71 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op NikkiHuitink

Hahahah hier precies zo. Alleen maar gebrabbel dan en als de speen der weer ...
Hahah oh gelukkig ben ik niet de enige. Al ben ik op het moment wel de enige die hem in slaap krijgt. Bij mijn man wil hij eigenlijk niet gaan slapen. Dus doen we om de dag en als het te lang duurt bij mijn man neem ik het over. Zo ben ik nu ook bezig om hem op bed te leggen 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Fido

Hello, hoe oud is je kindje ?!
De slaapgids van snuggles and dreams... Echt een lifesaver geweest voor ons.... Echt duidelijke uitleg en vast dagritme. Na een week kon onze dochter zelf inslapen.. En mama en papa hebben hun avond terug en Ellie is een gelukkiger kindje

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

Hahah oh gelukkig ben ik niet de enige. Al ben ik op het moment wel de enig ...
Ja haha echt hetzelfde hier. T is alleen nog steeds heel wisselend hier .. de ene dag heeft ze er geen probleem mee en valt zo in slaap als ik der neerleg en de andere dag heeft ze der zoveel moeite mee. Het is wat hè dat aanleren van zelf slapen 🙈

4 jaar geleden

Vandaag viel ze voor het eerst zelf in bedje in slaap! (Voor het eerst sinds weken...) Echt fijn 😄🙈 ze zou nu ongeveer uit haar vierde sprongetje moeten komen dus ik hoop maar dat ze dan het zelf slapen weer oppakt 🤞🤞🤞

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

Hahah oh gelukkig ben ik niet de enige. Al ben ik op het moment wel de enig ...
Bij ons lukt het ook nog niet altijd, meestal niet zelfs. Ik heb het boek baby in een droomritme gekocht. Kijken of we hier iets uit kunnen halen

4 jaar geleden

Reactie op Petra1985

Bij ons lukt het ook nog niet altijd, meestal niet zelfs. Ik heb het boek b ...
Dat boek gebruik heb ik voor zowel mijn zoon als dochter als leidraad gebruikt. Vind het een erg fijne methode omdat het wat ruimte laat voor eigen interpretatie.

4 jaar geleden

Reactie op jol1tje

Dat boek gebruik heb ik voor zowel mijn zoon als dochter als leidraad gebru ...
Oh super. Ben nu ongeveer halverwege, maar al best wat wijzer geworden. De wakkertijden vond ik wel een eye opener. Heb hem vooral gekocht voor de tips voor het wakker in bed leggen, ben heel benieuwd

4 jaar geleden

Bij ons valt hij door de dag heen uit zichzelf in slaap in zijn bedje. Savonds leg ik hem meestal in zijn swaddle op ons bed en ik ga dan rustig de was opvouwen naast hem. En leg dit dan in onze kleding kamer. Zo ziet hij mij soms wel lopen en valt dan rustig aan uitzichzelf in slaap en verplaats hem dan naar zijn eigen bedje.

4 jaar geleden

Hallo, Wij zijn sinds 2 dagen begonnen met slaaptrainen.. dus zelf in slaap laten vallen zonder gewieg of trucjes etc. Gellukig gaat het goed soms huilt hij wel erg lang en soms valt hij gelijk in slaap! Mn vraag is eigenlijk hoe doen jullie dat met als je buiten bent met de kleine en het is bed tijd? Sinds kort slaapt mn kleine niet meer in de maxicosi dus ook als we wandelen of in de auto zitten. Hoe doen jullie dat?

4 jaar geleden

Reactie op Oem Daawoed

Hallo, Wij zijn sinds 2 dagen begonnen met slaaptrainen.. dus zelf in sla ...
Ik probeer zoveel mogelijk alles buiten om haar dutjes tijden te doen. Zodat ze gewoon thuis in haar bedje haar dutjes kan doen & niet oververmoeid raakt.

4 jaar geleden

Reactie op CatharinaJ

Ik probeer zoveel mogelijk alles buiten om haar dutjes tijden te doen. Zoda ...
Ja precies zo doen wij dat nu ook, maar soms loopt het toch uit of zijn we op bezoek.. dan is het wat lastiger

4 jaar geleden

Reactie op Petra1985

Bij ons lukt het ook nog niet altijd, meestal niet zelfs. Ik heb het boek b ...
En heb je baat bij het boek? Het zelf in slaap vallen is hier nog steeds een dingetje. (Lees drama) Overdag gaat het super goed maar s avonds is het echt ellende. Valt op mijn arm in slaap tegenwoordig maar zodra hij merkt dat hij alleen in zijn bed ligt is het huilen. Zodra mijn man hem oppakt is het echt krijsen en zodra ik hem overpak is hij gelijk stil, is dan nog niet meteen helemaal rustig maar wel stil. Zelfs de nachten zijn nu weer gebroken... we twijfelen of zijn kamertje misschien te licht voor hem is....

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

En heb je baat bij het boek? Het zelf in slaap vallen is hier nog steeds ee ...
Hier hetzelfde 😩 en ook mega gebroken nachten ineens... Overdag ging het beter, maar ze kan nog steeds niet goed zelf in slaap vallen (enkele keer, andere keren is het toch wiegen/knuffelen). Ik hoop toch echt dat het snel beter gaat

4 jaar geleden

Ik heb gelezen over het fedde en kees lakentje en slaapzakje. Schijnt echt een wonder iets te zijn. Hier ook nog niet willen doorslapen. Dus zit er aan te denken om eerst het lakentje te kopen, slaapzak kan altijd nog aangeschaft worden. Iemand hier ervaring mee?

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Hier hetzelfde 😩 en ook mega gebroken nachten ineens... Overdag ging het b ...
Is het een fase? Het is zo verschrikkelijk aftasten en zoeken wat het beste werkt voor onze kleintjes. Hoe oud is jouw kleintje?

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Ik heb gelezen over het fedde en kees lakentje en slaapzakje. Schijnt echt ...
Wij hebben het slaapzakje gekocht, hielp 1 dag, daarna niet meer en nu mogen we hem niet meer dichtritsen omdat ze al kan omrollen. Dus ik weet niet of dat met 4 maanden nog nut heeft... Lakentje heb ik niet gekocht, maar onze dochter is zo mega beweeglijk dat we een beetje bang waren dat dat ook niet zou werken ;)

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

Is het een fase? Het is zo verschrikkelijk aftasten en zoeken wat het beste ...
Alles is een fase toch 😉 ja erg lastig. Onze dochter is nu 19 weken. En jouw kindje?

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

En heb je baat bij het boek? Het zelf in slaap vallen is hier nog steeds ee ...
Ja staan echt handige tips in. Ben (nog steeds😉) op de helft van het boek. Ik vond vooral, tot nu toe, de wakker tijden een eye opener. Mijn zoontje zit nog midden in zijn 4e sprongetje, dus ben het nog niet echt aan het toepassen, maar houdt nu wel de wakker tijden in de gaten. Na 1,5uur probeer ik hem toch echt naar bedje te brengen. Het is nu 9 van de 10 keer nog steeds in slaap wiegen, maar zodra het sprongetje voorbij is, en ik tijd heb gehad om verder te lezen in het boek haha, wil ik toch gaan proberen om hem wakker in bedje te gaan leggen. Wel met kleine stapjes natuurlijk

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Ik heb gelezen over het fedde en kees lakentje en slaapzakje. Schijnt echt ...
Ik gebruik het lakentje van fedde en kees. In het verleden heb ik ook de slaapzak erbij gebruikt maar was qua inbakeren te licht. Daarna dus met de pacco ingebakerd zonder lakentje van fedde en kees. Nu zijn we het inbakeren aan het afbouwen en gebruiken we het lakentje van fedde en kees met een slaapzak van Hema met lange mouwen. Het lakentje helpt bij strak indekken dus als je dit lastig vindt met een gewoon laken dan is het een heel fijn systeem. Het fixeert niet dus de armen kunnen erboven uit komen maar het gebeurt iets minder snel.

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Ik heb gelezen over het fedde en kees lakentje en slaapzakje. Schijnt echt ...
Heb lakentje recent gekocht. Hij slaapt daarmee goed, maar nog steeds vaak maar 45 min, net als ervoor. Maar zit nu ook in sprong 4. Het is ieder geval niet slechter geworden.