68 Reacties

3 jaar geleden

Ik geef ook nog borstvoeding ! In 24 uur krijgt mijn zoontje van bijna 11 maanden 4 voedingen! 7;00 - 14;30 -18;30 -22:30

3 jaar geleden

Ik geef nog 2x per dag, als ontbijt en voordat ie gaat slapen. Dat vind ik een prima ritme voor nu

3 jaar geleden

Ja ik 🖐 hoop tot 2 jaar te kunnen geven 😊 Hier een beetje hetzelfde, drinkt nog ongeveer 4 keer echt en ook soms tijdens het spelen eventjes en snachts 2-4 keertjes. Waarom zou je afbouwen als je nog geen cyclus hebt gehad?

3 jaar geleden

Ik geef ook nog 's ochtends en zo nodig 's nachts. Ze komt 's nachts nog wisselend, van helemaal niet tot 2x, maar dat is denk ik niet door honger maar ze wil gewoon even gezellig drinken :) Ook nog geen cyclus hier, dus ik denk dat ik het komende maanden ergens af ga bouwen, omdat wij graag voor een 2e kindje willen gaan en daarvoor moet ik wel een cyclus hebben (beetje ingewikkeld verhaal maar kan niet op de "normale" manier).

3 jaar geleden

Heel herkenbaar, een actief kind aan de borst😂 Mijn zoontje drinkt ook nog aan de borst. 's Nachts soms ook 2x. Overdag op verzoek. Ik geniet er wel van🙈😊

3 jaar geleden

Ik geef ook nog borstvoeding. Cyclus ook nog niet terug. Bij mij drinkt ze s ochtends, s avonds en als ik thuis ben nog 1 keer s middags. Mocht ze s nachts wakker worden voed ik haar ook. Als ik op werk ben kolf ik niet meer. Vooral s avonds drinkt ze niet effectief, ik probeer eerst streng te zijn door haar terug te draaien en te zeggen: nee, eerst drinken. Daarna laat ik het een beetje los. En als ik denk, het is goed zo zeg ik: klaar!

3 jaar geleden

Hoi, hier ook nog borstvoeding 👍. Overdag drinkt ze 5x en 's nachts 2 of 3x. Het mag stilletjes aan toch een beetje minderen, maar we doen kleintjes/rapley dus ze kiezen het zelf. Op het kinderdagverblijf (2xweek) drinkt ze geen melk. Zou tot 2 jaar willen doorgaan. Gelukkig terug een cyclus sinds ze niet op onze kamer slaapt. 2de kindje is dus work in progress 👍

3 jaar geleden

Ik geef ook nog bv 's ochtends 's avonds en 's nachts. Sinds 1 maand overdag niet meer merkte dat kolven op het werk teveel energie koste. Nu gaat het veel beter! Heb ook nog geen cyclus terug.

3 jaar geleden

Ik heb een dochtertje van 10+maanden, ik voed haar 3 keer op een dag. ‘s ochtends, voor haar middagslaapje en voor het slapen ‘s avonds. Ik gaf haar tot 9mnd nog wel ‘s nachts, maar ben ik mee gestopt, haar ritme raakte daardoor in de war (waardoor ze in de nacht wakker werd om te drinken), was paar nachten even huilen, maar nu slaapt ze hele nachten door!

3 jaar geleden

Wat fijn om te lezen dat er meerdere zijn die nog borstvoeding geven. Ik krijg veel commentaar van mijn omgeving en kinderarts. Ze vinden dat het nu toch wel tijd is om te stoppen (mijn dochtertje is 10 maanden). Hier is het nog altijd een rustmoment. Ik voed ook altijd op ons bed..ergens anders is ze anders ontzettend afgeleid 😉 ik voed ongeveer 4x overdag en 3x in de nacht. Ze drinkt wel kort (altijd 4minuutjes). Cyclus begint terug te komen.

3 jaar geleden

Geef ook nog borstvoeding! 10maand. Heb wel al sinds haar 6 maand terug mijn cyclus.. Ze drinkt nog ongeveer 10x op een dag , waarvan zeker 3x snachts.. Op het werk kolf ik af, gaat perfect zo voor ons! Zeker in deze tijden zou ik nog zo lang mogelijk willen geven!

3 jaar geleden

Mooi om te lezen dat er meer mama's zijn die nog borstvoeding geven! Ik vind dat knap! Ik geef ook nog borstvoeding aan dochter van 10 maanden. Ook zij is heel druk en drinkt vooral overdag niet effectief meer. Dit zorgt er dan ook voor dat mijn productie terugloopt. Ik kolf nu nog maar 50/60cc uit 2 borsten. Ze heeft er ook niet genoeg aan en dan niet het geduld om aan de borst te drinken waardoor we een fles moeten geven. S nachts komt ze ook nog 2/3 keer en ze eet overdag wel goed. Ik ben bang dat ik het jaar niet ga halen op deze manier. Vind de momenten dat het wel lukt nog zo fijn en doet me pijn als ik eraan denk dat ik moet stoppen.

3 jaar geleden

Reactie op Djennah.s

Ja ik 🖐 hoop tot 2 jaar te kunnen geven 😊 Hier een beetje hetzelfde, drin ...
Ik heb pcos en we hebben een wens voor een tweede kindje, dus het zou zomaar wat langer kunnen duren... En aangezien ik het komende jaar toch nog wel werkloos ben door Corona, zou het het komende half jaar wel goed uitkoken 😉

3 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Ik geef ook nog 's ochtends en zo nodig 's nachts. Ze komt 's nachts nog wi ...
Hier ook een cyclus nodig voor hulp voor een tweede kindje... Eierstokken nog erg PCO, maar voordat ze me verder kunnen helpen mag ik geen bv neer geven 😢 zo'n lastige afweging...

3 jaar geleden

Dl is ruim 10 maanden. Ik voed nog op verzoek en daarnaast rapley. Vaste voeding is dus nog niet zoveel. Maar wordt steeds meer. Verder drinkt ze overdag nog circa 4 a 5 keer en dan in de avond/nacht tussen de 2 en 6 keer. Niet altijd even effectief in de nacht. Is vaak even een mamamomentje om weer in slaap te vallen. Ik kolf op mijn werkdagen nog 1x (werk 3 dagen) en soms dan nog extra in de ochtend voor ik weg ga. Ze drinkt bij de opvang en opa/oma ook niet meer dan 150 cc over de hele dag. Het kolven op werk wil ik binnenkort gaan afbouwen. Ben daar wel een beetje klaar mee. En dan uiteindelijk de ochtend ook.

3 jaar geleden

Ik kon door complicaties geen borstvoeding geven was placenta blijven zitten ook en kraamkoorts gehad. Nu eet ze redelijk maar groffer etej van fruit of avondeten doet ze totaal niet spugen eruit vissen huilen zit soms n dik uur met mn handen in t haar

3 jaar geleden

Wat een leuk topic! Zowel om te horen dat jullie ook nog borstvoeding geven, als dat dat ook nog 's nachts gebeurd! (Je hoort zo vaak dat ze nu toch al zouden moeten doorslapen 🙈) Ik geef ook nog borstvoeding aan mijn zoontje (10+maand). Als ik thuis ben drinkt hij overdag zo'n 4 keer en 's nachts zo'n 2 keer. Op mijn werk kolf ik 2 x af. In de opvang drinkt hij dan om 9u +/- 180 cc. Ook hier is mijn cyclus nog niet terug.. Ik hoop borstvoeding te geven zolang het lukt en goed voelt voor ons ❤

3 jaar geleden

Reactie op Inge1990

Mooi om te lezen dat er meer mama's zijn die nog borstvoeding geven! Ik vin ...
Ik kolfde ook niet meer genoeg! Hierdoor heb ik besloten dat ze op de opvang kunstvoeding krijgt. Dit was een erg lastig besluit, maar het gaf en geeft me zoveel rust! Mn productie is live zo stabiel dat ik haar live wel kan bieden wat ze nodig heeft. Bijv vorige week door de week voed ik maar 2 keer, dat weekend was ze ziek en heeft ze 6 keer bv gehad. Super mooi dat dit kon 🙂

3 jaar geleden

Ik geef ons zoontje van bijna 10 mnd nog 2x borstvoeding per dag, de eerste en laatste voeding. Toen ik de andere twee voedingen van overdag ging afbouwen (toen Daan 8 mnd was) kwam mijn cyclus weer op gang. Ik ben ook bekend met PCOS, maar mn cyclus is sinds de eerste keer echt weer een rommeltje 🙈

3 jaar geleden

Ik geef alleen in de ochtend bij zijn boterham nog bv. Dat bevalt prima. Verder om 12u en 18.30u kv.