33 Reacties

4 jaar geleden

Ziekenhuis, lekker alles bij de hand....:-)

4 jaar geleden

Het liefst zou ik thuis willen bevallen. Heb geen complicaties of een moeilijke zwangerschap, dus geen reden om naar het ziekenhuis te gaan. Hoor eigenlijk van veel vrouwen in mn omgeving dat je in het zieken huis toch meer als een nummer wordt gezien en er vaak extra medische handelingen worden gedaan die niet per se noodzakelijk waren. Voor mij is het erg belangrijk dat ik zelf controle heb over mn lijf, denk dat dat thuis een stuk beter gaat lukken.

4 jaar geleden

Thuis, moet er niet aan denken in het heetst van de strijd nog naar het ziekenhuis te moeten! Vind het bevallen al spannend genoeg, wil dan al op de plek zijn waar alles is wanneer nodig.

4 jaar geleden

In het ziekenhuis omdat mijn zoontje 2 jaar terug met keizersnede is geboren. Wilde bij mijn zoontje destijds thuis, maar dat ging even niet door. Was even omschakelen, maar ook de keizersnede was een prachtig mooie ervaring. Mijn eerste operatie ooit, wel de mooiste operatie om te ondergaan😄 Nu ben ik al blij dat ik normaal kan bevallen👍🏻 Ziekenhuis alleen maar beter omdat er toch n risico is na eerdere keizersnede

4 jaar geleden

Zolang we de keuze hebben: thuis. In een bevalbad. Bad op onze slaapkamer. Yogabal en matje op de babykamer. Eigen douche binnen handbereik. 100% vertrouwen dat onze verloskundige de geboorte hands off begeleid en ons zoveel mogelijk zelf laat doen. Muziekjes en massageolie zijn al uitgezocht. En nadien lekker in ons eigen bed buidelen met de baby en niet meer met een kapotte doos de auto in. Nu maar hopen dat de baby het net zo'n goed plan vind als wij. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat waar, hoe en wanneer ondergeschikt is en het allemaal goed gaat komen.

4 jaar geleden

En we hebben het voor de proef al een keer opgezet. Leeg uiteraard 😅

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

En we hebben het voor de proef al een keer opgezet. Leeg uiteraard 😅
Heb je uitgeprobeerd hoe lang het duurt om het te vullen/slangen aansluiten op de kraan etc? Ik ga het aanstaande week een keer opzetten om uit te proberen

4 jaar geleden

Reactie op Tesjudith

Heb je uitgeprobeerd hoe lang het duurt om het te vullen/slangen aansluiten ...
Er zit een duidelijke handleiding bij. We huren hem van de verloskundige praktijk. Ook met een pakket voor het binnenbad en slangen en pomp voor het opruimen. Dat pakket is eigendom maar als we het bad niet kunnen gebruiken kunnen we dat pakket ongeopend terug geven en krijgen we een bedrag daarvoor terug. Dus vullen gaan we echt pas doen met de bevalling. Volgens ons boekje, afhankelijk van je waterdruk, duurt het 1uur tot 2,5uur. Als tip staat dat je het beste direct kan beginnen met opzetten en vullen. Beter te vroeg en dan later warm houden dan dat je al persweeën hebt en hij staat nog niet 😬😂

4 jaar geleden

Ik ga in het WKZ (Utrecht) bevallen. Mochten er complicaties optreden dan is medische hulp dichtbij, dat vind ik een fijn idee. En als ik op dat moment voor pijnstilling zou willen kiezen dan kan ik dat. Thuis bevallen heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik ga in het WKZ (Utrecht) bevallen. Mochten er complicaties optreden dan i ...
Hoi Annika, dat gevoel heb ik ook. Ik ben van plan te gaan bevallen in het dak, t geboortehuis. Thuis is echt geen prettig gevoel en geen directe medische hulp.

4 jaar geleden

In het ziekenhuis geeft mij een veiliger gevoel. Snap dat dat voor iedereen anders is. Volgens mij moet dat leidend zijn: waarbij jij je het meest prettig/ontspannen bij voelt

4 jaar geleden

Ik ben van plan in het ziekenhuis te gaan bevallen, dit geeft voor mij een iets veiliger gevoel, dat al de medische hulp en apparatuur aanwezig is..! 🙈 Maar mocht het snel gaan, zou ik ook geen risico willen nemen door nog te gaan rijden naar het ziekenhuis en weet niet of je dan nog ‘zin’ hebt om weg te gaan... So we shall see. ✔️

4 jaar geleden

Volg je eigen gevoel!! De ene vindt t thuis prettiger en de andere in t ziekenhuis. De eerste 2 zijn in t zh geboren en nr 3 thuis. Ik vond m’n eigen douche en wc echt heerlijk, en ook lekker dat je na de bevalling gelijk thuis bent. Maar de bevalling zelf vond ik vreselijk thuis🙈 Nu ben ik 32 wkn zwanger van nr 4 en wil ik graag in t zh bevallen. Is hier ook maar 5 minuten vandaan, dat scheelt ook. Maar volg je gevoel! Waar jij je t fijnst bij voelt!