71 Reacties

4 jaar geleden

Laten wennen. Wakker in bed leggen.. er bij blijven staan.. aaien over haar wang..

4 jaar geleden

Heb je bepaalde bed rituelen? Een lampje, liedje,..Ik leg mijn zoontje er ook wakker in maar hij heeft wel enorm veel aan zijn tutje. Verder lijkt me een vast ritme ook goed (steeds op hetzelfde uur,...). Misschien dat je deze dingen wel al doet? Verder heb ik ook niet direct een idee...

4 jaar geleden

Onze zoon is nu 17 weken en ligt sinds een maand in zijn eigen bed. We hebben dit langzaam opgebouwd; eerst overdag in dat bedje laten slapen en uiteindelijk ook snachts. We moeten overdag vaak nog wel 1 of twee keer terug om hem nog even in te stoppen, maar uiteindelijk gaat hij goed slapen. Hou vol; het is even doorzetten maar uiteindelijk lukt het! Succes :)

4 jaar geleden

Wanneer ze heel moe word in bedje leggen en er naast zitten. Die van mij is nu 18 weken en heeft ook heeeeeeel veeeeeel moeite om zelf in slaap te komen. Nog steeds moet ik in de kamer zijn voor ze diep in slaap valt, vooral veel geduld het gaat met hele kleine baby stapjes.

4 jaar geleden

Ik leg haar wakker in bed. Over haar voorhoofd aaien van achteren naar voren totdat ze in slaap valt.

4 jaar geleden

Reactie op Joukster6

Laten wennen. Wakker in bed leggen.. er bij blijven staan.. aaien over haar ...
Heb ik gedaan helaas was het alleen maar huilen

4 jaar geleden

Geen enkele speen?? Alle speensoorten al geprobeerd? Ik had dat namelijk ook met mijn dochtertje en de bibs spenen, dental spenen, mam spenen en heb uiteindelijk de natural van difrax nu.. En inderdaad, wat hierboven/onder beschreven staat ; laten wennen, wakker in bed leggen. Of wat ik in eerste instantie heb gedaan is wel gewoon bij je houden op de arm, niet wiegen maar dan tot de oogjes wat dicht vallen en dan in bedje leggen. Dat was wat voor mij hielp bij mijn dochtertje als eerste stap zeg maar. En heeeeel veel geduld 🙃. Veel succes! ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Nina 2

Heb je bepaalde bed rituelen? Een lampje, liedje,..Ik leg mijn zoontje er o ...
Bedankt voor je reactie ik heb al rituelen maar helaas alleen slapen tot heden geen succes

4 jaar geleden

Ik volg op instagram snugglesanddreams. Ze is slaapcoach en geeft super veel tips op haar instagram pagina. Hier trouwens ook nog een kindje 14 weken dat nog niet vanzelf inslaap valt. Blijkbaar beginnen ze dat te leren of kan je dat aanleren vanaf 4 maanden. Heel veel succes.

4 jaar geleden

Misschien werkt het als je dr inbakert

4 jaar geleden

Reactie op NikkiHuitink

Geen enkele speen?? Alle speensoorten al geprobeerd? Ik had dat namelijk oo ...
Bedankt voor je reactie ik heb elke merk speen gebruikt ze wilt absoluut niet ik zal je advies uitproberen

4 jaar geleden

Hier juist hetzelfde liedje ... Tot paar weken geleden we zelf op het einde van ons krachten waren en besloten om verandering te brengen. We hebben de slaapgids van snuggles and dreams gekocht en sindsdien een voorbeeldige slaper, alleen en zelfstandig zonder tutje in haar eigen bedje. Een veel blijer en uitgerust kind. Een echte aanrader.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 18 weken en valt sinds kort zelf in slaap. Heeft ons veel tijd en geduld gekost. Hij ligt ingebakerd en ik moet nu nog regelmatig terug voor zijn speen. Hij heeft een knuffel tegen zijn gezichtje aan liggen en daar duikt hij in. Hij heeft ongeveer 15 tot 20 minuten nodig om in slaap te vallen en soms als hij zo moe is of in paniek dan pak ik hem bij me, troost hem door te wiegen en voordat hij in slaap valt leg ik hem wakker terug. Succes 😊

4 jaar geleden

Herkenbaar, vol proberen te houden.. naar 2,5 - 3 weken hebben wij rust met na bed brengen. Elke dag op het zelfde moment, samen de rolluik of het gordijn dicht, muziekje, zeggen dat ze even gaat slapen al is het maar even, zeggen dat je terug komt, waarom ze moet slapen, enzovoort.. Tips; -Bedje opwarmen kruik, slaapt behaaglijker - op haar hoofdje bij de fontanel beginnen en richting/over de neus met een vinger (blijven herhalen) - rustig praten, zingen - proberen zelf in en uit te adem op een rustige manier, in en uit, voor rust voor je zelf te creëren en de baby. - een knuffeltje voor erbij te leggen - eerste keer 10 minuten - tweede keer 5 minuten - derde keer 10 min, uit bedje halen en troosten, wiegen... En herhaal indien nodig.. Het is een hele uitdaging... dit is hoe wij het ongeveer hebben geprobeerd. Dochtertje is inmiddels 20 weken

4 jaar geleden

Reactie op ilayda_

Bedankt voor je reactie ik heb elke merk speen gebruikt ze wilt absoluut ni ...
Och dat is wel wat vervelend inderdaad. Nou ik hoop dat je snel de toptip hier tussen krijgt! Nogmaals veel succes ☺️.

4 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde en hebben met 3 maanden de Regelmaat brengt rust methode van Ria Blom geïntroduceerd (boekje is € 4). Werkt super!! Eerste twee dagen zijn even moeilijk, maar daarna een verademing. Ook een slaapzakje van puckababy gekocht, voor de zwaaiende armpjes. Nu is hij 4 maanden en overdag telkens max 2 uur wakker en gaat dan lekker zijn slaapje doen.

4 jaar geleden

Reactie op Katrien93

Ik volg op instagram snugglesanddreams. Ze is slaapcoach en geeft super vee ...
Klopt! Daar heb ik ook al goede dingen over gehoord 👍

4 jaar geleden

Reactie op ilayda_

Bedankt voor je reactie ik heb al rituelen maar helaas alleen slapen tot he ...
Ik heb precies hetzelfde met mijn zoontje. Slaapt wel bij mij. Of moet hem.in slaap wiegen. Alleen slapen vanuit zichzelf komt weinig tot nooit voor. En hij word ook snel wakker 😑

4 jaar geleden

Hi, wat belangrijk is om goed op te letten op de slaapsignalen (staren, wrijven aan de oogjes, gapen, niet meer zo scherp). Zodra ik dit zie breng ik haar naar eigen bed, baker haar in en doe de my hummy aan met stofzuigergeluid. Blijven aaien over de wang en strelen, speen valt er meerder keren uit maar dat wordt minder. En wat belangrijk is is een ritme aanleren met volgorde zodat ze rust en regelmaat leren. Bijv. Wakker worden, voeden, spelen en weer slapen. Wat ik heb geleerd is echt niet wiegen in je handen, alleen als ze ontroostbaar zijn met huilen. Hopelijk heb je hier wat aan, succes!!

4 jaar geleden

Hierbij een aantal dingen hoe wij te werk gaan. Wellicht heb je er iets aan. Wij proberen goed op slaapsignalen te letten: gapen, in de oogjes wrijven, voor zich uit staren, samengeknepen knuistjes. Bij de eerste signalen gaat hij naar bed. Daarnaast letten we goed op de tijd: ons zoontje van 18 weken is maximaal 1,5 uur op, daarna gaat hij weer naar bed. Op die manier valt hij, na ons bedritueeltje, redelijk goed zelf in slaap, soms met een klein beetje hulp van een pink om op te sabbelen. In de loop van de middag gaat het overigens wel steeds minder doordat hij spanning opbouwt van alle ervaringen van de dag. Aan het eind van de dag moet ik hem vaak wel op de arm wiegen met een liedje, maar ik leg hem dan weer in bed voor hij daadwerkelijk in slaap valt. De belangrijkste lijn hierin is: moe (maar niet te moe), maar wakker in bed leggen. Overigens merken we dat door zijn ontwikkeling om de zoveel weken dingen veranderen en het dus weer wat anders wordt of werkt. Als je googlet op slaaptips voor baby's vind je ook wat folders van ziekenhuizen met handige richtlijnen voor slapen. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Heel veel suuces! 💪🏻