71 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Alles is een fase toch 😉 ja erg lastig. Onze dochter is nu 19 weken. En jo ...
Onze zoon is vandaag 22 weken oud. Hihi inderdaad alles is een fase.

4 jaar geleden

Ik heb twee tips, leg ze in bed voooordat ze heel moe zijn. Anders zijn ze jengelig en verdrietig. Een blij kind op bed leggen is makkelijker! En 2, ik heb een hydrofiele doek in kleine driehoeken verknipt. Die draag ik evem in mn bh en stop ik in zn handje als hij gaat slapen. Hij heeft iets in zn handen op dat moment rn zoekt daardoor minder naar mijn armen of borst.

4 jaar geleden

Mijn zoon van 17 weken valt ook niet zelf in slaap. Heb boek zoals baby in ...
Hi, mag ik vragen, hij slaapt bij jou, slaapt hij dan naast je, tussen jullie in oid, of slaapt hij in je armen? En je zegt dat je even bij hem blijft liggen, bedoel je dat je rond bedtijd hem in je eigen bed legt, en dan weg gaat tor je zelf weer naar bed gaat, en er dan gewoon naast gaat liggen? Ik vraag het omdat mijn zoontje ook bij mij ligt, maar zeker niet van 19 tot 7 slaapt 😅 Zijn aan het proberen hem weg te leggen maar zover zijn we nog niet. In de tussentijd zou het fijn zijn als hij vast wat door gaat slapen, komt nu nog iedere 2 uur, of nog vaker!

4 jaar geleden

Reactie op BDK

Hier juist hetzelfde liedje ... Tot paar weken geleden we zelf op het einde ...
Met name blijer en uitgeruster door de speen weg te laten of juist specifieke andere dingen?

4 jaar geleden

Wij zijn 2 weken geleden gestart met de Ferber methode. Het is gecontroleerd laten huilen, wat ik eerst niet wilde doen omdat het me zielig leek, maar God wat ben ik blij dat we het toch gedaan hebben. Ik kon haar ook alleen maar in slaap wiegen en moest haar heeeeeel voorzichtig wegleggen waarbij ze 9 van de 10 keer weer binnen 5 minuten wakker werd. Ik was zo gesloopt op een gegeven moment dat ik het echt niet meer wist en mijn vriend er op aandrong om het te doen. Het is helemaal niet zielig, ze heeft gewoon even tijd nodig om zichzelf in slaap te krijgen en daardoor kan ze ook de slaapjes beter aan elkaar koppelen en wordt ze niet meer overstuur en elke 3 kwartier wakker. Het is echt een aanrader, maar je baby moet er ook wel klaar voor zijn denk ik.

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Wij zijn 2 weken geleden gestart met de Ferber methode. Het is gecontroleer ...
Heb je hier meer informatie over? Of een link oid? Onze dochter slaapt overdag ook erg moeilijk en kort. In de ochtend en de nacht gaat het wel goed. Ben heel benieuwd.

4 jaar geleden

Reactie op Anneloes N-M

Met name blijer en uitgeruster door de speen weg te laten of juist specifie ...
Tutje weggelaten. Was na 2 dagen geen probleem meer. En exact de slaapgids volgen. Laten gecontroleerd huilen. Na paar dagen massa's verbetering... Kleine investering voor massa verandering 👌

4 jaar geleden

Reactie op Oem Daawoed

Hallo, Wij zijn sinds 2 dagen begonnen met slaaptrainen.. dus zelf in sla ...
Alleen het laatste namiddag dutje (volgens onze slaapgids) mag "on the go" . De rest moet in bedje. Ik plan boodschappen en wandelen ertussen

4 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Heb je hier meer informatie over? Of een link oid? Onze dochter slaapt over ...
Dit is het schema van het laten huilen. Wanneer je na het aantal minuten weer terug het kamertje ingaat ongeveer 2 minuten troosten, weer even instoppen, aai over de bol bijvoorbeeld en dan weer weggaan. Het doel is niet om ze in slaap te krijgen wanneer je de kamer weer ingaat maar om ze gerusts te stellen en uiteindelijk zelf in slaap te vallen.

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Dit is het schema van het laten huilen. Wanneer je na het aantal minuten we ...
Bedankt! Wij gaan er ook mee aan de slag. Ben heel benieuwd