71 Reacties

4 jaar geleden

Ik leg onze zoon in een swaddle doek. Dit werkt voor hem super. Wrijf zachtjes over zijn voorhoofdje en in het begin moest hij de speen ook niet maar met de tijd bleef hij toch zitten en valt hij daar ook mee in slaap. Mijn zoontje is nu 13 weken. Gewoon blijven proberen oefening baart kunst en het is voor die kleintjes ook gewenning als ze het in het begin niet gewend zijn moeten ze hier toch eerst aan wennen.

4 jaar geleden

Reactie op 34lin

Herkenbaar, vol proberen te houden.. naar 2,5 - 3 weken hebben wij rust me ...
Zelf rustig in en uit ademen doet me denken aan het feit dat mijn zoontje zijn ogen sluit wanneer ik het voordoe 😂👌

4 jaar geleden

Nou de wakkertijd helpt mij. Voor 16-24 weken is dat 2 a 2,5 uur. Dus als je dochter zo lang wakker is, zou ze in principe wel moe zijn. Dan leg je haar in bed en blijf je erbij, hand op buik, aai over bol. Het is niet altijd zo natuurlijk, maar helpt mij wel en meestal klopt het wel.

4 jaar geleden

Nou de wakkertijd helpt mij. Voor 16-24 weken is dat 2 a 2,5 uur. Dus als j ...
Hey, Ik lees juist dat de wakkertijden gwn nog steeds 1,5uur zijn..Mijn zoontje is 17 weken

4 jaar geleden

Reactie op Oem Daawoed

Hey, Ik lees juist dat de wakkertijden gwn nog steeds 1,5uur zijn..Mijn zo ...
Oh ja misschien zeggen ze niet overal precies hetzelfde? Nou ja 1,5 a 2,5 uur dan 😉

4 jaar geleden

Oh ja misschien zeggen ze niet overal precies hetzelfde? Nou ja 1,5 a 2,5 u ...
Jaa dat merk ik wel indd zijn ook maar gemiddelden..

4 jaar geleden

Het boek 'baby in een droomritme' heeft ons veel geleerd!

4 jaar geleden

En de wakkertijd is op die leeftijd volgens mij max 1,5 uur! Ook al zijn er dan geen slaap signaleren, toch naar bed..

4 jaar geleden

Mijn zoon van 17 weken valt ook niet zelf in slaap. Heb boek zoals baby in een droomritme gelezen. Hij heeft een wakker tijd van 1,5 uur, kan bijna klok op zetten. Dan slaapt hij op de arm, in de doek of in de wagen. Alle 3 met beweging/wiegen. Ik heb het geprobeerd overdag in eigen bed maar helaas vind ik het nog te zielig om door te pakken. Hij huilt enorm dan en ondanks elke paar minuten heen, geruststellen etc duurt het lang en daarna weer snel wakker. De nachten slaapt hij gelukkig van 19 uur tot 7 uur bij mij en dan blijf ik even bij hem liggen tot hij slaapt zonder wiegen dus hij kan het wel. Soms baal ik dat ik hem het slapen op eigen bed nog niet aangeleerd heb maar komt vast vanzelf, hoop ik haha. Dus geen adviezen... ik lees mee met de adviezen van de anderen

4 jaar geleden

Probeer een ritueel te creëren wat je elke dag herhaalt. Ons ritueel is hetvolgende: rond 19u laatste fles. Daarna badje of handwasje, zuivere luier en pyjama aan. Nog even spelen tot 20u. Dan leg ik ze in bed (de kamer is alvast donker) en doe ik altijd exact hetzelfde. Neerleggen, instoppen, hetzelfde muziekje van de babyfoon aan, knuffeldoekje in haar linkerarm, een aaitje over haar wangen en een kusje op haar voorhoofd. Op die manier 'weet' ze dat het slaaptijd is. Dit vraagt uiteraard wel veel oefening en tijd om zoiets op eigen maat en wens te creëren. Maar als je haar die gewoontes leert in combinatie met het 'voorlopig' slapen op de borst en/of wiegen, ga je dat zo misschien kunnen afbouwen?! Want ja dit is nu ook een 'gewoonte'... En iets aanleren is nu eenmaal makkelijker als iets 'afleren'... Op moeilijke dagen en bij dutjes overdag heb ik nog een extra tip die ik zelf gebruik.. De app 'white noise' installeren op je telefoon. Dan kan je verschillende herkenbare en vertrouwde geluidjes afspelen, je telefoon een kwartiertje ofzo bij je baby laten liggen en meestal zijn ze dan helemaal tot rust gekomen of in slaap gevallen. Het geluidje wat bij mijn dochter goed werkt is het 'doppler' geluid.. Maar dit is bij iedere baby anders. Hopelijk heb je wat aan mijn tips.. Heb ze zelf ook gekregen een tijdje geleden en ze werken voor ons enorm goed! Heeeeeel veel succes ❤️

4 jaar geleden

Goedemorgen iedereen, mijn zoontje krijgt 4 flessen van 210/7 en in de laatste fles 1 schepje rijstebloem. Slapen overdag gaat helaas erg slecht. Nu geef ik zijn laatste fles meestal om 19.00 maar ik merk dat hij meestal rond 17.30/18.00 moe wordt. Maar als ik hem dan laat slapen dan slaapt hij moeilijk in na zijn laatste fles. Ik probeer hem weleens wakker te houden maar dan is het drama vanaf half 6 tot 7. Meestal is zijn laatste hazenslaapje overdag van 13.30 tot 14.30 meestal. Iemand tips??

4 jaar geleden

Snachts slaapt hij trouwens wel goed. Meestal van 20.00/20.30 tot 07:30.

4 jaar geleden

Wij hebben ook geen speen. Bij ons heeft een vast ritme met routine voor het slapen (iedere dag dezelfde slaaptijden) en pick up put down methode heel erg geholpen! Je wiegt je baby dan niet, maar pakt hem wel op als hij huilt en houdt hem dan lekker bij je. Als hij dan weer rustig is en bijna in slaap valt, leg je hem neer. Aan het begin was het wel even geduld hebben en moesten we hem er vaak uithalen en weer terugleggen maar werd al snel beter! Nu leggen we hem neer en gaat hij meestal nog 10 minuten kletsen/jengelen en dan lekker slapen (er zijn natuurlijk wel uitzonderingen). Er is in ieder geval veel meer rust hier in huis en een blije baby die veel meer slaapt!

4 jaar geleden

Reactie op Emma101

Goedemorgen iedereen, mijn zoontje krijgt 4 flessen van 210/7 en in de laat ...
Hello, hoe oud is je kindje ?!

4 jaar geleden

Reactie op Fido

Hello, hoe oud is je kindje ?!
Hij is vandaag 17 weken.

4 jaar geleden

Hai, wat wij altijd doen is onze kleine klaar wakker in bed leggen, lichten uit en bij ons valt ie dan zo in slaap. Als dat soms niet helpt, leggen we hem op zijn zij met handdoeken opgerold bij zijn buik en rug zodat hij niet kan draaien. Hopelijk heb je hier iets aan! Groetjes!

4 jaar geleden

Hey! Hier net hetzelfde, ik wieg mijn zoontje (17w) ook in slaap! Maar nu wil ik hem ook leren om zelfstandig in slaap te vallen. Vandaag al eens geprobeert en overdag ging het toch al goed! Ik ververs zijn luier, dan naar donkere kamer waar hij slaapt, daar nog even wiegen en terwijl een liedje zingen tot hij moe is maar wel nog wakker, hem zo in bed gelegd met tutje en knuffeldoekje en hij viel zo zelf in slaap. Deze avond had hij het wel moeilijker.. Maar we blijven dit aanhouden ('s avonds wel uitgebreider ritueel voor bed) en ik denk dat hij het binnenkort wel gewoon zal worden..

4 jaar geleden

Ons zoontje van 18 weken hebben we een avond slaapritme kunnen aanleren : pamper verversen, pyama aan, slaapzak aan, borstvoeding geven, in bedje. Hij slaapt dan van 20h30 tot 23h, nog 1 voeding, en dan slaapt hij tot 7, dan nog een voeding, en slaapt hij tot 9h30. 's nachts slaapt hij dus voldoende, maar overdag lukt het ons niet om hem in zijn bedje te laten slapen. Het enige waar hij wil slapen is in onze armen, of na een 3tal km in de buggy. Als we hem in zijn bedje leggen, dan begint hij te wenen, komen we aan zijn bedje, begint hij te lachen. Hij toont echter amper vermoeidheidsignalen overdag, maar als hij aan de borst begint te drinken, dan valt hij nadien steeds in slaap, maar als we hem terug in zijn bedje leggen, weent hij direct. Gelukkig slaapt hij s nachts goed door, maar overdag heb ik al vele uren in de zetel gezeten met ons kleintje op mij. Dus ik lees hier ook mee voor mogelijke tips :)

4 jaar geleden

Ik vind het erg lastig om hem s avonds zelf in slaap te laten vallen. Overdag gaat het super goed maar met de avond slaap is het echt lastig. Hij krijgt om 18:30 uur de laatste fles. Om 19:00 uur naar boven schone luier en pyjama aan en bakeren we hem in. Dan knuffelen we en aaien we over zijn hoofd. Speentje in en dan op bed. Maar het duurt wel zeker 1,5 uur terwijl al ik hem wieg hij binnen 20 minuten slaapt en dan nog wel een keertje wakker wordt omdat hij zijn speen verliest. Nu proberen we dit nog maar sinds vrijdag en dus volhouden. Maar jeetje wat lastig hij huilt niet maar ligt constant geluid te maken en zijn speen spuugt hij dan ook steeds uit....

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

Ik vind het erg lastig om hem s avonds zelf in slaap te laten vallen. Overd ...
Hahahah hier precies zo. Alleen maar gebrabbel dan en als de speen der weer in zit dan ‘plopt’ ze m weer uit. Wat ik nu doe is dat ik haar in m’n armen neem en dan op de stoel in slaapkamer ga zitten, niet praten maar gewoon lekker knuffelen. Wanneer dan der oogjes dicht beginnen te vallen of dicht zijn leg ik der op der bedje terug . Soms moet dit even twee of drie keer haha maar uiteindelijk 💤 ! Werkt voor ons goed.. misschien dat je der wat aan hebt 😊.