68 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op angelvb91

Hoeveel eet jullie kindje naast de borstvoeding? En hoeveel tussendoortjes? ...
Nog niet heel erg veel... Hier bog zo'n 4/5x overdag bv en snachts 2-4x Ontbijt: kwart boterham met beleg Lunch: kwart boterham of pannekoekje oid met beleg en iets van 1/5de appel Tussendoor: 1 rijstwafel en knijpzakje fruit Avondeten: half potje ong. 100gr of iets minder als we haar volgens rapley aanbieden.

3 jaar geleden

Reactie op soena

Zeker niks mis mee maar als je in staat bent en je kleine ook is het wel ie ...
Inderdaad! Het is ook jammer dat niet meer vrouwen er meer over worden ingelicht. Het zou ook meer standaard moeten worden om een lactatiekundige in te schakelen, vaak zijn er problemen die redelijk goed/makkelijk kunnen worden opgelost, maar de stap naar een lactatiekundige is te groot. Er is inderdaad niks mis met flesvoeding, en het is geweldig dat we in een tijd leven dat het niet kunnen geven van bv geen probleem is, maar er is wel degelijk verschil met wat je je kind extra meegeeft.

3 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Inderdaad! Het is ook jammer dat niet meer vrouwen er meer over worden inge ...
Ik had het zonder niet gekund!

3 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Ik had het zonder niet gekund!
Die stap is niet heel groot hoor... Zowel voor mijn kindje geboren was heeft de kraamhulp aangeven dat dit kon. Toen ze geboren was in het ziekenhuis ook. Maar ik heb van te voren bewust gezegt als het niet lukt dan lukt het niet. Het lukte wel. Maar Lieke zoog zo hard dat ik na 3x dacht nee de 3 uur zijn om ze komt zo weer... We hebben nog wel geprobeerd met anders aanhappen maar dat werkte niet. Toen gezegt het is weer mijn lijf we gaan over op de fles. Die ze vanaf begin af aan in 10/15 min leeg had. Zo hard zoog zij. Het is ook echt een spenen kind waarbij je echt moest trekken om die uit haar mond te krijgen. En ja dit was echt anders dan mijn nichtje en neefje die na haar geboren zijn...dan vind ik de flessen een eeuwigheid duren. Eigenlijk snap ik niet eens waarom ik dit vertel. Ik zie echt nare reacties, alsof ik mijn kind te kort doe. Of ik hoop dat je kind gezond blijft... Kunnen we nou echt niet denken iedereen doet alles voor zijn kindje en heeft echt het beste er mee voor? Vast vinden mensen het ego茂stisch dat ik zei mijn lichaam is weer van mij. Maar ik had langdurig gebroken vliezen. Was al 5 dagen aan het wachten tot de wee毛n kwamen met pillen, voelen alles er op er aan.... Toen aan het infuus toen ik eindelijk een kleine 3cm ontsluiting had. Wat nog steeds niet opschoot en ik ook nog een ruggenprik moest. (Vast en zeker volgens sommige ook niet ok茅 maar dit moest echt van de arts) Toen ze er eindelijk was en de borstvoeding ook nog zeer deed en ik een manier moest gaan zoeken omdat te laten werken wou ik niet meer. Ik wou naar huis. Genieten met mijn meisje. En een leuke mama zijn. Lieke sliep met 5 weken door. We hebben net haar eerste verjaardag gevierd en we zijn echt een blij gezin. Ze ziet er goed uit altijd blij...maar wat doen wij moeders die flesvoeding geven het slecht. Ik heb me er geen moment schuldig over gevoeld. Sterker nog, ik ga het de volgende keer niet eens meer proberen. Want eerlijk gezegt lees ik alleen maar bij borstvoeding dat de kindjes nog niet eens doorslapen. Nogmaals er zijn gelukkig ook heel veel mama's die borstvoeding geven en die niet veroordelen. Heel verhaal maar je weet gewoon niet wat je zegt. Er zijn mama's die het wel graag wilden. Daar alles voor gedaan hebben en wel een schuldgevoel hebben dat dit niet lukte.

3 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Die stap is niet heel groot hoor... Zowel voor mijn kindje geboren was heef ...
Het is toch vooral het belangrijkste dat je een gelukkige en zorgzame moeder bent met liefde voor je kind. Of dat nu met een fles is of met een borst. 馃槝 Zonder mijn vroedvrouw/lactatiedeskundige had het mij niet gelukt. Dat is al wat ik daar over zei. Ik zeg niet dat dit garantie tot succes is. Het kan wel een deel van de vrouwen verder helpen.

3 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Die stap is niet heel groot hoor... Zowel voor mijn kindje geboren was heef ...
Nou, ik geef borstvoeding, maar ik heb helemaal geen oordeel over goed of slecht. Ik vind dat je niemand uitleg verschuldigd bent en jouw lijf is altijd jouw lijf geweest. Ik vind niet dat je aan de hand van of iemand borstvoeding of flesvoeding geeft, kunt oordelen over een moeder. Maak je niet druk om wat anderen vinden, het is niet hun lijf of hun kind. Al heb je alleen als reden dat je het gewoon niet meer fijn vond, dan is dat reden genoeg om te stoppen. Jouw goed recht. Dat maakt je geen slechte moeder!

3 jaar geleden

Hier ook nog, maar wel afgekolfd want sinds mijn zoontje boven tanden kreeg begon het erg pijnlijk te worden. Hoop het tot in ieder geval een jaar vol te kunnen houden maar elke maand extra is mooi meegenomen 馃槂

3 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Ik geef ook nog 's ochtends en zo nodig 's nachts. Ze komt 's nachts nog wi ...
Hier hetzelfde verhaal, alleen heb wel sinds kort weer een cyclus. Ik neem aan dat bv en hormoonspuiten geen goede combi zijn dus dan ga ik ook afbouwen