15 Reacties

3 jaar geleden

Een druppel olijfolie in melkfles. Dit hielp bij ons elke keer. Heel veel succes!

3 jaar geleden

Hey, Nutrilon omneo is voor moeizame ontlasting. Echt een aanrader met zulke momenten bij mijn dochter heeft het geholpen en ik gebruik nog steeds wanneer ik merk dat ze moeite heeft dus hopelijk helpt het ook bij jou zoontje succes

3 jaar geleden

Hoi! Heel herkenbaar. Onze zoon van 10maanden heeft er ook last van gehad. Wij hebben nu een aantal maanden Forlax (op recept van de huisarts) dat zijn natuurlijke vezels. Oplosbaar in 20ml water. Na paar dagen was zijn poep weer normaal. Wij gebruiken het nu af en toe als hij er last van heeft. Zal dit echt proberen, is geen medicijn. Succes!

3 jaar geleden

Masseren, warm bad, benen bewegen, gebroken lijnzaad? Idd wel met veel vocht anders werkt het juist niet.. Uhmm.. zoveel mogelijk vezelrijk eten ipv bijvoorbeeld witte pasta enz.. maar dit zal je allemaal vast al doen gok ik... Nog kijken naar andere flesvoeding? Succes iedergeval! Zo zielig hè om te zien... ☹

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem, bij ons hielp Forlax (via de huisarts) en Nutrilon Omneo het beste. Gaat nu goed. Succes!

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Zo hard persen dat ie rood aanliep. We gebruiken ook nutrilon omneo. En de bonenschotel potjes van olvarit zijn winnaars :-)

3 jaar geleden

Reactie op Zeynoo

Een druppel olijfolie in melkfles. Dit hielp bij ons elke keer. Heel veel s ...
Of een scheutje olijfolie standaard door avondeten heen. Werkt hier ontzettend goed!

3 jaar geleden

Oei oei wat vervelend! Krijgt hij rijstebloem in de fles? Dat zorgt hier voor moeilijke ontlasting. Heeft hij wel goede plasluiers? Misschien kun je extra vocht aanbieden? Anders misschien toch de huisarts inschakelen.

3 jaar geleden

Wij gebruikte Hépar water. Dit is gewoon water maar met meer mineralen in. Ik maakte altijd haar flesvoeding met dit water. Moet wel zeker eerst besproken worden met huisarts. - ikzelf ben wel afkomstig van België, weet niet of dit gekend is in Nerderland.

3 jaar geleden

Hoi, erg herkenbaar. Vanaf 2 maanden last gehad..hij is inmiddels bijna 11 maanden. Af en toe nog steeds. Onderstaande heeft bij ons geholpen. - Gedroogde abrikozen - tijdens het persen zijn navel maseren richting Klok - sinaasappelsap (vers) - olijfolie in melkfles Veel succes.

3 jaar geleden

Wij gebruiken ook een beetje hepar water in flessenvoeding en een goede scheut olijfolie in de groentenpap. Hepar water is in overleg met kinderarts opgestart.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde😭... wij gebruiken voeding voor moeizame ontlasting van kruidvat. Poedermelk. Helpt super

3 jaar geleden

Wellicht de huisarts eens vragen naar lactulose? Dat maakt de darmen niet lui, maar weet niet vanaf welke leeftijd dat kan. Bij ons werkte probiotica, maar dat heb je al geprobeerd 😕

3 jaar geleden

Wij hebben ook met overleg van de kinderarts hepar water gaan geven. Ze krijgt een halve fles in de ochtend. En soms heeft ze nog wat harde stoelgang en geef soms een zakje forlax. Is geen laxerend middel maar extra vezels. Gelijk wij ook movicol kunnen nemen. En zonnebloem olie onder haar patatjes. 2-3 eetlepels per portie van 240 gr ong. En ze maakt bij ons 2-3 keer stoelgang op de meeste dagen ☺️. Succes met de tips 👍🏻

3 jaar geleden

Appelsap! Na 5 minuten was bij mijn dochter alles eruit.. ze heb ook heel vaak last van verstopping , laatst tot 39,9 graden koorts..