53 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Ari

Dan heb je recht op opvang toch??
Ze geven hier aan dat het voor een kleine baby niet handig is om naar opvang te gaan. Hij moest gaan wennen maar ook nog niet gebeurd.. Maak me best zorge. 😢

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Ik had vorige week weer aan het werk moeten gaan maar mijn contract is niet ...
Ik zit in het zelfde schuitje als jij ! Heb in september gehoord dat ik geen vast contract kreeg. Toen heb ik al m’n uren opgenomen en zit nu sinds half oktober thuis, eerst vakantie toen verlof en nu sinds vorige week ww. Heb donderdag een 2e gesprek bij een bedrijf. Was ergens al aangenomen maar ivm sluiten kdv en eigenlijk geen andere opvang door de risico’s heb ik dat afgezegd

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ze geven hier aan dat het voor een kleine baby niet handig is om naar opvan ...
O wat aprt zeg... Echt heel vervelend allemaal

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ze geven hier aan dat het voor een kleine baby niet handig is om naar opvan ...
Hebben ze aangegeven waarom het niet handig zou zijn? Ik werk zelf in de kinderopvang en snap niet helemaal waarom ze dat zeggen?

4 jaar geleden

Ons dochtertje is 1 x bij het KDV geweest op maandag. Die vrijdag had ik haar afgemeld en die zondag kwam het bericht dat het KDV dicht ging.. Toen de oma’s gevraagd of die op wouden passen. 1 op maandag en de ander op vrijdag (ik werk tot nog toe 2 ochtend ivm rugklachten) Helaas heeft mijn moeder afgelopen zaterdag een herseninfarct gekregen. Ligt sindsdien in het ziekenhuis (spraak is erg slecht) Nu komt alles even op 1 oma (en soms ook opa) terecht🤗. Het maakt m’n dochtertje niet uit wie er is, zolang zij maar naar bed wordt gebracht, de fles; schone luier en aandacht krijgt 😆

4 jaar geleden

Ik ben ook van de week begonnen, maar dus thuis. Het hele bedrijf werkt thuis en Livia kan ook niet naar de opvang.... rare situatie zo! Mijn moeder zou ook oppassen, maar daar laat ik haar ook nog even niet heen gaan. Doen jullie dat ook niet?

4 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Ik ben ook van de week begonnen, maar dus thuis. Het hele bedrijf werkt thu ...
Ik moet begin mei weer beginnen, zou op donderdag naar m’n schoonouders gaan maar dat doen we niet als het nog steeds zo gaat als nu..

4 jaar geleden

Ik moest 10 maart weer beginnen met werken. Ik heb 2 dagen gewerkt en toen ging de horeca dicht! Mijn man en ik werken allebei in de horeca (kok) en nu hebben we toch nog langer “verlof”.

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ze geven hier aan dat het voor een kleine baby niet handig is om naar opvan ...
Dat zeiden ze hier ook. Ik heb ook een vitaal beroep dus had contact met het kdv gehad. Ze vinden het niet handig omdat die kleintjes nog helemaal niet gewend zijn aan een kdv en er nu maar 1 groep is met variërende leeftijden waardoor het best heel heftig kan zijn voor die ukkies. Dat is de uitleg die ze hier erover gaven. Succes iig

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Ik ben ook van de week begonnen, maar dus thuis. Het hele bedrijf werkt thu ...
Ja precies zelfde situatie! Ik en mijn partner werken nu ook allebei thuis en Noa niet naar dagopvang en ook niet naar oma’s.. die werken beiden in het ziekenhuis en zijn ook verkouden dus durf dat ook even niet aan.. vond het vorige week behoorlijk lastig, omdat Noa nu graag bezig gehouden wil worden of bij ons als ze wakker is, en dat werkt niet zo goed achter de laptop.. wij proberen nu maar in “shifts” te werken, om de 3 uur elkaar afwisselen met Noa en onze collega’s vonden dit prima gelukkig :).

4 jaar geleden

Reactie op December2019

Ons dochtertje is 1 x bij het KDV geweest op maandag. Die vrijdag had ik ha ...
Jeetje wat heftig zeg. Sterkte

4 jaar geleden

Reactie op December2019

Ons dochtertje is 1 x bij het KDV geweest op maandag. Die vrijdag had ik ha ...
Oh jeetje wat heftig met je moeder. Ik hoop dat ze snel weer opknapt. 😘

4 jaar geleden

Reactie op marijke81

Dat zeiden ze hier ook. Ik heb ook een vitaal beroep dus had contact met he ...
Op zich logisch maar wel heel onhandig. Ik werk niet in een vitaal beroep en mijn man ook niet. Dus nu hebben wij het zo kunnen regelen dat mijn man 1 dag thuis werkt al is dat wel erg lastig...( hij moet veel bellen) er zijn 2 vriendinnen die oppassen op verschillende dagen en de bedoeling was dat oma 1 dag op zou passen maar die is door haar rug gegaan... Maar het is wel een gesleep met de kleine man. Gelukkig ben ik vrij op vrijdag en kunnen we de rust er op die manier een beetje inhouden...

4 jaar geleden

Reactie op marijke81

Dat zeiden ze hier ook. Ik heb ook een vitaal beroep dus had contact met he ...
Ik vind het wel een aparte reden hoor. Bij ons zijn er sowieso veel groepen met kinderen van 0-4 jaar, waarbij dus ook kleintjes worden opgevangen. Ook is het wennen naar mijn mening vaak vooral voor de ouder en de pm’ers, want een baby is tevreden als het voldoende melk, schone luiers, aandacht en rust krijgt.. Als je echt omhoog zit, zou ik toch verder kijken. Want je hebt gewoon recht op kinderopvang, zodat je kan werken.

4 jaar geleden

Reactie op Maeike

Ik vind het wel een aparte reden hoor. Bij ons zijn er sowieso veel groepen ...
Klopt zeker dat wij, de ouders, er meer last van hebben. Je wordt er wel creatief van maar laten we hopen dat het snel onder controle is 🤞

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

Op zich logisch maar wel heel onhandig. Ik werk niet in een vitaal beroep e ...
Ja het is zeker puzzelen voor heel veel mensen, gelukkig dat je het nu geregeld hebt ook als is dat verre van ideaal.

4 jaar geleden

Reactie op niene87

Ik zit in het zelfde schuitje als jij ! Heb in september gehoord dat ik ge ...
Ik heb inmiddels te horen gekregen dat ik ben aangenomen 😃. 1 juni begin ik. Nu alleen nog kijken of we er met de oppas uitkomen. Ons zoontje gaat naar oma, zij is gastouder, maar mijn werk is 30 minuten rijden. En ze wil eigenlijk dat we hem 17:00 uur weer ophalen maar k werk tot 17:30 uur. Dus vanmiddag even om tafel of het allemaal wel gaat lukken 😅🙈

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Ik heb inmiddels te horen gekregen dat ik ben aangenomen 😃. 1 juni begin i ...
Gefeliciteerd met je nieuwe baan 🥳 Hopelijk komen jullie eruit qua opvang.

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Ik heb inmiddels te horen gekregen dat ik ben aangenomen 😃. 1 juni begin i ...
Oh wat fijn gefeliciteerd!! Ik had vanmiddag een 2e gesprek, nu afwachten

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

Gefeliciteerd met je nieuwe baan 🥳 Hopelijk komen jullie eruit qua opvang. ...
Dank je wel 😃. Mijn vriend heeft een flexibele baan dus kan hij schuiven met z’n uren. Het is even passen en meten en van beide kanten water bij de wijn doen maar volgens mij moet het wel goed komen