19 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is Nutrilon Prefea speciaal voor de overgang van borst naar fles.

4 jaar geleden

Onze dochter is ook 6,5 maand en krijgt ook borstvoeding en hapjes. Als ik aan het werk ben en ik heb geen gekolfde staan krijgt ze meestal Nutrilon opvolgmelk. Ik ben ook nog zoekende naar hoe ik het af kan bouwen. Bij de eerste hebben we rond 3 maanden iedere keer een borstvoeding vervangen door flesvoeding. Toen was ik binnen 2 weken van de borstvoeding af.

4 jaar geleden

Ik heb het per week afgebouwd. Ik ben begonnen met 1 borstvoeding te vervangen door flesvoeding en die week daarop nog eentje af (zorg dat in het begin niet twee voedingen achter elkaar fles worden, je borsten gaan anders best pijn doen) en zo ga je door tot dat je alle voedingen uit de fles hebt. En heb gewoon eigen merk van kruidvat gebruikt, ze wennen doordat je rustig afbouwt goed aan de andere voeding. Hopelijk snap je het een beetje😅

4 jaar geleden

Ik ben ook aan het afbouwen. Doe nu om 7:00 borst, 12:00 fles, 17:00 borst, 22:00 fles, dus om en om. En dat gaat goed! Ik gebruik die van kruidvat, maakt in principe niet uit welk merk...

4 jaar geleden

Ons dochter is 7 maand en krijgt 's morgens en 's avonds bv. Ik heb dit zo afgebouwd zodat ik niet moet kolven overdag op het werk. Als je 1 voeding vervangt door flesvoeding is de volgende die je vervangt best diegene die er het verst van verwijderd is. Bijvoorbeeld, de eerste voeding in fles dan is de volgende best de avondvoedig. Zo kan je lichaal wennen en ook je baby. Telkens maar voeding voor voeding afbouwen. Bij mij duurde het soms een week of langer voor mijn borsten zich aanpasten. Dit kan heel erg verschillen bij iedereen.

4 jaar geleden

Ik had dit laatst gevonden maar ben er zelf nog niet aan begonnen. Per voeding zou het ongeveer 3-7 dagen wennen zijn voor je borsten en dan kun je de volgende gaan afbouwen.

4 jaar geleden

Reactie op Leentje126

Ik ben ook aan het afbouwen. Doe nu om 7:00 borst, 12:00 fles, 17:00 borst, ...
Zit je dan niet mega vol in de ochtend?? Want tussen 1700 en 0700 drinkt hij dus niet aan je borst??

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Zit je dan niet mega vol in de ochtend?? Want tussen 1700 en 0700 drinkt hi ...
Eerst wel, maar dat past zich vanzelf aan...

4 jaar geleden

Reactie op Leentje126

Eerst wel, maar dat past zich vanzelf aan...
Zo bijzonder dat ons lichaam zo werkt toch?! Ik ben nog niet aan het afbouwen maar denk er wel eens overna. Zit nu op vier voedingen per dag 0700uur, 11uur, 15uur en 19uur. Wil de eerste en laatste zo lang mogelijk blijven geven. Dus dan zou ik eerst die van 15uur moeten gaan afbouwen en dan die van 11uur?!

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties 😊

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Zo bijzonder dat ons lichaam zo werkt toch?! Ik ben nog niet aan het afbo ...
Doe ik ook! Ik geef al 1.5 maand alleen nog om 23u en 07u de borst. Heerlijk momentje samen. De rest flesvoeding. Sliep na 3 weken lekken eindelijk weer zonder voedingsbh en pads! Hij is nu bijna 7 maanden en dit hou ik graag nog evem vol zo. Nu kan je ook makkelijker bij het eten een wijntje doen, dam kan je om 11u weer de borst doen. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op OvG

Ik had dit laatst gevonden maar ben er zelf nog niet aan begonnen. Per voed ...
Bedankt voor het overzichtje dat ziet er handig uit 👍🏻

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Doe ik ook! Ik geef al 1.5 maand alleen nog om 23u en 07u de borst. Heerlij ...
Klinkt ideaal ja (ook dat wijntje soms haha). Het is dat ik dat kolven op werk een beetje zat begin te worden, maar verder vind ik het nog zulke fijne momenten!! Straks nog drie weken zomervakantie, wie weet ga ik daarna afbouwen..... Kan er nu nog geen "afscheid" van nemen geloof ik 😊

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Zo bijzonder dat ons lichaam zo werkt toch?! Ik ben nog niet aan het afbo ...
Ja dat is zeker bijzonder! Ja ik had dat idd wel gelezen dat die van 15u dan t beste er t eerste eraf kan. Misschien omdat je borsten dan goed vol zitten voor de avondvoeding? Maar precieze reden weet ik ff niet...

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Zo bijzonder dat ons lichaam zo werkt toch?! Ik ben nog niet aan het afbo ...
Ja ik zit ook op 4 voedingen met ongeveer dezelfde tijden en zou dan ook beginnen met die van 15u daarna die van 11u. Maar ik vind het nog lastig om echt te stoppen 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Leentje126

Ja dat is zeker bijzonder! Ja ik had dat idd wel gelezen dat die van 15u ...
Omdat je melkproductie in de namiddag het laagste is. In de ochtend is deze het hoogst. Dit blijft daarom de laatst overgebleven voeding.

4 jaar geleden

Ik ben sinds 3 weken aan het afbouwen, mijn dochter drinkt overdag 4x (rond 7:30, 11:00, 14:30 en 18:00). Ben begonnen met die van 18:00 te vervangen omdat ik daar ook het minst kolfde en dit een erg onhandige tijd was voor mij ivm werk. Daar heb ik ongeveer 1,5 week over gedaan en nu sinds een week vervang ik de voeding van 11u door een fles. Ik voed/kolf nu alleen nog 's middags, rond 21/22u en de nachtvoeding(en) plus de ochtend. Wil graag nog een tijdje de avond en ochtend voeding behouden :) ik merk toch, ondanks dat ik er wel aan toe ben om het af te bouwen (qua tijd/energie die het kost en combi met werk) dat ik er gevoelsmatig een beetje moeite mee heb en het jammer vind... Hebben jullie dit ook? Ik hoop ook dat mijn productie in de avond en ochtend wel op gang blijft.

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Ik ben sinds 3 weken aan het afbouwen, mijn dochter drinkt overdag 4x (rond ...
Ik had hetzelde, kon er geen afstand van nemen. Zo speciaal. Nu 2 weken op vakantie en vaak na het eten aan de wijn dus nu skip ik de 23uur voeding en geef ik alleen ochtend. Mijn borsten blijven braaf elke ochtend geven, maar de 23u voeding was er echt met 2 dagwn uit, had geen lekkende borsten. Betekent wrl dat de productie flink lager is. Ik wil ook graah wat voeding standby houden ofzo om eens te kunnen troosten etc. Ik ben er ook nog niet aan toe om ermee te stoppen maar ben wel heel blij dat ik mn vrijheid weer terug heb met die flesvoedingen. Ook is het veel beter voor de man-vrouw verhouding nu hij ook kan voeden. Nu pakt hij ook meer zn rol bij andere dingen omtrent de baby!

4 jaar geleden

Ik zit er ook een beetje mee te struggelen. Wil opzich niet perse stoppen met bv dus ben net begonnen met af te bouwen van 4 naar 3 voedingen per dag. Hij eet heel goed en drinkt ook minder/minder lang aan de borst inderdaad. We hebben sinds enkele dagen dit ritme geïntroduceerd (en wellicht ga ik de middelste voeding poederfles geven ipv bv indien de productie nu steeds minder wordt) -7.30 bv -8.30 fruit -9.00 slapen -11.30/12.00 boterham half en daarna bv (of kolf fles 210 cc) -Daarna slapen -Rond 15.00 tussendoortje:mais snackje, halve boterham en slokjes water of thee (weer boterham omdat anders het gat tussen de twee bv of flessen te groot is) -Kort slaapje -tussen 17.00 en 18.00 avond eten 100gr groente, 50gr aardappels en soms een beetje vlees of vis erbij -18.30 of 19.00 bv -evt bad en naar bed Dit doen we sinds 2 dagen... Dus nog afwachten hoe t gaat. We houden altijd nog ong 2 u wakkertijd aan. Over een paar weken is dat wellicht weer wat langer en wordt t voedingschema weer iets anders denk ik.