20 Reacties

5 jaar geleden

Gewoon nieuwsgierig; hoe zit het dan met calcium?

5 jaar geleden

Calcium kan je in amandelen, fruit, broccoli, boerenkool, tempeh, edamame vinden bijv. Melk is niet nodig om te overleven, plus ik ben super allergisch😬

5 jaar geleden

Reactie op M77Bilbao

Calcium kan je in amandelen, fruit, broccoli, boerenkool, tempeh, edamame v ...
Wel te weinig voor een zwangerschap...zou dat toch ook bespreken met je vk. Ik eet normaliter nauwelijks zuivel maar nu toch maar mee begonnen.

5 jaar geleden

En je kan natuurlijk ook geitenmelk en geitenkaas eten bv

5 jaar geleden

Ieder zijn ding maar ik zou het nooit doen tenzij uit medische redenen

5 jaar geleden

Reactie op JessicaVS

Ieder zijn ding maar ik zou het nooit doen tenzij uit medische redenen
Ik zou het niet willen moe tik juist alles wat ik lekker vind laten staan, en waar ik een hekel aan heb op me boodschappenlijstje schrijven 😂. Maar zo lang je controles goed zijn is het ok denk ik. Daarbij kan ik zelf dat hele vegan gedoe toch niet echt begrijpen of je dan zwanger bent of niet maakt geen verschil. Gelukkig ieder zijn ding😊

5 jaar geleden

Alle bloedtesten perfect, vitaminen hoger dan normaal, calcium en ijzer perfect. Vegan kan heel gezond zijn, ik let heel goed op wat ik eet. Het kan ook zijn dat iemand dat alles eet een tekort heeft. Fijne zwangerschap!

5 jaar geleden

Hier vegetarisch :) ook goede bloedwaarden! Ijzer is 7.1 maar ik lette voor dat ik wist dat ik zwanger was totaal niet op m’n ijzer inname. Dus pas vanaf 8 weken zwangerschap mee bezig.

5 jaar geleden

Wij eten geen vlees en vis, ik eet zelf wel zuivel en eieren omdat ik nu ineens extra zin heb in kaas en yoghurt. Maar voor m'n zwangerschap at ik dat veel minder. Ik heb tot nu toe geen tekorten. Als de testen uitwijzen dat je gezond bent dan zou ik er als ik jou was gewoon lekker mee door gaan! Laat ze maar kletsen!

5 jaar geleden

Door mijn allergie voor koemelk, ei en selderij eet ik hoofdzakelijk plantaardige producten. Wel eet ik vlees en kan buffelmozzarella verdragen. Mijn bloedwaarden zijn goed en ik hoef verder geen extra controles omdat ik anders eet. Advies van mijn vk is om met elk belegd broodje (met of zonder vlees) sla te eten zodat de inname van ijzer makkelijker wordt opgenomen. Kijk eens naar een hoop producten in de supermarkt die zo verpest zijn met extra toevoegingen om goedkoper te produceren allemaal ten koste van onze gezondheid. Laat je niet gek maken hoor want jij zorgt er nu voor dat je tenminste vers eten bereid!

5 jaar geleden

Reactie op Baby peembe

Door mijn allergie voor koemelk, ei en selderij eet ik hoofdzakelijk planta ...
Ohhh goede tip! Vandaag een echo gedaan en de baby groeit sterk, zo spannend! Ik heb ook veel allergies en vegan eten zorgt voor een blije maagd en lichaam! Veel success toegewenst❤️

5 jaar geleden

Reactie op Judithvanb

Wij eten geen vlees en vis, ik eet zelf wel zuivel en eieren omdat ik nu in ...
Hahaa thanx, doe ik😁

5 jaar geleden

Respect dat je ook tijdens je zwangerschap veganistisch kan en blijft eten. Als je vitaminewaarden in je bloed goed zijn, waarom je dan zorgen maken? Gewoon lekker doorgaan dan :D

5 jaar geleden

Reactie op jol1tje

Respect dat je ook tijdens je zwangerschap veganistisch kan en blijft eten. ...
Dank je! Gelukkig heb ik niet gekke cravings zoals vlees of zo 😂 Ik eet veel fruit, grappig genoeg, ik had dat nooit! Nu ben ik verslaafd aan nectarines!

5 jaar geleden

De VK belde mij ineens dinsdag dat m’n bloeduitslagen op papier binnen waren. (Geprikt in week 11) Digitaal hadden we ze al besproken. Nu bleek mijn vitamine K te laag. (Nu week 17) Moest ik dus woensdag weer bloedprikken... iemand hier meer last van? Zou vooral voorkomen bij vega’s

5 jaar geleden

Reactie op niene87

De VK belde mij ineens dinsdag dat m’n bloeduitslagen op papier binnen ware ...
Sorry, nooit van gehoord. Ik hoop dat het snel goed kom🙏🏽

5 jaar geleden

Wat goed dat je vegan blijft eten! 😊 Zelf ongeveer 50% vegan/50% vega, maar merk dat het lastig is om gevarieerd te eten met alle geur/smaak/textuur afkeer 😅 zijn er specifieke etenswaren die je meer eet nu?

5 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Wat goed dat je vegan blijft eten! 😊 Zelf ongeveer 50% vegan/50% vega, maa ...
Ja, ik ken het! De eerste 2 maanden alles stank😂 ik dronk dan veel smoothies en salades met vlees vervangers er bij. Ik eet nogsteeds veel salades, gelukkig hou ik nogsteeds van mijn veggies. Ik maak vaak soepen, pompoen, broccoli of courgette, ovens schotels met alle sort groenten, alles van scratch dan neem je alle vitaminen mee. Wokken is ook super makkelijk en snel. Ik eet nu bijna geen rijst en pasta, het voelt als een sort cement. ik denk dat ik eet nu 50% fruit (meestal mango en nectarines) en de rest een mix van veggies, peulvruchten en vleesvervangers. Plannen is moeilijk, nu heb ik zin in iets en 10 minuten later ik haat het, het blijft complicated hahaaa

5 jaar geleden

Hier ook een Vegan mommy! Ik ben nu zwanger van de 3e en heb nog twee kleintjes rondlopen van 14 en 26 maanden. Mijn bloedwaardes zijn ook goed. Sinds een paar weken slaat de vermoeidheid wel toe en ook wat last van bandenpijn. We eten ook gevarieerd. Inderdaad veel fruit ( daar ontbijten we mee) en groente soepen. Salade inname kan wel wat meer, dat is mijn nieuwe goede voornemen! Sinds kort probeer ik ook elke dag een shake met irish moss te maken. Blijkt dat daar bijna alle mineralen en vitamines inzitten, dus very healthy. Keep on doing your thing! Iedereen heeft wel altijd een mening, uiteindelijk moet je doen wat jij denkt dat het beste is voor je gezin! Ken je nog leuke vegan blogs en recepten?

5 jaar geleden

Reactie op Zohra

Hier ook een Vegan mommy! Ik ben nu zwanger van de 3e en heb nog twee klein ...
Irish mosh, dat moet ik proberen! Zeker blijf ik zo eten😊 Ik volg Bosh tv, Nevernotcooking, Plantaardiger, Lisa goes vegan, Liamyaf..... zo veel! Het is zeker druk bij je!! Success❤️