19 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is Nutrilon Prefea speciaal voor de overgang van borst naar fles.

4 jaar geleden

Onze dochter is ook 6,5 maand en krijgt ook borstvoeding en hapjes. Als ik aan het werk ben en ik heb geen gekolfde staan krijgt ze meestal Nutrilon opvolgmelk. Ik ben ook nog zoekende naar hoe ik het af kan bouwen. Bij de eerste hebben we rond 3 maanden iedere keer een borstvoeding vervangen door flesvoeding. Toen was ik binnen 2 weken van de borstvoeding af.

4 jaar geleden

Ik heb het per week afgebouwd. Ik ben begonnen met 1 borstvoeding te vervangen door flesvoeding en die week daarop nog eentje af (zorg dat in het begin niet twee voedingen achter elkaar fles worden, je borsten gaan anders best pijn doen) en zo ga je door tot dat je alle voedingen uit de fles hebt. En heb gewoon eigen merk van kruidvat gebruikt, ze wennen doordat je rustig afbouwt goed aan de andere voeding. Hopelijk snap je het een beetje😅

4 jaar geleden

Ik ben ook aan het afbouwen. Doe nu om 7:00 borst, 12:00 fles, 17:00 borst, 22:00 fles, dus om en om. En dat gaat goed! Ik gebruik die van kruidvat, maakt in principe niet uit welk merk...

4 jaar geleden

Ons dochter is 7 maand en krijgt 's morgens en 's avonds bv. Ik heb dit zo afgebouwd zodat ik niet moet kolven overdag op het werk. Als je 1 voeding vervangt door flesvoeding is de volgende die je vervangt best diegene die er het verst van verwijderd is. Bijvoorbeeld, de eerste voeding in fles dan is de volgende best de avondvoedig. Zo kan je lichaal wennen en ook je baby. Telkens maar voeding voor voeding afbouwen. Bij mij duurde het soms een week of langer voor mijn borsten zich aanpasten. Dit kan heel erg verschillen bij iedereen.

4 jaar geleden

Ik had dit laatst gevonden maar ben er zelf nog niet aan begonnen. Per voeding zou het ongeveer 3-7 dagen wennen zijn voor je borsten en dan kun je de volgende gaan afbouwen.

4 jaar geleden

Reactie op Leentje126