13 Reacties

3 jaar geleden

Hier het zelfde gehad! Wij legden hem lekker bij ons. Ze gaan ook (eng) dromen, denken dat ze alleen zijn.. Nu is het hier al weer veel minder dat hij wakker wordt.. Het schijnt weer een fase te zijn😬

3 jaar geleden

Hoi ..nee geen tips..ons dochtertje slaapt ook ineens anders. Is onwijs moe maar slapen ho maar en als ze op tijd slaapt wordt ze s.nachts voor zo,n 2 uren wakker. Klaarwakker!! En..ze sliep altijd door...

3 jaar geleden

Bij mij net hetzelfde. Morgen is ze 1 jaar. Ik geef melk bij en blijf rustig. Beetje muziek, wiegen,...is een fase waar ze door moeten. Er gaat overdag zoveel om in hun hoofdje, 's nachts verwerken ze dat. Ik leg haar ook in ons bedje en geniet even van mijn rustige dochter. Daarna leg ik haar in haar bedje. Deze week was het ipv 19u al 21u geworden...heel frustrerend. Gewoon de normale routine aanhouden. Wij zijn nu terug op 19u beland voor haar bedtijd. Heeft gewoon tijd nodig...en veel liefde 😊

3 jaar geleden

Reactie op Mamaloes

Hoi ..nee geen tips..ons dochtertje slaapt ook ineens anders. Is onwijs moe ...
Inderdaad. Om 1u wakker deze nacht en pas om 3u terug in slaap. Is een slaapregressie fase!

3 jaar geleden

Doen wat je doet. Gewoon even bij hem liggen en weer in bed leggen als hij slaapt. Hij heeft joy blijkbaar nog even nodig. Ik ben er van overtuigd dat kindjes, nog zo klein, aangeven waar ze behoefte aan hebben. Zeker als hij dan wel slaapt denk ik niet dat hij aan manipuleren is om wakker te mogen zijn. Meestal is het ook een fase ( zoals alles🙂) Geniet er maar van, zo'n hummeltje naast je of in je armen. 💞

3 jaar geleden

Hier het zelfde. Proberen eerst te troosten, kruipt ze helemaal in mij. Legt dan ook haar hoofd neer op mijn schouder maar elke beweging terug naar bed is fout en gillen. Ik heb gegoogeld, en kwam op een slaapregressie uit. Wij halen haar even naar beneden. Mag ze bij me liggen maar er is dan teveel afleiding om te gaan slapen. Zodra ze denkt ik kan wel weer gaan spelen gaat ze terug naar bed. Meestal valt ze dan in slaap. Als ze nog wel even morreld laten we dat. Ze heeft het niet elke avond, maar ik las dat als je niet oppast, dat wel kan gaan gebeuren omdat ze je dan nodig hebben om in te slapen. Ik vind dit echt een lastige, je gevoel zegt kom maar lekker bij mama liggen maar het is niet meer zo als het eerste half jaar. Je kan ze nu wel degelijk gaan "verwennen" en ligt je kind straks elke avond tussen jullie in. We dachten eerst we halen er een slaapje overdag af (ze doet er 2) maar dat trekt ze eigenlijk ook niet, en het maakte uit eindelijk niks uit omdat ze dan weer te moe is om te slapen dus hadden we nog het zelfde probleem. Maar we doen haar meestal rond half 11 naar bedje dan rond 12 uur er uit om broodje te eten. En dan was het altijd rond 2 uur 3 uur weer naar bed....maar die weigert ze nu best vaak... Alleen stort ze dan om 4 uur 5 uur uit het leven maar als ik haar dan nog in bed doe denkt ze om 7 uur echt nu alweer? Het is echt even zoeken deze fase merken wij...

3 jaar geleden

Hebben wij ook gehad en hetzelfde gedaan. Soms even mee naar beneden en kwartiertje/ half uurtje later weer naar bed. Gaat vanzelf weer voorbij :) bij ons heeft het ongeveer een week geduurd

3 jaar geleden

Die van ons zit in een sprongetje en dat merk je echt! Is dat het misschien niet ?

3 jaar geleden

Hier hetzelfde gehad net voor haar eerste verjaardag. Ook naar bed niks aan de hand.. 2 uur later, huilen huilen!! Even laten huilen maar dat werd krijsen! Oudste dochter ook weer wakker.. Ondertussen lagen ze beide bij ons op bed. Dus daarna meteen bij me gepakt totdat ze diep in slaap was en daarna weer terug naar haar eigen bedje. Maar ook meerdere keren per nacht wakker, wat een aanslag op je eigen slaapritme! Na een week is ze weer rustig en slaapt ze weer door.. nu ben ik contant weer aan het luisteren of ze niet wakker is haha.

3 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Hier het zelfde. Proberen eerst te troosten, kruipt ze helemaal in mij. Leg ...
Herkenbaar, die bedtijden overdag.. Wij zetten hem op advies van CB 's morgens met zo min mogelijk speelgoed (vaak maar 1 speeltje) in de box, zonder muziek aan oid. Dat doen we sws 1 moment en ook als hij moeheid-signalen geeft. En evt rondje lopen/fietsen.. Dit werkt gelukkig! Met minder prikkels is hij tegen 12u/half 1 aan een slaapje toe, en slaapt dan altijd wel, waardoor de tijd tot de avond bedtijd wat korter is.. Succes ermee!

3 jaar geleden

Lastig hé! Ik sluit me bij onderstaande reacties aan. Je kind heeft echt even troost nodig. Maar gelukkig lijkt 't bij ons nu beter te gaan en slaapt hij nu alweer 2 nachten door. Dus hou vol!

3 jaar geleden

Volg even want heb Dit ook alleen komt mijn zoontje in de nacht hij is nu bijna 14 maand

3 jaar geleden

Onze dochter wordt heel afentoe wakker na een uurtje savonds, ik geef haar dan vaak nog wat melk of water , na 10 minuutjes leg ik haar dan weer in bed en slaapt ze gelijk weer