5 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb inmiddels al een derde kindje, hij is nu 4 weken. Tussen de oudste en de middelste zit 3,5 jaar en tussen de middelste en jongste zit 1,5 jaar. Ik kan niet zeggen wat het fijnste leeftijdsverschil is alles heeft zijn voordelen en nadelen. Groter leeftijdsverschil de oudste is al wat zelfstandiger dat is best fijn maar de vrijheid die je daarmee hebt verkregen moet je weer inleveren dat vond ik persoonlijk zwaar. Klein leeftijdsverschil je zit er nog midden in de luier fase en dan kan er nog een wel bij maar is ook weer zwaar door dubbele last. Het is maar net wat je fijner vindt/lijkt.

2 jaar geleden

Ik twijfelde ook heel erg voor een tweede, weer alles opnieuw was mijn gedachte. Ben nu zelf zwanger 19 weekjes en mijn zoon is ook 1.5jaar. Vind het zelf een mooi leeftijdsverschil, kan de oudste en jongste veel met elkaar spelen en met elkaar optrekken. Ik twijfelde ook door hoe het nu in maatschappij gaat, ben daar wel bang voor.

2 jaar geleden

Reactie op Sanda

Ik twijfelde ook heel erg voor een tweede, weer alles opnieuw was mijn geda ...
Oh wat leuk, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ja klopt, heb nu een makkelijke dochter , wil er niet vanuit gaan dat de volgende ook zo is haha maar dat is soms lastig.

2 jaar geleden

Oh gefeliciteerd nog! Ja klopt heeft idd allebei voordelen daarom is de keuze moeilijker😅

2 jaar geleden

Vooral doen wat goed voelt voor jezelf! Er is geen ideaal leeftijdsverschil denk ik, aan alles zit voor- en nadelen. Wij vonden het rond de 1e verjaardag van onze zoon leuk om weer te gaan proberen met de hoop een 2e kindje te krijgen als hij 2 jaar zou zijn ongeveer. Ik was direct zwanger en het wordt ook nog een tweeling! Onze zoon is 1 jaar en 9 maandag als de twee komen... We zijn super gelukkig hiermee, het zal ook weleens even druk worden! Zo zie je maar dat het niet allemaal te plannen valt en dat maakt het ook weer zo bijzonder!