 jaar geleden

Ja ik probeer dat 1,5/2 uur wakker ook aan te houden. En daarna in bedje me ...
Ja dat is toch ook wel okee lijkt me voor nu :) onze dochter trekt alleen steeds de speen eruit en gaat dan weer huilen omdat de speen weg is 馃槀 dus soms is het in slaap komen echt lastig, lukt dan alleen met wiegen/in de schommelstoel, en dan als ze bijna slaapt in bed leggen

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Ja dat is toch ook wel okee lijkt me voor nu :) onze dochter trekt alleen s ...
Ja hier werkt ze zichzelf ook tegen door de speen eruit te trekken of uit te 'spugen' 馃槀

4 jaar geleden

Ik denk dat mijn ventje er ook inzit maar het verschilt per dag.. hij is 14 weken (14,5gecorrigeerd).. Helaas sliep hij zoiezo al vanaf zn geboorte niet overdag of max 1 uurtje per keer.. snachts wel goed alleen komt hij nog 1x om te drinken snachts.. Nu werd hij sinds een paar dagen vaker wakker speentje erin ff knuffelen en het was gelukkig weer ok茅! Erg hangerig en vaker willen drinken maar dan amper wat opdrinken haha. Ondertussen huilen maar ook lachen en brabbelen soort stemmingswisselingen. En ook heeft hij woensdag zijn eerste vaccinatie gehad vreselijk zeg! Arme kindjes pff en was daardoor nog meer uit zn hum. Hopelijk valt het mee allemaal het zal nog pittiger worden denk ik, maar voor een goed doel!! Sterkte mama's..

4 jaar geleden

Jeetje dat is inderdaad heftig. Wel goed om te weten van die slaapregressie ...
Ja ik kaart even de term slaapregressie aan, omdat je veel hoort over DE sprongen en minder over slaapregressies馃 en deze 2 NIET hetzelfde zijn, zie hier: https://eindelijkslapen.nl/mijn-baby-wil-niet-slapen-is-het-slaapregressie/ Hetgeen wat we juist nu als vermoeiend ervaren is de verslechterende slaap (slaapregressie) van onze kindjes.馃槗 Het is ook heel belangrijk wat ik lees van veel verschillende babycoaches om juist een goed slaappatroon/slaapritme met juiste slaapassociaties te stimuleren bij je baby.

4 jaar geleden

Onze kleine meid is 16 weken, gecorrigeerd 15 en heeft ook last van de sprong! Donderdag weigerde ze smiddags te slapen. Vanaf half 5 zijn we bezig geweest en uiteindelijk viel ze om 10 UUR in slaap.. Sindsdien kan ze ineens gillen en danst ze wild met dr benen en billen waardoor een luier verschonen ineens heel wat lastiger is geworden馃槀

4 jaar geleden

Hier ook sprongetje 4. Thomas probeert allerlei nieuwe dingen, hartstikke leuk. Alleen jammer dat hij 's nachts opeens weer 3 keer wakker wordt voor voeding (was 1 keer). Overdag drinkt hij echt bar slecht. Na een paar minuten aan de borst is hij het zat, wordt hij boos. Heel frustrerend. Ben echt bang dat hij niet voldoende binnen krijgt.

4 jaar geleden

Reactie op LisanneH

Onze kleine meid is 16 weken, gecorrigeerd 15 en heeft ook last van de spro ...
Haha ja, luiers verschonen is inmiddels verheven tot een Olympische sport. Ons zoontje gaat ook echt alle kanten op, 馃槃

4 jaar geleden

Ons dochtertje van bijna 18 weken zit er ook middenin geloof ik. Overdag doet ze gelukkig nog twee goede dutjes van ongeveer 2 uurtjes, maar na der groentehapjes is het een ramp om der te laten slapen. Heel de tijd gapen en in der oogjes wrijven, maar in slaap vallen lukt niet. Ze is dan heel huilerig en als ze eindelijk in slaap gevallen is, wordt ze na een uurtje krijsend wakker en is dan niet te troosten. Herkennen jullie dit ook? We dachten eindelijk een goed ritme te hebben, maar die is helaas weer ver te zoeken haha.

4 jaar geleden

Reactie op 34lin

Hoi Nikki, ons dochtertje van 18 weken slaapt ook op een fles van 210cc van ...
Laatste keer bij het cb gevraagd wanneer ik de mijne klokje rond mocht laten slapen (nu 15 weken) en gaven bij mij aan vanaf 4 maanden (het liefst). Maak hem steeds wakker tussen 10 en 11 voor een flesje gekolfde melk en dan slaapt ie (makkelijk) tot half 9/9. Ga vanavond voor het eerst proberen om hem na de voeding van rond 8 uur toch naar z鈥檔 bed te doen en kijken wat hij doet want hem wakker krijgen tussen 10 en 11 is altijd een hele opgave, vind het zo zielig voor hem馃檲 wel ergens bang dat hij vannacht gaat komen maar goed, zo doende leert men

4 jaar geleden

Reactie op RNBE

Laatste keer bij het cb gevraagd wanneer ik de mijne klokje rond mocht late ...
Wij zijn er ook wat eerder mee gestopt. De fles van 11 uur was een drama. Ze sliep diep en moest dan wakker worden. De fles (afgekolfd ook) ging er nooit helemaal in wat er in ging was met moeite. De flessen overdag wat opgehoogd en dat gaat goed. Gewoon proberen!

4 jaar geleden

Reactie op Mariekeschutten

Hier ook sprongetje 4. Thomas probeert allerlei nieuwe dingen, hartstikke ...
Onze dochter drinkt ook super onrustig aan de borst, steeds loslaten en huilen. In de nacht drinkt ze wel goed. Ik probeer maar gewoon steeds weer aan te leggen en op een gegeven moment lijkt ze toch wel genoeg te hebben, maar twijfelde ook wel of ze genoeg binnen krijgt.

4 jaar geleden

Ons dochtertje van bijna 18 weken zit er ook middenin geloof ik. Overdag do ...
Hier duurt het ook echt langer om haar in slaap te krijgen. Ze is vannacht 2x wakker geworden maar sliep wel half nog, gelukkig niet krijsen want het speentje zat er snel in ... hopelijk is het snel weer normaal

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Onze dochter drinkt ook super onrustig aan de borst, steeds loslaten en hui ...
Ja lastig is dat he. Ik heb vandaag gemerkt dat het beter gaat als hij slaperig is. Als hij net uit bed komt of naar bed moet

4 jaar geleden

Mijn zoon is sinds deze week ook zo onrustig. Nu 16 weken. Is er dan een sprong? Ik dacht tandjes want veel huilen, nachts weer wakker voor speentje, kwijlen etc. Lastige tijd weer, hoelang duurt de sprong? Ik heb die app niet

4 jaar geleden

Mijn zoon is sinds deze week ook zo onrustig. Nu 16 weken. Is er dan een sp ...
Zou kunnen dat het een sprong is inderdaad. Kan rond 14-17 weken starten en geloof ik tot 20 weken duren. Maar kan ook 1 week duren ...

4 jaar geleden

Hier ook zoontje van 16 weken vandaag. Heftige dagen. Erg slopend en vermoeid. Eindelijk hadden we een ritme en dat lijkt helemaal zoek. Wil niet meer slapen zet het op krijsen en gillen zodra hij op bed gelegd wordt. Als hij eenmaal slaapt wordt hij huilend en krijsend wakker na een uur, moet weer in slaap geholprn worden. En slaapt nu nog maar tot ongever 04:00 en is dan klaar wakker.