8 Reacties

3 jaar geleden

Zou ze het niet liever zelf willen pakken en in der mond stoppen? Misschien kun je de repley methode toepassen. Succes!

3 jaar geleden

Onze dochter is ook 11 dec 1 geworden en heeft steeds wisselend gegeten; eerst alle oefenhapjes zo op. Toen er aardappelen etc bij kwam wilde ze niet meer eigen bereid voedsel (s avonds). Brood soms wel, soms niet. Sinds een maandje eet zij opeens spontaan met de pot mee (flink ook) en eet zij ook haar brood goed! Wij hebben altijd eigen bereid voedsel aangeboden, zowel geprakt als in stukjes zodat ze zelf kan pakken. Nu eet zij het liefst zelf; ik doe het op de lepel en die krijgt ze van mij... het eten is vooral een feestje dus als ze er een kliederboel van maakt is dat helemaal prima. Het komt vanzelf! En het gaat er uiteindelijk om dat ze voldoende binnen krijgen om te blijven ontwikkelingen/groeien.

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Ik blijf t maar gewoon pureren 😉 Ze zal dr waarschijnlijk nog niet aan toe zijn..komt vanzelf denk ik dan 😃 ik oefen het wel hoor..maar dan met paar hapjes Inderdaad zelf doen, helpt misschien. Succes!

3 jaar geleden

Mijn dochter eet het ook het liefst gepureerd of geprakt. Prak nu steeds meer zachte groente zodat ze steeds meer stukjes gaat eten. Als ze een 12+ potje eet gaat dit wel goed. Ze heeft nog geen tanden, dus ik snap het ook wel.

3 jaar geleden

Ik ben begonnen met één ingrediënt niet pureren. Soms was dit de groente, soms de rijst etc. Dat langzaam een beetje opgebouwd. Wanneer het te grof werd, at ze het ook niet, maar ze at dan wel vaak een paar hapjes. De rest boden we dan alsnog gepureerd aan en gaf ik de volgende dag het eten iets minder grof bv door te prakken en kleine schepjes eten te geven zodat haar mond iets minder vol zat en ze wel goed kon kauwen. Nu eet ze alles hoe wij het ook eten.

3 jaar geleden

Wellicht helpt het om haar zelf zachten stukken fruit te laten eten uit het handje. Daarna proberen met grovere groentes of evt die ook uit de hand laten eten. Hier was het ook zoeken, soms last van tandjes, soms moe, sprongetje en uiteindelijk bleek dat hij gewoon zelf wilde smikkelen. Dus langzaamaan blijven proberen om hem zelf te laten eten (zachte groentes/fruit zoals broccoli, bloemkool, banaan, peer)

3 jaar geleden

Het moment wil soms ook nog wrl eens uitmaken hier. Nieuwe dingen proberen wanneer ze moe is, dat werkt voor geen meter. Maar als ze net uit bed is, dan is het vaak ineens wel prima. Veel succes!

3 jaar geleden

Heel erg bedankt iedereen voor jullie reactie's en tips! We gaan er zeker mee aan de slag😁