8 Reacties

3 jaar geleden

Bij ons eet ze al sinds haar 1e verjaardag gewoon met de handjes :) ik snij het wel wat klein, maar gaat eigenlijk altijd goed. Het wordt wel een beetje een smeerboel haha, dus daarna altijd washandje paraat en we hebben een vloerbeschermer van IKEA onder haar stoel die je makkelijk schoon kan maken. Maar het belandt ook wel op de vloer hoor.

3 jaar geleden

Hier ook alles zelf doen. Wij hebben tegels en een hond dus alles wat op de grond valt is zo opgeruimd. Maar met rijst en pasta is het inderdaad wat moeilijker! Ik maak de rijst meestal iets meer nat zodat hij bij haar meer blijft plakken. En pasta doe ik iets minder saus bij haar op want anders is het echt daarna gelijk in bad haha.

3 jaar geleden

Hier ook met de handen, soms ook een vorkje maar die is leuker om mee te spelen en in het eten slaan. Afgelopen week restje van een toetje zelf met de lepel ging trouwens wel erg goed. En indd washand of doekje bij de hand en standaard na het eten stofzuigen

3 jaar geleden

Wij hebben inmiddels zover dat wij het eten op de lepel of vork doen en dan aan hem geven. Hij geeft het nu zelfs zelf aan ons. Wat hiervoor hielp was hem zijn eigen lepel/vork geven en dan voeren met eigen bestek.

3 jaar geleden

Ik gebruik 2 lepels 1 voor haar en 1 voor mamma .met mijn lepel doe ik een hapje in haar lepel en zo eet ze zelf maar ook dingen die in kleine stukjes kunnen eet ze een schaaltje met stukjes met de handen

3 jaar geleden

Hier bijna 15 maanden maar zie haar nog niet zelf haar groente eten. Alle schaaltjes snack groente of fruit vliegen de kamer door, een bordje voor haar neus zetten heeft totaal geen zin.

3 jaar geleden

Hier wilt zoontje ook zelf eten. Ik plet de pasta en rijst tussen zijn lievelingsgroente (bv broccoli) dan gaat dat gemakkelijker

3 jaar geleden

Hier eet hij ook zelf. Behalve rijst hihi dat wil echt nog niet 🤣. Tuurlijk zit alles eronder.. maar ik heb het geaccepteerd dat dat er maar bij hoort. Na het eten standaard even stofzuigen en dweilen en alles is weer schoon. Zo leren ze het wel! (Al is het soms erg frustrerend dat alles er onder zit 🤣)