12 Reacties

4 jaar geleden

Vervelend om te horen! Ik heb ook een borstontsteking gehad (kleine was toen een kleine 2 weken oud) maar ik heb niet hetzelfde probleem gehad. Ik zou even contact opnemen met de lactatiekundige van je cb🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Ik heb geen borstontsteking gehad, maar wat bij mij helpt is rozenbottelthee, rooibos thee en dan bedoel ik geen zakjes maar gewoon de kruiden in een theepot doen Cashewnoten avocado Ik hoop dat het je helpt

4 jaar geleden

Wat vervelend joh! Ik heb dat ook gehad, maar het hielp eerder om m'n zoontje extra aan te leggen dan om te kolven. Want de hoeveelheid gekolfde melk is toch vaak minder dan wat er gedronken wordt, al helemaal als je min of meer gespannen wordt doordat 't weinig is.. Althans dat is mijn ervaring. In elk geval de lactatiekundige vragen, het kan namelijk ook nog andere oorzaken hebben, die borstontsteking en de terugloop.. Bijvoorbeeld een tepelhoedje of te strakke tongriem..

4 jaar geleden

Ik heb volgende dingen gedaan en mijn melkproductie is terug ok: fenegriek supplement, venkelthee, en cluster kolven s ochtends en 's avonds na mijn dochter gedronken had. Wel na bespreking met lactatie deskundige. Op de fb pagina van la leche league kan je ook veel tips vinden. Succes!

4 jaar geleden

Hier 3 dubbele borstontstekingen achter elkaar gehad. 6 weken aan de antibiotica gezeten. De hel. Melk gestopt. Ik ben gaan powerkolven (uur lang kolven) en veel aanleggen. Heb ook fenegriek geslikt, elke ochtend en elke avond 2 pillen. Heel veel water drinken en goed eten helpt ook. Maar echt, aanleggen is t beste. Toen is t bij mij weer op gang gekomen! Succes 😘

4 jaar geleden

Reactie op kyraelgersma

Hier 3 dubbele borstontstekingen achter elkaar gehad. 6 weken aan de antibi ...
Hey een vraagje. Hoevaak heb je aangelegd om de 2 uur?

4 jaar geleden

Wat vervelend zeg, maar fijn dat je er weer bovenop bent! 😊 Heb zelf het idee dat mm productie weer omhoog gaat van fenegriek en haver! Bijv. Muesli met veel haver en havermelk, er schijnt ook een ben & Jerry's te zijn met oat smaak die helpt 🙈

4 jaar geleden

Reactie op ilayda_

Hey een vraagje. Hoevaak heb je aangelegd om de 2 uur?
Elk uur, 2/3 dagen daarna elke 2 uur en toen ik merkte dat het wat beter ging elke 3 uur. Intussen voed ik weer op verzoek omdat de productie goed gaat. Oh en altijd beiden borsten per voeding geven!

4 jaar geleden

Reactie op kyraelgersma

Elk uur, 2/3 dagen daarna elke 2 uur en toen ik merkte dat het wat beter gi ...
Dankjewel 😇

4 jaar geleden

Lastig! Al goeie tips gekregen van iedereen zie ik. Ik merk nu dat mijn productie ineens een dip heeft sinds ik weer voor t eerst menstrueer. Kolf ook wat extra maar wil eigenlijk niet veel vaker aanleggen omdat we een super fijn ritme te pakken hebben! Wat ik sinds enkele dagen doe als ik echt krap zit met de gekolfde melk, kunstvoeding geven en in die tijd even goed lang kolven. Maar dat is natuurlijk iets wat je moet willen (kunstvoeding). Mij geeft het iets meer rust omdat ik inderdaad gespannen werd van de afname vd productie.

4 jaar geleden

Borstvoedingsthee van Medela 👌🏻

4 jaar geleden

Reactie op Mrke

Lastig! Al goeie tips gekregen van iedereen zie ik. Ik merk nu dat mijn pro ...
Ik heb na een borstontsteking een Lactatiekundige laten komen, zij zei dat langer kolven niet zou helpen in het verhogen van de productie. Wel als je eventjes vaker kolft/ aanlegt zodat je vaak een toeschietreflex krijgt en zo ook de melkproductie verhoogd. Mijn melkproductie was na de flinke borstontsteking bijna niks meer (ca 20 ml) 2 dagen om de 2 uur kolven/ aanleggen, Weleda borstvoedingsthee en 2 keer daags "boezemvriendjes plus“ slikken hielp heel goed. Het heeft wel even geduurd maar ik kan nu weer 180 ml per keer kolven.