68 Reacties

3 jaar geleden

Ik geef mijn dochter van 11 maanden nog steeds altijd afgekolfde moedermelk. Ik kolf 4x per dag en ze drinkt dit in 3 flesjes op. Wanneer wij overgaan naar 2 flesjes, ga ik ook een keer minderen met kolven. Ben voorlopig nog niet van plan te stoppen.

3 jaar geleden

Reactie op Simoneflikflak

Ik kolfde ook niet meer genoeg! Hierdoor heb ik besloten dat ze op de opva ...
Fijn dat het zo stabiel is en dat je weet dat als ze ziek is, je gewoon voldoende kan geven! Op de opvang krijgt onze dochter nu inderdaad ook kunstvoeding. Maar ook nadat ze bij mij heeft gedronken en het niet wil of als het niet voldoende is. Ach ieder beetje dat ik nog kan geven is weer meegenomen 馃槉

3 jaar geleden

Mijn zoon is 10,5 maand en ik geef ook nog steeds bv. Nu 3x per dag; ochtend, tussen de middag en in de avond voor het slapen. Ook nog geen cyclus hier.

3 jaar geleden

Ja zeker ik geef nog steeds borstvoeding aan mijn dochter (10+). Ik ben ontzettend blij dat het gelukt is na een zeer moeilijke start doordat ze 4 weken te vroeg is geboren. Ik geef nog 4 a 5 keer borstvoeding meestal 5. De laatste een soort van droomvoeding. Ze slaapt dan de nacht door. Verder eet ze al erg goed mee (fruit, boterhammen en avondeten). Ze drinkt dan ook niet zo erg lang aan de borst (sochtends wel beduidend langer) als ze naar de opvang gaat krijgt ze 2 flesjes a 110cc. Ik kolf dan op het werk. Ik merk wel dat kolven lastiger wordt, er komt minder. Komt ook doordat ze erg goed vast voedsel eet. Mijn menstruatie is na de bevalling na 3 maanden alweer op gang gekomen en best regelmatig. Helaas merk ik overduidelijk dat de productie minder wordt tijdens menstruatie. Hierdoor kolf ik savonds extra zodat ik genoeg heb voor de opvang. Dit maakt het wel pittig. Ik wil graag toch nog wel even doorgaan sowieso wil ik haar 1e verjaardag halen. En daarna zien we wel hoe het loopt. Daarnaast vind ik het erg prettig om borstvoeding nog te blijven geven in deze bizarre Corona tijden. Dit omdat ik in de zorg werk en het zo vlak onder mijn neus gebeurd dat zoveel mensen echt doodziek zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Jooluzs

Ja zeker ik geef nog steeds borstvoeding aan mijn dochter (10+). Ik ben ont ...
Ik heb gelezen dat wanneer je calcium met magnesium tabletten slikt vanaf je ovulatie tot de 2e dag van je menstruatie, dat je melkproductie niet zakt. Ik doe dit nu ook sinds kort en dit werkt wel. Ik kan dit goed zien, omdat ik altijd kolft. Misschien werkt dit voor jou ook wel!

3 jaar geleden

Ik geef ook nog borstvoeding aan ons 9maanden oude dochtertje! Ze krijgt 4x overdag bv en de nachten slaapt ze al sinds ze 6 weken oud is door, uitzondering daar gelaten met sprongetje dat ze het s nachts wel een keer nodig heeft.

3 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Ik geef mijn dochter van 11 maanden nog steeds altijd afgekolfde moedermelk ...
Dapper! Kolven is best een gedoe, knap dat je het volhoudt!

3 jaar geleden

Reactie op Rientje82

Ik kon door complicaties geen borstvoeding geven was placenta blijven zitte ...
Jammer joh! En al helemaal als 't avondeten zo lastig is! Misschien toch maar iets fijner malen?

3 jaar geleden

Wat mooi om te lezen dat jullie nog borstvoeding geven! Knap! Soms lijk ik wel eens de enige te zijn die nog borstvoeding geeft boven 6 maanden, maar dat is duidelijk niet zo! Ik heb wel eens het gevoel dat ik me moet verontschuldigen dat ik dit nog geef, herkennen jullie dat? Mijn zoontje is bijna 11 maanden, hoop nog een heel tijdje borstvoeding te kunnen geven. De eerste 5 maanden erg veel struggles, dus ben heel blij hoe het nu gaat, dat 'k kan genieten van het geven ervan.. 馃槂 Zoonlief krijgt 4 voedingen overdag: Rond 7:00u, 16:00u, 18:30, 22:00u. Eet verder fruit, warme maaltijd, een boterham en drinkt een bekertje thee/water. Tijdens het tandjes krijgen is hij de laatste tijd wel eens' s nachts overstuur, dan ben ik blij dat ik borstvoeding kan geven als verder niets helpt. Zo ook overdag, als hij bijv pijn heeft, af en toe een extra voeding kunnen geven, is best handig :)

3 jaar geleden

Ik geef ook nog bv. Zoontje is 11 maanden

3 jaar geleden

Reactie op Lovemyson

Wat mooi om te lezen dat jullie nog borstvoeding geven! Knap! Soms lijk ik ...
Ik krijg geregeld de vraag wanneer ik ga stoppen. Voor veel mensen lijkt het nu wel genoeg geweest. Zeer vreemd.

3 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Ik krijg geregeld de vraag wanneer ik ga stoppen. Voor veel mensen lijkt he ...
Ja bijzonder. Terwijl wereldwijd het gemiddelde op 4 jaar ligt! Dat zegt maar over Nederland, dan is langer dan 6 maanden al lang...

3 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Ja bijzonder. Terwijl wereldwijd het gemiddelde op 4 jaar ligt! Dat zegt ma ...
Nou ik heb altijd gezegd, zodra hij erom kan vragen is het voor mij klaar馃槀 vind 4 jaar persoonlijk erg ver gaan. Nu heb ik ook voor mezelf besloten dat ik tussen kids in ook even ermee gestopt wil zijn, niet van de ene aan de borst door naar de volgende zogezegd.

3 jaar geleden

Reactie op RNBE

Nou ik heb altijd gezegd, zodra hij erom kan vragen is het voor mij klaar馃槀 ...
Ja 4 jaar zal ik ook niet gaan doen. Wellicht 1,5 jaar.

3 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Ja 4 jaar zal ik ook niet gaan doen. Wellicht 1,5 jaar.
Ik ga het op 2 jaar houden denk ik, dan heb ik ook direct de WHO-richtlijn gehaald. Tot de moment daar is 馃槄. Wil niet teveel tijd tussen 2 kinderen en tandemvoeden lijkt me moeilijk aangezien ik sowieso gemakkelijk overproductie heb. De kleine baby zou moeite hebben om alle melk te kunnen volgen. Problemen voor later 馃槀

3 jaar geleden

Ik geef ook nog borstvoeding, 2x/24h. 1x s morgens en 1x s avonds en als ze s nachts wil, krijgt ze ook nog, maar dat is gelukkig al een tijdje geleden :-)

3 jaar geleden

Geef ook nog bv, sochtends en savonds, en incidenteel voor als ze er om vraagt. Geen streefdatum om vol te houden, maar het gaat prima, goed voor haar en met het thuiswerken ivm corona kunnen we toch nergens heen :)

3 jaar geleden

Ik geef ook nog borst voeding! Ochtend en avond. In de middag krijgt hij een flesje. Hij is nu 10 maanden.

3 jaar geleden

Vraagje, mijn dochtertje drinkt gisteravond en vanavond voor bedtijd ineens nog maar max 3min aan de borst. Was voorheen nog maar max 7 min maar voelt nu alsof ze zo goed als niks meer drinkt. Ze heeft afgelopen nacht wel gewoon door geslapen dus zal genoeg gehad hebben aan dr avond eten, is dit herkenbaar? Ze krijgt 4 voedingen per dag vaak rond 7u,12u,15:30/16u en dan 19:00 voor bedtijd. Alleen s morgens is nog meer dan 10min rest wordt steeds korter

3 jaar geleden

Reactie op Daantjeee

Vraagje, mijn dochtertje drinkt gisteravond en vanavond voor bedtijd ineens ...
Ik heb dit ook een tijdje gehad en dan twijfelde ik of ze nog wel genoeg dronk. Ik ben dan voor en na de BV op de weegschaal gaan staan en zag toen dat ze nog wel genoeg dronk ;-) is niet exact uiteraard mr geeft toch wel een indicatie!