30 Reacties

4 jaar geleden

Misschien aan de laatste fles wat granen aan toevoegen? Zodat ie wat meer verzadigd is. Heerlijk vrolijk kereltje zie ik 馃グ

4 jaar geleden

Ik geef geen kv maar bv maar ook ik geef dit meestal nog 2 keer per nacht! Doorslapen is er nog niet bij voor ons!

4 jaar geleden

Ik geef s nachts ook nog eten! Hij drinkt zelfs nog 210 ml. Nadien valt hij in slaap. Je hoort het eten soms echt op zijn lege maag vallen. Mijn zoon wordt bijna 7 maanden. Ik heb het gevoel dat hij het nog nodig heeft. Ik gok dat het spontaan wel zal uitdoven.

4 jaar geleden

Ik geef de laatste fles voordt hy naar bed gaat met pap. Dus 180+6 en dan 1schepje rijstenbloem vanille 4maanden+ en 1schepje fijne granen 6maanden+.. die 4maande+ hoeft hy opzich niet meer maar hy vindt hem zoooo lekker dat ik het toch met 1flesje meegeeef馃き馃き nadat ik hem dit heb gegeven is die niet meer snachts wakker geworden

4 jaar geleden

Misschien om 11 uur nog een flesje van 90. Deed ik in begin ook, waardoor die daarna de nacht gewoon doorsliep

4 jaar geleden

Onze zoon is inmiddels bijna 7 maanden en wij zijn ongeveer 3,5 week af van de nachtvoeding. Wij hebben de laatste fles rond 1930 uur vervangen door nutrilon forte 2 (180 +6 ). Hierdoor slaapt hij heel de nacht door. Verder krijgt hij overdag de standaard 2 voeding. Vanaf volgende week gaan we het weer proberen met de standaard 2 voeding, ben benieuwd! :)

4 jaar geleden

Reactie op Inge1990

Ik geef geen kv maar bv maar ook ik geef dit meestal nog 2 keer per nacht! ...
Same here, 2 tot zelfs 3 keer is geen uitzondering... Maar bij bv kindjes is dat denk ik vaker zo dan bij fv kindjes wat ik hier zo lees :) Granen in de laatste fles lijkt me wel een goeie tip! Wie weet werkt het...

4 jaar geleden

Hier ook nog niet doorslapen, 5x 180/6 gaan er nog in en hapjes etc nog maar matig enthousiast ondanks dat we al 2,5 maand proberen. Flessen om 11, 15, 19, 23 en ergens tussen 3 en 4 in de nacht. En vaak nog een kleine fles om uur of half 8 s ochtends. Al van alles geprobeerd...

4 jaar geleden

Misschien om 23.00/23.30 uur nog wat geven zodat hij wellicht wel de nacht doorslaapt? Die fles doen we ook sinds een paar weken niet meer. Zijn die fles minder gaan geven en wat eerder. Verder lijkt het schema op die van ons 馃槉

4 jaar geleden

Ja ik zat ook al te denken aan pap. Onze zoon van net 6 maanden heeft nagenoeg hetzelfde schema als die van jou, maar dan zonder de boterham en dan met pap in de laatste fles rond 19u: 240 + 8 + 6 scheppen boekweit/haver pap van de Kleine Keuken.

4 jaar geleden

Het komt vanzelf. Dacht ook echt wanneer ga jij de nachtvoeding over slaan en sinds een week slaapt hij door馃挭馃徑 bijna 7 maanden nu. Geduld!

4 jaar geleden

Hier ook borstvoeding en wilt 's nachts ook 1, soms 2 x drinken. Ik las eens om telkens minder lang, of mindere hoeveelheid voeding te geven tot je zo afgebouwd hebt. Weet niet of het zou werken, maar is mss een tip.

4 jaar geleden

Ik heb toen ook geprobeerd om zijn laatste fles om 23.00 een pap fles te geven maar dat hielp ook niet, vervolgens kwam hij ook nog gewoon snachts. Is geen garantie dat ze door slapen snachts, en ik had zo iets zo lang hij komt dan zal hij vast wel honger hebben. Hoe meer hij ging eten over dag hoe beter hij sliep, en hij sliep ook ineens door toen het zo ongelooflijk benauwd was. Komt goed!

4 jaar geleden

Reactie op Shanadr

Hier ook borstvoeding en wilt 's nachts ook 1, soms 2 x drinken. Ik las ee ...
Ja het consultatie bureau gaf mij die tip ook, of minder in de fles of minder schepjes zodat je alleen nog maar water over houd. Ik was dat aan het proberen maar dat hoefde snel al niet meer

4 jaar geleden

Hier zoontje 7 maanden ook nog nachtvoeding.. heel vermoeiend inderdaad kijk echt uit naar paar uurtjes door kunnen slapen

4 jaar geleden

Hey! Wij volgen de schema's van snuggles and dreams. Een hele verandering sinds dan... Een echte aanrader om toch aan te kopen. Meer dan zijn geld waard hoor! Enkele tips.. 4 u tussen voedingen, wakkertijd van max 2u30. Niet slapen na 17u. Wakker max om 7u15. Ons schema nu. 6u45-7u wakker en fles 210 9u15 slapen max 1uur 10u15 wakker 11u groentepap. 12u30 slaap max 2uur 14u30 wakker 15u fruit 16u30 slaap max 30 min 18u30 granenpap en bedje Veel succes!!!

4 jaar geleden

Wij hebben de nachtlfes op een gegeven moment gewoon afgebouwd met 10 cc per keer.. werkte bij ons perfect.. totdat we een keer dachten (toen we nog op 70cc zaten) we gaan kijken wat er vannacht gebeurd.. En toen sliep hij ineens door! En wees gerust want het schijnt dat nachtvoedingen juist heel erg goed zijn voor de ontwikkeling van die kleintjes.. alleen voor de mama's en de papa's iets minder plezieriger 馃檲

4 jaar geleden

Wij geven Liam nu om 22:00 uur de laatste fles (ik geef borstvoeding maar dan geven we om 22:00 uur kv omdat dit wat zwaarder is). Sindsdien slaapt hij door tot 6 uur, half 7. Ik was ook kapot moe van die nachtvoeding toen ik 4 weken geleden weer begon met werken. Dus toen zijn we hem om 22:00 uur een fles gaan geven en toen was het meteen goed. Miss kan je die fles van 19:30 verschuiven naar 22:00 uur? Als hij om 18:00 uur ook al een hapje krijgt en daarvoor een fles zou hij dat miss kunnen redden? Zo doen we het iig ook bij Liam en qua slapen werkt dat echt 馃槂. Soms geef k hem na zijn groente hapje (voor het slapen gaan) een borst maar dan drinkt hij maar heel kort

4 jaar geleden

Ik volg de slaapgids van snuggles en dreams. Zij heeft het over geleidelijk afbouwen van het volume. Ik ben daar zelf nog niet aan begonnen. Geef nog steeds 2 nachtvoedingen aan de borst..

4 jaar geleden

Ik kan je geruststellen! Opeens gebeurt het zomaar. Hoe meer vast voedsel ze binnen krijgen hoe meer ze doorslapen. Ik geef om die reden ook geen fulltime bv meer. Overdag flessen, savonds een speltpapfles en om 23u de borst als dreamfeed terwijl die ligt te tukken aan mn borst en toen met 6.5 maand werd het snachts voeden opeens een uitzondering. We hebben de weken daarvoor ook niet meer gevoed voor 0300u. Om hem te helpen afbouwen gaf ik hem pas de borst na 3uur. Pas stoppen met de voeding van 23u als hij snachts niet meer komt. Succes!