24 Reacties

4 jaar geleden

Ik weet natuurlijk niet hoeveel voedingen je per dag geeft, zeker omdat je een combi van bv en fles geeft, maar ik ben wel al heel lang gestopt met wakker maken in de avond. Een paar nachten werd hij vervolgens wel wakker (geen voeding gegeven want is ook gewenning), en toen was het klaar. Zit nu nog op 4x180+6 maar ga binnenkort 1 fles afbouwen. Mijn zoontje is net 7 maanden.

4 jaar geleden

Totaal 2 x borstvoeding en 3 flesvoedingen.. en in de ochtend fruit en in de avond groente..

4 jaar geleden

Misschien tandjes?

4 jaar geleden

Ik geef nog volledig borstvoeding. Maar bij ons ook aantal weekjes terug gehad. Opeens snachts wakker..schreeuwen en huilen. Wij dachten aan darmkrampjes en angst (verlatingsangst/alleen zijn). Nu gaat het alweer beter. Het zou dus een fase kunnen zijn. Ik zou eerlijk gezegd kijken wanneer je kleine komt voor de voeding..niet wakker ervoor maken, anders verstoor je zn slaapritme. Succes! Hoop dat het snel weer beter gaat

4 jaar geleden

Mijn zoontje ook... ( hij sliep al sinds 4,5 door van 19:00 tot 07:00) Nu al bijna 3 weekjes wordt hij in de nacht wakker en heel moeilijk weer terug en als hij terug slaapt uurtje later weer wakker.. afgelopen nacht heb ik maar geprobeerd om een flesje te geven en die dronk hij helemaal op😳 en viel daarna meteen in slaap.. dus ik vermoed hier honger. Maar ik ga het even aankijken en hoop dat het tijdelijk is en hij snel weer lekker slaapt zoals hij sliep...

4 jaar geleden

Ook dacht ik nog om de bv van 19.00 te vervangen met de fles.. en mocht ze dan ze komen om dan bv te geven.. of miss slaapt ze dan beter...

4 jaar geleden

ik zou persoonlijk niet meer wakker maken vanaf deze leeftijd. Je haalt ze dan net uit de diepe slaap en erna krijg je de mindere diepe slaap waardoor ze vaker wakker kan worden. Weet niet hoeveel voeding je overdags geef? Zou proberen de laatste fles te geven en dan even kijken of ze door slaapt. Of misschien een fles van 210 geven voor het slapen dat werk bij sommige baby's ook

4 jaar geleden

Misschien inderdaad tandjes of sprongetje :)

4 jaar geleden

Ik heb eens gehoord van de 8 maand slaap regressie, misschien is het dit? Dan is het even volhouden.. succes

4 jaar geleden

Hier ook een paar weken heel onrustig in de nacht, soms ieder uur wakker. Ik dacht ook aan slaapregressie.

4 jaar geleden

Reactie op Michellevdberg7

Totaal 2 x borstvoeding en 3 flesvoedingen.. en in de ochtend fruit en in d ...
Zo dat is nog veel! Hier krijgt meneer nog maar 3 flessen van 180/6. In de ochtend 200gr fruit, middag boterham met beleg, later op de middag koek en avond 200gr groente/vlees/koolhydraat en dan om 18:30 z’n laatste fles en dan slapen

4 jaar geleden

Ieder kind is anders :-) Mijn dochter (7mnd) drinkt nog 5 flessen, nog maar weinig enthousiaste eter verder dus ja.

4 jaar geleden

Reactie op Michellevdberg7

Ook dacht ik nog om de bv van 19.00 te vervangen met de fles.. en mocht ze ...
Jep goed idee. Ik deed hetzelfde en werkte beter. Papfles om 19u en als nodig nog bv om 23u maar meestal slapen ze dan heerlijk!

4 jaar geleden

Iemand al iets gevonden dat werkt? Hier vannacht maar een klein flesje gegeven, dat hielp voor 2 uurtjes gelukkig. Maar de eerst fles vanochtend laat ze voor de helft staan, omdat ze geen trek heeft. Echt honger in de nacht denk ik dus niet.

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Iemand al iets gevonden dat werkt? Hier vannacht maar een klein flesje gege ...
Hier hetzelfde probleem. Ik dacht ook honger dus gaf een flesje maar die werd resoluut op de grond gegooid en het huilen kende geen stoppen.. deze morgen fles ook voor de helft laten staan, en toen ging er een belletje rinkelen.. eens in het oei ik groei boek gekeken.. groei sprong 6 komt al piepen. Het is dus weeeeer een fase 😅

4 jaar geleden

Kan sprong 6 al met 6 maanden beginnen? Wij hebben dit 'feest' al weken. Ze is qua ontwikkeling wel erg snel, misschien dat dat meespeelt.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje krijgt nog volledig bv. En savonds een bordje groenten. Ze is nu 6 mnd. Maar heeft nog nooit hele nacht door geslapen. Wel eens 5 of 6 u achter elkaar. Maar nu al een week of 3 dat ze snachts nog 4x komt voor drinken. En dan wil ze ook echt drinken. Bij me houden of fopspeentje geven is niet genoeg. Ik vind het niet erg. Doe het met liefde voor mn meisje. Maar mama's die wel gewoon lang en veel kunnen slapen, wees er maar blij mee. En doe niet te moeilijk als je kindje ineens vaker wakker is..

4 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Kan sprong 6 al met 6 maanden beginnen? Wij hebben dit 'feest' al weken. Ze ...
Nee, dat zou wat vroeg zijn voor sprong 6. Maar met 6 maanden zit je aan sprong 5. Dat was hier ook wel een heftige en heeft lang aangehouden. Nadien wel een heel ander kind! Vrolijk, enorm veel lachen en zich zelfstandiger kunnen bezig houden. Er is hoop.. tot de volgende sprong zich dan weer begint aan te dienen 😁

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft in 7 maanden pas 2x langer dan 5 uur aaneen geslapen. Maar al wekenlang ieder uur wakker tussen middernacht en de ochtend doet me toch wel denken dat ik 'iets' anders moet doen voor haar. Ze lijkt er zelf net zo vermoeid van als ik..

4 jaar geleden

Reactie op Lovemybabyxx

Mijn dochtertje krijgt nog volledig bv. En savonds een bordje groenten. Ze ...
Ik doe zeker niet te moeilijk.. ik ga met alle liefde m'n bed uit.. maar wil haar graag helpen.. en ik dacht miss moeten we iets anders doen of wat dan ook.. 😉