8 Reacties

2 jaar geleden

Heel toevallig vandaag nog aan het consultatiebureau gevraagd, omdat onze zoon niet snapt wat hij met een deken moet. Kreeg niet veel advies terug, behalve dat ik het nog eens in de zomer kon proberen omdat het dan wat minder koud is als de deken aan de kant gegooid wordt.

2 jaar geleden

Wij gebruiken nu slaapzak en al een dekentje, hij gaat ook zijn hele bed nog door. Vind het ook lastig, maar wij hebben nu besloten hem voorlopig nog in ledikant te houden met slaapzak.

2 jaar geleden

Onze dochter eerst in een dunne slaapzak onder de deken. Eerst tijdens het middagdutje en erna ook 's nachts. Erna paar keer 's middags zonder slaapzak toen dat goed ging ook 's nachts.

2 jaar geleden

Wat is de reden dat je over wilt gaan naar een deken? Je kunt wachten tot het iets warmer is. Onze dochter wilde eerst niet onder een deken. Toen heeft ze een poosje met een slaapzak op een deken gelegen. Het boekje: 'nog even achter mijn oortjes kriebelen' van Jörg Mühle heeft ook geholpen. Ze heeft bij ons een paar keer 's ochtends in bed gelegen en samen met papa en mama onder de deken. En gezegd dat de slaapzak te klein is maar dat we geen nieuwe gaan kopen. Op een gegeven moment was ze er aan toe.

2 jaar geleden

Wij hebben hier ook een dun dekentje gedaan. In het begin nog het hele bed door , maar nu trekt hij het deken al een beetje over zich heen. Hij slaapt wel nog steeds in zijn slaapzak overigens.

2 jaar geleden

Onze dochter krijgt een dekentje over haar slaapzak heen. Meer een lakentje of hydrofiele doek en ook meer voor het idee omdat ze het graag wil. Over een tijdje krijgt ze een dunnere slaapzak met warmere deken als ze er aan toe is.

2 jaar geleden

Mijn oudste ging juist met een lakentje met een dekentje erover in d'r slaapzak heel d'r bedje door. Ik heb mijn dochter tegen alle adviezen in onder een dekbedovertrek met een opmaat gemaakte wollen deken gelegd met 11 maanden sindsdien ligt ze s ochtends netjes onder d'r overtrek😊 met 14 maanden onder een dekbedje en d'r slaapzak uit vanaf anderhalf in een groot bed omdat we een 2e kindje verwachtten. Ze is nu 2 jaar en 2 maanden en ze slaapt super goed ondertussen slaapt ze ook op een peuter kussen gaat prima hier.

2 jaar geleden

Wij zijn zo overgegaan van slaapzak naar dekbed. Geen problemen mee gehad! Ging gelijk goed en blijft liggen waar hij ligt.