3 Reacties

3 jaar geleden

Mijn vriend is Nederlands dus hij spreekt Nederlands met onze dochter. Ik ben Vietnamees maar opgegroeid in Nederland. Voor mij is mijn moedertaal Nederlands maar ik spreek zo veel mogelijk Vietnamees tegen onze dochter. Hopelijk leert ze op die manier beide talen te spreken. Ik merk aan haar dat ze beide talen lijkt te begrijpen. Advies heb ik niet want ik heb geen idee wat het beste is en werkt voor een kindje. Maar uit ervaring weet ik dat de ouders van mijn nichtje alleen Vietnamees tegen haar spraken. Eenmaal op de peuterspeelzaal had ze in haar broek geplast omdat ze niet in het Nederlands kon aangeven dat ze naar de wc moest, oopsie. Is allemaal goed gekomen. Ze spreekt nu perfect Nederlands. In ieder geval heel leuk dat je kindje straks meerdere talen kan spreken. Succes!

3 jaar geleden

Hi, Our little family is based on french(from the Mummy) dutch (from the Daddy) and Papa Mama speaking english together. Our little ones (17months old and 4 months old), we are talking to them In french and dutch. At this age so young they learn so quickly how to switch and they understand so quickly. Only if we are in a dutch environment then as french mother i speak dutch towards him so easier for him and everyone around us. What about you guys?

3 jaar geleden

Hier is ook tweetalig opvoeding. mijn zoontje is bijna 17 maanden. Ik praat met mijn kind vanaf geboorte mijn moeder taal. Ik heb geen advies gekregen dat ik moet met hem nederlands praten. Ik heb miss iets andere situatie, want mijn man praat nederlands met hem.