11 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb destijds met mijn dochter geoefend, in bedje is daarvoor ideaal. Een handje losgemaakt van de rand en richting voetje bewogen, zo ging ze vanzelf door de knieen. Na een paar dagen had ze het door.

4 jaar geleden

Hi, laat eens een keer voordoen. Maar ze zal snel zelf leren. Misschien zal zal paar keer struikelen maar leert ze wel snel zelf. Laat het ook vooral zelf doen zo ontwikkelt zij ook haar spieren.

4 jaar geleden

Hoi, wij hebben het gewoon laten gaan. Ze leert het vanzelf. Onze meid oefende altijd savonds in bed soms zonder dat wij het zagen en opeens zat ze! Ze ging dan heel voorzichtig door haar knieën met één handje los om zich op te vangen als ze zich liet vallen. Het gaat wel echt met vallen en opstaan letterlijk in het begin, je houd echt je hart vast. Als je erbij bent zou je er gewoon naast kunnen gaan zitten om de landing een beetje te sturen of te verzachten hahaha. Dit is een super actieve fase 😬😅🙈 succes!! 💪

4 jaar geleden

Grappig, onze dochter is ook sinds een paar weken gaan staan (ze is nu 9 mnd). Kan ook nog niet zelf tot zit komen, maar ik zie nu dat ze vanzelf steeds meer vanuit op de knietjes zitten in een zithouding komt. (Ze gaat trekt eerst knietjes onder zich en gaat van daaruit staan). Dus ik denk dat ze binnenkort wel gaat zitten. Als ze tijgert gaat ze ook steeds meer op handen en knieën zitten (kruiphouding), kan ook voorstadium zijn van zitten volgens mij. Het CB gaf wel aan dat het niet handig is als ze al gaat langslopen, want dan vinden ze zitten vaak niet interessant meer. Maar ja, daar heb je dan niet veel invloed op lijkt mij ;)

4 jaar geleden

Mijn dochter ging aan de koffietafel staan en gooide dan iets op de grond. Ze probeerde vervolgens dat voorwerp terug te grijpen.

4 jaar geleden

Onze dochter (precies 9mnd) kan sinds een paar weken staan en deed/doet dat ook graag in bed voor het slapen gaan. Toen kon ze nog niet zelf gaan zitten, maar dat heeft ze inmiddels door. Hebben we haar lekker zelf laten ontdekken. Ze staat nu de hele tijd in bed, in de box, langs bank, speel keukentje van haar zus: overal! Zitten doet ze ook al een tijd. Gaat zo snel! Ze probeert ook al beetje voetjes te verzetten, benieuwd wanneer ze loopt!

4 jaar geleden

Reactie op Syl2019

Onze dochter (precies 9mnd) kan sinds een paar weken staan en deed/doet dat ...
Bij ons blijft ze huilen totdat ze weer ligt, deed jullie dochter dat ook?

4 jaar geleden

Zo herkenbaar! Echt lastig..

4 jaar geleden

Hier ook. Heel leuk, en ze is maar wat trots, maar handig is het niet als ze moet slapen😅. Wij probeerden haar met een lakentje wat strak in te stoppen. Daar wurmde ze zich wel onder weg. Maar soms hielp het. Nu leg ik haar gewoon elke keer begeleidend terug op haar rug als ze begint te miepen van vermoeidheid. En loop ik weer weg. Het gaat weer steeds beter nu. :)

4 jaar geleden

Ons dochtertje kon staan op haar 5 maanden. En kan sinds vorige week helemaal alleen stappen 🥰

4 jaar geleden

Dat is lastig ja! Hebben wij ook gehad. Na een aantal weken wist hij hoe weer te gaan zitten dus wat het gelukkig maar een korte periode van constant opletten, erbij blijven, neerleggen in bed en de tegelvloer bekleden met foamtegels.... 🙈