17 Reacties

3 jaar geleden

Mijn meisje doet ook alleen op en ik heb ook geen idee hoe eraf te leren

3 jaar geleden

Wij oefenen steeds met 't naar beneden gaan, door er woorden aan 't geven en soms wat bij te sturen. Nu zover dat hij zich omdraait net voor de trap en zich dan dus naar beneden laat glijden, althans zo ziet 't er haast uit, dus we blijven heel dicht in zn buurt. Maar aldoende leert hij t wel.

3 jaar geleden

Wat sowieso helpt is achterstevoren. Dus boven aan de trap omdraaien. Daarna starten met 1 voet een tree lager zetten.

3 jaar geleden

Bankie op de kont gaat prima hier

3 jaar geleden

Reactie op Simoneflikflak

Wat sowieso helpt is achterstevoren. Dus boven aan de trap omdraaien. Daarn ...
Dan kruipt die van mij net weer zo hard omhoog 🤣 en als ik hem dan roep om naar beneden te gaan word het spelletje nog leuker 🙈

3 jaar geleden

Omdraaien en achterste voren weer naar beneden. Als ze dan vallen glijden ze op hun buik naar beneden en komen de voetjes als eerste op de grond, niet het hoofdje. Dit kan wel sneller gebeuren als je ze 'normaal' van een trap laat aflopen😉

3 jaar geleden

2 handjes vasthouden en samen tredes nemen. Onze dochter was er heel snel mee weg. Nu heeft ze nog 1 handje nodig.

3 jaar geleden

Hier ook achterstevoren omlaag. In het begin meehelpen met de benen een voor een omlaag. Nu gaan wij voorop ter begeleiding maar hij doet het zelf. Een enkele keer nog een a 2 tredes omlaag glijden maar lost hij zelf op

3 jaar geleden

Meestal kruipt/glijd hij mee naar beneden... helaas wil hij de laatste paar dagen getild worden, dan stapt die zo in onze armen zonder te kijken 🙈

3 jaar geleden

Mijn dochtertje gaat nu op d'r billen tree voor tree naar beneden terwijl ik r nog een beetje vasthou hier komt ook een 2e aan dus ben blij dat ze nu zo naar beneden gaat

2 jaar geleden

Reactie op Mamaa1990

Meestal kruipt/glijd hij mee naar beneden... helaas wil hij de laatste paar ...
Heel herkenbaar.. Onze zoon kon 't intussen aardig, tot hij begon met los lopen. Liefst wil hij nu naar boven en beneden getild worden. Maar als k 'm 'n knuffel geef ipv op te tillen als hij zn armpjes uitstrekt(zo'n 3 keer) , doet hij toch weer 'n stukje zelf.

2 jaar geleden

Hier ons meisje sinds gisteren de trap naar beneden. Op de knietjes achterwaarts. Met 7 maanden klom ze de trap al op ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Mamaa1990

Dan kruipt die van mij net weer zo hard omhoog 🤣 en als ik hem dan roep o ...
Haha, heel herkenbaar! Hier precies het zelfde.

2 jaar geleden

Wij hebben hem geleerd om achteruit de trap af te komen zeg maar. We hielpen hem door zijn voeten goed te zetten, na 1 keer had hij het al door en kan nu zelf naar beneden

2 jaar geleden

Ons zoontje doet het een paar tredes, vindt het dan leuker om weer naar boven te gaan 🙈😅 hebben jullie dit ook (gehad)?

2 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Ons zoontje doet het een paar tredes, vindt het dan leuker om weer naar bov ...
Jep, soms wint het speelse gedrag het van de serieuze oefenmomenten ;) Inmiddels kan onze zoon al heel goed de trap af klimmen. Alleen soms bedenkt hij zich iets anders en dat gaat het anders dan hoe mama het wil, maar hij weet heel goed wat wel/niet mag op de trap ;)

één jaar geleden

Bij mij hielp een handje geven en dan de treden tellen😊