11 Reacties

2 jaar geleden

Mijn gevoel zegt dat hij nog niet klaar is om af te bouwen met speen. Dit is een abrupt einde geweest voor hem, misschien niet heel tactisch. Mijn kleine man is nu 2 jaar en 1 maand. Toen hij bijna 1,5 jaar was hebben wij afgebouwd. Hij gooide hem tot 2 keer toe met zijn middag slaapje op de grond, de 2e keer ben ik er niet heen gegaan en is hij uiteindelijk in slaap gevallen. 's Middags speen samen met hem in de prullenbak gegooid en gezegd dat de speen klaar is. Hij heeft toen wel 2 avonden flink gehuild, gejammerd voordat hij in slaap viel. Daarna was het goed, vroeg er ook helemaal niet meer om. Kreeg hij zijn speen alleen in bed of ook overdag?

2 jaar geleden

Reactie op MieKarin

Mijn gevoel zegt dat hij nog niet klaar is om af te bouwen met speen. Dit i ...
Ja dat zei ik dus ook al, cold turkey is niet de manier voor hem. Ben er ook echt wel boos om, vind het zo zielig. Hij kreeg hem alleen met slapen de laatste maanden, af en toe kreeg die hem dan wel overdag te pakken, maar dan pakten we hem altijd gelijk af. Dat ging gewoon prima, hooguit 2 sec protest… Nu dat ding geknipt was, voelde dat natuurlijk niet zoals het hoort, dus gooide hij er ook mee.. Ik had liever gewacht tot ie meer begrijpt zodat je met stickers wat kunt doen of zogenaamd met de kerstman mee ofzo

2 jaar geleden

Reactie op CleoLou

Ja dat zei ik dus ook al, cold turkey is niet de manier voor hem. Ben er oo ...
Ja snap je helemaal! Wij vonden het ook lastig wanneer nu het goede moment was. Hem erbij betrokken en toch uitgelegd, niet dat hij toen als snapte waar het over ging. Maar hij zag wel met zijn ogen dat hij in de prullenbak ging. Lastig om dit voor jullie nu te doorbreken omdat hij er waarschijnlijk niets van snapt! Misschien toch een nieuwe speen geven en op een later tijdstip afbouwen, wanneer hij er meer aan toe is en het beter snapt.

2 jaar geleden

Reactie op MieKarin

Ja snap je helemaal! Wij vonden het ook lastig wanneer nu het goede moment ...
Ja het liefst geef ik hem idd gewoon weer een speen, voor iedereen gemoed. Maar ergens is het dan zogenaamd zonde van alle stress en strijd.. pfff.. word er zo verdrietig van joh!

2 jaar geleden

Reactie op CleoLou

Ja het liefst geef ik hem idd gewoon weer een speen, voor iedereen gemoed. ...
Ja dat is het ook weer. Maar hoelang wil je doorgaan. Als dit 1 nacht is hoeveel volgen er nog. Het blijft lastig inschatten!! Met veel situaties vind ik, geen pijl op te trekken. Ene keer denk je dit wordt drama en dan is dat het tegenovergestelde en andere keer denk je het gaat simpel en dan gaat het weer totaal anders. Ook lastig dat je man er zelf niet zo goed tegen kan terwijl hij de speen heeft doorgeknipt en besloten dat het klaar is. Dan zou je er op dat soort momenten ook moeten zijn voor je kindje. Denk dat je het beste je gevoel achterna kunt gaan en hopen dat het eventjes is.

2 jaar geleden

Volgens mij heeft dit niet alleen te maken met het feit dat zijn speen abrupt weggenomen is. Mijn zoontje, die nog steeds zijn speen krijgt bij het slapen, had rond die periode serieuze last van ´de tweejarige slaapregressie’. Voorheen sliep hij heel goed en was slapen gaan ook geen enkel probleem. Echter rond die periode huilen bij het slapen gaan, doodmoe zijn en toch niet willen toegeven aan die slaap.. heeft toch zo een 6tal weken geduurd. Ieder kind is anders natuurlijk hè maar omdat je echt zegt dat hij weigert van te slapen denk ik eerder daar aan. Succes en veel moed alleszins !

2 jaar geleden

Reactie op MieKarin

Ja dat is het ook weer. Maar hoelang wil je doorgaan. Als dit 1 nacht is ho ...
Sorry late reactie, maar het speentje is (gelukkig) gewoon weer terug. alleen als het tijd is om te slapen of een dutje te doen. Die afspraak hebben we kunnen maken.. zo ‘blij’ om. Mijn vader belde me en ik barstte in tranen uit door vermoeidheid, stress en schuldgevoel naar die kleine. Hij zei ook, wat doe je jezelf en die jongen aan! Hijs nog zo klein, laat lekker als ie gaat slapen z’n speentje! Hij m’n man gebeld en toen was m’n man ook wel van mening dat het op die manier misschien toch wel kan… man man man. Al die dagen ellende en een helse nacht voor niets.. maar gelukkig is de rust weer terug!! Thanks ook voor je reacties ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Maureen1989

Volgens mij heeft dit niet alleen te maken met het feit dat zijn speen abru ...
Klopt ook! Het is echt een combi geweest! Nu moeten we af en toe nog dealen met z’n soms niet willen slapen. Maar dan gaat m’n man een rondje met hem rijden. Dan valt ie altijd wel in slaap, met speen en knuffel haha. Thanks ook voor je reactie, die 2 jarige slaapregressie kende ik nog niet, al die andere wel haha

2 jaar geleden

Reactie op Maureen1989

Volgens mij heeft dit niet alleen te maken met het feit dat zijn speen abru ...
Klopt ook! Het is echt een combi geweest! Nu moeten we af en toe nog dealen met z’n soms niet willen slapen. Maar dan gaat m’n man een rondje met hem rijden. Dan valt ie altijd wel in slaap, met speen en knuffel haha. Thanks ook voor je reactie, die 2 jarige slaapregressie kende ik nog niet, al die andere wel haha

2 jaar geleden

Reactie op Maureen1989

Volgens mij heeft dit niet alleen te maken met het feit dat zijn speen abru ...
Klopt ook! Het is echt een combi geweest! Nu moeten we af en toe nog dealen met z’n soms niet willen slapen. Maar dan gaat m’n man een rondje met hem rijden. Dan valt ie altijd wel in slaap, met speen en knuffel haha. Thanks ook voor je reactie, die 2 jarige slaapregressie kende ik nog niet, al die andere wel haha

2 jaar geleden

Reactie op CleoLou

Sorry late reactie, maar het speentje is (gelukkig) gewoon weer terug. alle ...
Wat fijn!! Ja het komt vanzelf wel goed, uiteindelijk zijn ze er echt aan toe en dat moment weet je zelf dan ook.