13 Reacties

3 jaar geleden

Volgens mij hebben meisjes altijd een voorkeur naar hun vader en jongens naar hun moeder mijn zoontje wilt altijd mijn en ik vind het soms zo sneu voor mijn vriend

3 jaar geleden

Reactie op Gsd28

Volgens mij hebben meisjes altijd een voorkeur naar hun vader en jongens na ...
Nee, dat is niet waar hoor. Hier gaat bij onze dochter voorkeur naar mama. Ik heb hetzelfde wel gehoord bij een collega van mijn man. Hier heeft de mama een hele tijd meer zorgtaken op zich genomen en is het ook gekeerd. Dit duurde natuurlijk wel enige tijd.

3 jaar geleden

Mijn oudste een jongetje van nu 4,5 jaar heeft fases gehad het ene moment was het alleen mama en het andere moment alleen papa. Het verschilde eigenlijk per paar maanden. Wij studeerde allebei dus hij ging ook 5 volle dagen naar de opvang. Bij de jongste bijna 1 jaar ook een jongetje ben ik fulltime thuis, hij zit nu sinds enkele weken dat als papa thuis is van werk het ook alleen maar papa is. Ik vind dat niet altijd erg dan kan ik op dat moment iets voor mezelf doen en dat is ook wel fijn. Je moet bedenken ze zijn nog heel jong en er gebeurt zoveel in dat hoofdje dat ze in verschillende fases verschillende behoeftes hebben. Ze doen dit niet om je te kwetsen ze weten nog helemaal niet wat dat betekend, dus hoe moeilijk het ook is trek het je niet te persoonlijk aan

3 jaar geleden

Hier juist andersom ze heeft duidelijk een voorkeur voor mama ipv papa wat echt niet altijd leuk is voor hem. Nu ze bijna een jaar is en kan lopen en duidelijker kan zijn wanneer ze weg wilt word papa wel interessanter. Papa is ook wat sneller nerveus als mama en heeft wat minder geduld. Maar zeker tot laatste week was papa echt 5 min en de rest bij mama's. Denk dat het met de leeftijd komt en het dan wat makkelijker word. Is vaak dat het kind aan 1 van e ouders de voorkeur geeft, hoop nu bij de tweede die op komst is dat (weer een meid) ze wel wat meer naar haar papa gaat. Komt goed zijn allemaal fases, gewoon geduldig zijn.

3 jaar geleden

Ach wat een rot gevoel! Ik merk het hier thuis ook wel een beetje met mijn dochtertje, papa is veel leuker voor spelen en gekkigheid, maar gelukkig kruipt ze wel naar mij toe als ze bv ziek is. Dus ik herken het jaloerse gevoel, en volgens mij is dat ook helemaal niet gek. Maar als je er veel last van heb, bel dan gewoon de jeugdverpleegkundige van het cb. Zij hebben dit verhaal al veel vaker gehoord en kunnen met je meedenken!

3 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Nee, dat is niet waar hoor. Hier gaat bij onze dochter voorkeur naar mama. ...
Oo das goed om te horen er is dus nog hoop 😉😅

3 jaar geleden

Bij mijn 11 maanden dochtertje heb ik dat ook, zelfs als papa veel thuis is en net zo veel taken heeft (vanwegen thuis werk). Ze heeft nog steeds meer voorkeur naar papa. Ik heb daarover ook besproken op cb en die zeiden dat inderdaad vaker voorkomt dat meisjes meer voorkeur hebben naar papa's (het hoeft niet altijd zo te zijn) maar dat het wel voorbij gaat, ze kunnen namelijk nog niet helemaal hun emoties goed tonen, verspreiden en begrijpen. Tip van cb was dat ik meer leuke dingen met haar moet doen als we alleen zijn zoals spelen of leren samen en als papa thuis is dat hij ook even alleen tijd heeft met haar. Maar vooral afwachten en zelf jou tijd insteken.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar.... mijn dochtertje (net 1) trekt ook meer naar papa. Ze is blij als ze mij ziet, maar zodra hij binnenkomt is haar enthousiasme tien keer groter... heb het daar ook heel moeilijk mee af en toe! Toch ook wel prettig om nu te lezen dat het niet aan mij, aan ons ligt. Maar meisjes zijn meer papa’s kindjes blijkbaar.... Het draait vanzelf wel bij (hoop ik) 🙈.

3 jaar geleden

Wat vervelend dat je je zo voelt! Heb tijdens mijn opleiding gehoord dat de eerste jaren meisjes veel naar vader trekken en jongetjes veel naar moeders. Dit draait vaak na aantal jaar om.. Heb zelf ook een dochtertje en ook zij is echt een vaderskindje. Ook opa vindt ze leuker dan oma 😉 Ook haar eerste woordje:" papa". Maar als ze verdriet heeft is het wel "maaamaaa". Als ik je advies mag geven..probeer er met je man/vriend over te praten en leg het eens voor bij CB of huisarts. Zij hebben misschien nog tips! 🙂

3 jaar geleden

Hier was dat ook zo, zo ook met opa. En ook naar andere mannen, ik was bij een moeder uit mijn zwangerschapsgroep op visite en toen haar man binnenkwam ging ze er lachend op af, een onbekende man... De voorkeur is er zeker nog, maar sinds een maand ofzo is ze ook helemaal dol op mij en komt ze naar me toe om te knuffelen!

3 jaar geleden

Ik zie net dit voorbij komen.... wie weet staat er iets bij... https://www.me-to-we.nl/als-je-de-lievelingsouder-van-je-kind-bent/

3 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Ik zie net dit voorbij komen.... wie weet staat er iets bij... https://www. ...
Heb t trouwens niet echt gelezen want bij ons is er bij sommige dingen een voorkeur maar niet heel sterk. Papa is vaak voorkeur op t moment dat ze wilt spelen en gek doen, en ik ben meer voorkeur bij moe en hangerig zijn of knuffelen ofzo. Maar krijgen beide evenveel kusjes en liefde. Wel lastig lijkt me, succes en sterkte allemaal. T komt echt weer allemaal goed 😘

3 jaar geleden

Dat gaat in fases. Mijn zoontje heeft ook een periode van aantal weken / maanden gehad dat alles pappa was. Alleen als hij écht pijn had of ziek was, was ik goed. Komt weer goed! Haha