46 Reacties

4 jaar geleden

Ik vind het zo leuk dat wij tegelijk zijn uitgerekend! Hier vooral veel voorbereiding dmv ontspanning en meditatie. We bereiden ons voor met muziek en geuren die we ook tijdens de geboorte gaan gebruiken. Door daar nu al een positieve associatie mee op te doen, hopen we dat dat dan ook helpt met ontspanning. Succes met de laatste loodjes!

4 jaar geleden

Leuk! Ik eet ook dadels en drink frambozenblad thee. Verder elke dag m'n bekkenbodemspier oefeningen en om de twee dagen ademhalingsoefeningen voor de verschillende fases van de bevalling..

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Ik vind het zo leuk dat wij tegelijk zijn uitgerekend! Hier vooral veel voo ...
Jaa, leuk he! 😊 Ben echt heel benieuwd hoe en wanneer het allemaal gaat gebeuren! 😊 De ademhalingsoefeningen zijn ook een goede, ga mn hypnobirthing boek maar weer eens opnieuw lezen.. Heb laatst op youtube ook wat videos van Ina May Gaskin gevonden, een amerikaanse verloskundige die mij iig erg aanspreekt!

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Ik vind het zo leuk dat wij tegelijk zijn uitgerekend! Hier vooral veel voo ...
Welke geuren gaan jullie gebruiken trouwens? 😊 En jij ooo succes met de laatste loodjes!

4 jaar geleden

Wij hebben een cursus hypnobirthing gedaan en hebben rustgevende geluidsfragmenten gekregen. Hier luister ik elke dag een half uur naar, ben vooral veel met mijn mindset bezig omdat ik het soms heel spannend vind. Ik doe bekkenbodem oefeningen op een bal en ik doe ademhalingsoefeningen 😊

4 jaar geleden

Ik heb me nog totaal niet met de bevalling bezig gehouden. Een cursus volgen past niet zo bij me. Ik vind iets al snel te zweverig.. Maar als ik jullie verhalen zo lees, begin ik me toch wel een beetje zorgen te maken. 😬 Zal je gebeuren dat je daar half stuk ligt te gaan en de verpleging roept: We hebben er een die totaal niet weet wat ze moet doen. 🤭

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Ik heb me nog totaal niet met de bevalling bezig gehouden. Een cursus volge ...
😱 nee toch zeker!! Niets voorbereid?? Wil je niet afschrikken maar grote kans dat ze je dan tijdens de bevalling naar huis sturen.......

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Ik heb me nog totaal niet met de bevalling bezig gehouden. Een cursus volge ...
😅😙

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Ik heb me nog totaal niet met de bevalling bezig gehouden. Een cursus volge ...
Zo stond ik er ook heel lang in hoor 😊 ik wilde geen cursus doen en alles op me af laten komen. Totdat het me met 30 weken ineens aanvloog en ik heel nerveus werd 😝. Ik ben me toen in hypnobirthing gaan verdiepen en vond dat wel bij mij passen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt en geloof me (dit heb ik tijdens de cursus geleerd 😌) je lichaam weet precies wat het moet doen. Zolang je maar rustig blijft en niet in paniek of stress raakt

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia2019

😱 nee toch zeker!! Niets voorbereid?? Wil je niet afschrikken maar grote k ...
Ehh.. Zo erg? Ik ben wel medisch, misschien verlicht dat? 🤭 Ik heb tot nu toe steeds zoiets gehad van... Als ik me er niet in verdiep, kan ik ook geen angst ontwikkelen. 🤭 Tijdje ook niet onder behandeling van een verloskundige geweest, omdat ik volledig in het ziekenhuis liep. Nu is het 50/50, en zie ik volgende week mn verloskundige weer. Dat lijntje voelt toch korter om het over de bevalling te hebben. Vanavond ga ik wel naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Ik vind het zo leuk dat wij tegelijk zijn uitgerekend! Hier vooral veel voo ...
Wanneer ben je uitgerekend? 😃. Leuk dat jullie ook een hypnobirthing cursus hebben gedaan. Ik heb een heel mooi filmpje gezien van een dame die met deze manier is bevallen en zij had tijdens de bevalling een lekkere geur op een doekje gedaan waar ze steeds aan rook tijdens de weeën. Vond k wel een goed idee

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia2019

😱 nee toch zeker!! Niets voorbereid?? Wil je niet afschrikken maar grote k ...
Natuurlijk gaan ze je niet naar huis sturen tijdens je bevalling... Dat mag niet eens! Ik heb ook geen cursus gedaan, net zoals vele andere vrouwen. Ik laat het allemaal op me af komen. Je wordt er sowieso doorheen geloodst door de verloskundige en eventueel kraamverzorgende die aanwezig is. Ademhalingsoefeningen kan je op YouTube vinden. Ga nou alsjeblieft geen paniek zaaien. Iedereen doet het op haar eigen manier.

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia2019

😱 nee toch zeker!! Niets voorbereid?? Wil je niet afschrikken maar grote k ...
Haha ja hoor tijdens de bevalling iemand naar huis sturen. Ook ik heb geen cursussen gedaan. Je moet geloven in het oerinstinkt van de vrouw. Vroeger waren er ook geen cursussen of info avonden. En kijk eens hoevaak de vrouwen dan bevallen zijn van meer dan 1 of 2 kinderen... Elke vrouw kan gewoon bevallen medisch of niet medisch. Via keizersnede of wat dan ook geloof in je eigen oerinstinkt. Ik wil ook geen cursussen omdat ik ook het gevoel heb dat ik me dan meer zorgen ga maken over de bevalling. Dus ik ga er lekker nuchter in en zie hoe het gaat lopen. Meer als je stinkende best kan je niet doen.

4 jaar geleden

Dames ik was sarcastisch. (zucht, lees je helaas niet af uit de berichten 🤣) Maarreh ik wilde alleen maar aangeven dat je het ook zonder cursus of whatever gewoon gaat kunnen. Al volg je 20 puf cursussen of hypnobirthing lessen, het loopt toch allemaal anders als hoe je het in je hoofd hebt zitten. Laat alles over je heen komen en maak jezelf niet te druk. Komt echt goed! En zo niet, ja helaas dan loopt het minder maar ook dan moet je het maar over je heen laten komen. Kind moet er hoe dan ook gewoon uit! Dus, inderdaad, ieder op haar eigen manier 👍🏼 succes dames! 😬 en ik zal niet meer zo reageren haha

4 jaar geleden

Haha ja hoor tijdens de bevalling iemand naar huis sturen. Ook ik heb geen ...
Dat dus 👍🏼

4 jaar geleden

Mag je vrouwenmantelthee drinken? Las op de verpakking dat het niet voor zwangere vrouwen bestemd is🤷🏽‍♀️🤷🏽‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op zahra

Mag je vrouwenmantelthee drinken? Las op de verpakking dat het niet voor zw ...
Nog niet als je nog niet uitgerekend bent, gezien het je baarmoeder stimuleert en weeën op kan wekken!

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Wanneer ben je uitgerekend? 😃. Leuk dat jullie ook een hypnobirthing cursu ...
2 december, dus niet zo heel lang meer 🥰 Wij hebben nu dus ook al geuren die we heel prettig vinden en dan willen gebruiken. Heb er enorm veel zin in!

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Nog niet als je nog niet uitgerekend bent, gezien het je baarmoeder stimule ...
Tnx!!

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

2 december, dus niet zo heel lang meer 🥰 Wij hebben nu dus ook al geuren ...
Spannend! 😃. Ja dat is indd ook een goed idee, misschien moeten wij dat nu ook vast gaan doen. Ik ben nu net met verlof en ik vind het wel fijn dat ik nu alle tijd heb om me voor te bereiden met de oefeningen enzo 😊. Daardoor voel ik me wel een stukje relaxter voor de bevalling